تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

23

ورود اتوبوس های BRT سه محوره به مشهد و حمل و نقل عمومی فقیر شیراز!

  • کد خبر : 24645
  • 11 دی 1394 - 3:08

در حالیکه شهر شیراز با کمکاری مسوولان از نوسازی ناوگان اتوبوس شهری عقب مانده، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس BRT سه محوره وارد چرخه حمل و نقل مشهد شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، متاسفانه شهر شیراز در زمینه حمل و نقل عمومی به دلیل دید اشتباه موجود و شعارزدگی مسوولان، به شدت دچار عقب ماندگی و استهلاک شده که هنوز هم برنامه دقیق و مدونی برای جبران این عقب ماندگی وجود ندارد.

زمانی که یک خط جداشده اتوبوس در بلوار زند متشکل از اتوبوس های معمولی که از تمامی خطوط وارد آن می شد به عنوان خط BRT معرفی و علنا گنجشک به عنوان قناری، تقدیم شهروندان شد، پیش بینی روزهایی که شهرهای کوچکی مانند همدان و بندرعباس نیز خطوط بی آر تی خود را راه اندازی کنند و مسوولان درحال شمردن روزهای رسیدن “آینده نزدیک” باشند، زیاد کار دشواری نبود.

گذشته از خط ویژه اتوبوس بلوار زند، خط ویژه خیابان مشیرفاطمی که با هزینه چند ده میلیونی راه اندازی شد، عمری ۳۰ روزه هم پیدا نکرد و برچیده شد. خط ویژه اتوبوس خیابان لطفعلی خان و قصردشت نیز که با تبلیغات فراوان و صرف هزینه گزاف ایجاد شده بود نیز به حالت گذشته بازگشت تا همچنان مسیر اتوبوس ها و خودروها عادی یکی باشد.

در این بین یادمان به سخنان شهردار شیراز، مهندس علیرضا پاک فطرت درباره لزوم جدابودن مسیر اتوبوس شهری از خودروهای شخصی می افتد، صحبت هایی که به نظر خود مسوولان ترجیح داده اند فراموشش کنند. به هرروی مدیران حوزه حمل و نقل ترافیک که به نظر هیچ کدام از تخصص لازم در حوزه خود برخوردار نیستند و صرفا به دلیل پایان دوره مدیریت نفر قبل به این جایگاه رسیده اند، حداقل می توانند به سایت ها و خبرگزاری های دیگر کلانشهرها مراجعه کنند تا متوجه شوند پاسخ “تحریم” بهانه خوبی برای عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و وارد نشدن اتوبوس های BRT به شیراز نیست و بهتر است در نمایشگاه شهر زیبای سال ۹۵ به دنبال بهانه های شیک تر و به روزتری برای عدم کارایی حوزه خود باشند.

بهتر است شهرداری هر سال یکی از طرح های پلسازی خود را تعلیق کند و به جای آن به صورت نقدی اتوبوس شهری خریداری کرده و در اختیار مردم قرار دهد که در این صورت هرچند این اقدام بصورت عینی و بتنی در چشم نخواهد بود تا بعدها به آن افتخار کند، اما آنهایی که باید بدانند متوجه می شوند که این اقدام چه لطف بزرگی در حق شهروندان و شهر شیراز بوده است. تصور کنید به جای ساخت پل کابلی ولیعصر که هزینه آن به بیش از یکصد میلیارد تومان می رسد، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۳ محوره BRT، میدان گل سرخ در شرق شیراز را به زیرگذر گلستان در شمال غرب شیراز می رساندند. اتفاقی که بی تردید علاوه بر کاهش محسوس ترافیک، موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش بازدهی ناوگان حمل و نقل عمومی می شد.

ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس BRT سه محوره به مشهد

 قائم مقام اتوبوسرانی شهر مشهد از خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تولید داخل به منظور بکار گیری در خطوط BRT  این شهر خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس با حضور وزیر کشور وارد شهر مشهد شده است.

بهرام نکاحی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به اهتمام شهرداری مشهد در ساماندهی مطالعه شده ترافیک این شهر مقدس، افزود: توسعه خطوط BRT نیز با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی صورت گرفته است اما قطعا افزایش ناوگان راه حل خروج از ترافیک گسترده نیست.

وی تصریح کرد: خط دو BRT  شهر مشهد در مرحله مطالعه و بررسی است که با نهایی شدن آن، قطعا مرحله ایجاد مسیر این خط نیز آغاز خواهد شد. کار بررسی و مطالعات خط ۳ اتوبوس تندرو در شهر مشهد به پایان رسیده که با گزینش پیمانکار، اقدامات اجرایی آن کلید خواهد خورد.

نکاحی با بیان اینکه خرید اتوبوس از  تولیدات داخلی به منظور حمایت از صنعت خودرو تجاری داخلی بوده است، اظهار داشت: اتوبوس “آریا” به دلیل بهر گیری از سیستم ۳ محور گزینه مناسبی در بکار گیری آن در خطوط BRT شهر مقدس مشهد می تواند باشد.

وی ابراز داشت: خط ۲ اتوبوس تندرو به دلیل اهمیت ویژه میزان تقاضا، از الویت های شهرداری مشهد در راه اندازی است که با تامین منابع مالی، اقدامات ایجاد زیر ساخت ها در دستور کار قرار می گیرد. در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ویژه خطوط BRT  توسط شهرداری مشهد خریداری شده که به تناسب نیاز در مسیر قرار داده شده اند.

قائم مقام مدیر عامل اتوبوسرانی شهر مشهد، افزود: خوشبختانه استقبال از اتوبوس های تندرو در شهر مشهد بسیار مطلوب بوده، اما لزوما با توسعه خطوط حمل و نقل عمومی نمی توان فرهنگ استفاده از آن را گسترش داد. لذا باید در کنار عوامل سخت افزاری به ترویج توجه به حمل و نقل همگانی نیز مد نظر قرار داده شود.

نکاحی با تاکید بر بروز اتفاقات خوب در حوزه اتوبوسرانی شهر مشهد، گفت: شهر مشهد شاهد جهش های بسیار خوبی در ارتقاء سطح ناوگان حمل و نقل عمومی است. در حوزه اجرا نیز در همه بخش های حمل و نقل عمومی اقدامات مثبتی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اصل ترافیک ریشه در مباحثی دارد که یک ضلع آن فرهنگ پذیری مردم است و دسترسی آسان به حمل و نقل همگانی نیز یکی دیگر از اضلاع آن می تواند باشد. عوامل دیگری که در بروز ترافیک دخیل هستند باید توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل بیان شود تا اذهان مردم با آنها آشنا شود اما بلوغ فکری حمل و نقل مردم تاثیر فوق العاده ای بر کاهش ترافیک می گذارد.

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به بهود وضعیت حمل و نقل درون شهری مشهد مقدس دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. فضای بسیار مناسبی برای حل مشکلات دورن شهری مشهد میان مسئولان دولتی و شهری شکل گرفته است و مشکلات بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد نیز با همدلی و همزبانی مسئولان و مدیران شهری حل می‌شود.

نکاحی به تصویب سند جامع ترافیک مشهد در شورای عالی ترافیک کشور اشاره کرد و افزود: شهر مشهد به دلیل ورود زائران بسیار از دیگر شهرهای کشور دارای وضعیت بسیار خاصی است و تصویب چنین سندی می‌تواند به بهبود شرایط ترافیکی استان کمک شایانی کند.

برهمین اساس برای اجرای خط سه BRT مشهد ۵.۵ میلیارد تومان از طرف دولت و شهرداری مشهد هزینه شده است. در عین حال ،۱۰۰ دستگاه اتوبوس۳ محور اسکانیا تولیدی شرکت عقاب افشان که در مسیر ۲۵ کیلومتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=24645

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 26در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۶
  1. طبق اخرین صحبتها قرار شد خط یک brt شیراز در مسیر بلوار فرهنگ شهر اجرایی بشه . از مدیریت اتوبوسرانی شیراز خواهشمندیم زمان اجرا رو اعلام فرمایند . با تشکر

  2. برای راه اندازی خط بی آر تی از گلستان تا میدان ولیعصر باید زیرساخت ها آماده بشن،
    یکی از مهم ترین آنها افتتاح کامل بزرگراه کوهسار هستش تا بیشتر ترافیک عبوری که از چمران می گذره به بزرگراه کوهسار هدایت بشه تا با بستن دور برگردان های باقیمانده، بتوان لاین سوم چمران رو به خط بی ار تی اختصاص بدن!
    اما متاسفانه با شروع نشدن عملیات پل های جام جم و قصرالدشت، معلوم نیست که بزرگراه کوهسار چه زمانی به صورت کامل زیر بار ترافیک میرود…

    • قصردشت که یه بار اعلام کردن امسال شروع میشه دیگه رسیدیم ۳ ماهه اخر سال هنوزم خبری نشده حتی ۱ روز دیرتر شروع کردن این پروژه وضعیت ترافیک مشکلات ساخت رو بیشتر میکنه از طرفی حتما ۳ سال هم ساخت اون پول طول میکشه و بقیه پروژه بیاد ۳ سال دیگه خاک بخوره . نمیدونم انتظارات ما بالا رفته یا سرعت اجرای وعده ها کم شده . این از بی ار تی که تو همین سایت حداقل ۳-۴ بار مطلب زده شد پروژه ها هم که واقعا بد اجرا میشن اخه یه پل ۳ سطحی چرا باید ۳۰ ماه طول بکشه ؟ ۱ بار گفتم فلکه معلم سرعت پایینه جواب گرفتم که ۳ شیفت دارن کار میکنن ولی خب ۱ شیفت ۱۰ نفر کار کنن بهتر از ۳ شیفت ۳ نفر کار کنن هست . من هر روز رد میشم از این مسیر حتی اگر ۳ شیفت باشه فقط ۱ سمت چند تا کارگر دیده میشه و نهایت ۲ نفر بالا دارن ارماتور عرشه رو میبندن خب چرا ۴ تا کارگر اضاف نمیکنن ؟ هر روزم مصاحبه میکنن شکیبا باشید یا هی شروع میکنن تعریف و تمجید که مردم فهیم با فرهنگ و شکیبای شیراز . اخه با این حرفا پروژه زودتر تمام میشه ؟ مصاحبه ای کردن مبنی بر عدم رضایت مردم از سرعت پروژه میگن ۳ برابر شده سرعت پروژه ولی تاریخ تحویل همون تاریخ قبله خب این چه بیشتر شدن سرعتی هست که زمانبندی همون قبلی هست ؟ از طرفی الان پل معلم تمام شد ترافیک روان شده ای که سرازیر میشه به سمت اخر همت جنوبی کجا میخواد بره ؟ نه تعریض شده نه پلی زده شده کسی که میخواد از همت جنوبی بره با جاده بوشهر باید بره سمت کمربندی کل مسیر رو قطع کنه دور برگردون رو دور بزنه اخه چرا پروژه ها رو یکی در میون میسازن به جای روانسازی و رفع گره ترافیکی فقط گره رو منتقل میکنن قبلا فلکه معلم بود حالا میره ورودی کمربندی

      • چه زیبا گفتید
        “فقط گره منتقل میشه”

        متاسفانه در حال حاضر نه تنها در تقاطع معلم بلکه در بسیاری از تقاطعات اجرا شده یا در حال اجرا ترافیک فقط از نقطه ای به نقطه دیگه منتقل میشه و این داستان تا زمانی که تمام تقاطعات موجود در رینگ مرتبط تکمیل نشن ادامه دارد که با این وضع ساخت و ساز پراکنده پل‌ها حالاحالاها ادامه خواهد داشت
        به جای اینکه اول یک رینگ رو تکمیل کنن بعد برن سراغ بعدی، از هر رینگی یه پل شروع میکنن تا با تموم شدن اون پل و دردسرهای ترافیکی و بصری که داره، تازه یک کیلومتر اونطرف ترش دردسر تازه ای شروع بشه تا مثلاً در رینگ مطهری الآن بیش از ده سال هست که همیشه یک تقاطعی در حال ساخت و بوده و خدا میدونه مردم ساکن این منطقه کی باید یک نفس راحت بکشن

  3. متاسفانه در بدنه شهرداری شیراز افراد نالایقی وجو دارند که پستهای کلیدی چون معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، رییس سازمان اتوبوسرانی، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک و …. را بر عهده دارند که نه تنها سوء مدیریت آنها و نداشتن خلاقیت و ابتکار آنها باعث عقب افتادگی شدید شیراز در مقایسه با سایر کلانشهرها شده بلکه تلاشهای عمرانی شهردار شیراز را نیز کمرنگ می کنند. به نظر می رسد مهندس پاک فطرت با این افراد بیش از حد تساهل و تسامح دارند.

  4. بعد میگن تردد خودروهای تک سرنشین…
    آخه عزیز من شما چی کاشتید برای این مردم که توقع دارید مردم ازوسیله نقلیه عمومی استفاده کنند

  5. متاسفانه مسئولین قدر هوای پاک شهرمون رو نمیدونن. اگر ذره ای احساس مسئولیت داشتن از همین الان تلاش می کردن که آینده شهرمون نشه مثل بقیه کلانشهر ها.

  6. جالبه اتوبوس های دو کابین مان آلمان که خط تولیدش تو تبریزه و از ۸ سال پیش تا کنون به عنوان اتوبوس های بی ار تی تبریز و تهران و از ۳ سال پیش اصفهان هستند هنوز یدونه هم به شیراز نیومده اونوقت دوست من که رفته سفر اصفهان از اتوبوس های دو کابین عکس میندازه و دهنش باز مونده

  7. متاسفانه ناوگان حمل و نقل شیراز بسیار فرسوده و ضعیف است همین عامل باعث بوجود امدن بیشتر خودروهای تک سرنشین در سطح شهر میشه که این یعنی ترافیک و الودگی بیشتر خودم امروز صبح سوار اتوبوس خط ۴۷ شدم داشت از سقفش اب به داخل نفوذ میکرد و صندلی ها خیس شده بود این وضعیت باید از لحاظ کیفیت و کمیت اصلاح بشه

  8. میدونید مشکل در مدیریت برخی سازمان های تحت نظارت شهرداری شیراز هست یکیش همین اتوبوس رانی هست

  9. ب نظر من یکی از مشکلات همین حمل و نقل عمومی محدوده نمازی تا فلکه ولیعصر هست که هم بافت قدیمی زیاده و هم خیلی شلوغه .. اتوبوس هم زیاد کنن باز میفته توی همین ترافیک ها.. خیابون هم ک نمیشه پهن کرد … مترو اگه کامل فاز یکش راه بیفته فک کنم خیلی از این مشکلات ترافیک مرکز شهر کم بشه…
    حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین شاخصه های شهر و کشور های پیشرفته هست ک ب نظرم توی ایران زیاد جدی گرفته نمیشه و بیشتر ب فکر کارای دیگه هستن…

  10. شهرای دیگه جوری برنامه ریزی میکنن تا مردم رو بیارن به سمت ناوگان عمومی اینجا برعکسه
    چندین سال هست دارم با خط ۷۰ رفت و آمد میکنم . از اون نوع اتوبوس اشتباه نکنم سه مدل بهتر از خط ۷۰ اومد ولی همچنان اتوبوساش قدیمیه !
    حتی خط ۷۷ – ۷۹ – ۱۰ – ۲۴ – ۷۳ به جز یکی دوتا اتوبوسای خوبی دارن ولی خط هفتاد نه
    وقتیم میگی بهشون چرا اتوبوس و عوض نمیکنین میگن خط ۷۰ هر ۵ دقیقه یه بار حرکت میکنه !!! خوب این چه ربطی داره به راحتی ماشین .
    ماشالا ماهاهم که بلوار مدرس هستیم تا بخوایم حداقل بیایم نمازی با تاکسی با این ترافیک ولیعضر و ترافیک زند یه ساعت دقیق تو خیابونیم
    وضع اتوبوس ها هم که اونجوری …
    جدا از ایون تو خط به اصطلاح ویژه هم که همیشه هم شخصی در حال تردد هست هم موتور فقط قبل از ایستگاه ستاد از خط میرن بیرون تا پلیس ننبینتشون !
    این نوع مشکلات شهروندی و مگر اینجا بتونیم بنویسیم وگرنه اگه بخوای به مسولین بگی مثه راندنده اتوبوس بهت میگن خط ۷۰ که هر ۵ دقیقه یه بار میاد مشکلتون چیه :))))

  11. درود.
    متاسفانه یکی از بی لیاقت ترین و بی مورد ترین نهاد های شهرداری , سازمان اتوبوسرانی است. جالب اینجاست طبق گفته های یکی از مسولان سازمان ترافیک, حتی اگر به عنوان مثال خط بی آر تی استقلال به شهرک کلستان راه اندازی شود, اتوبوسی تحت نام بی آر تی وجود نخواهد داشت.اینها همه نشان از درایت این سازمان هاست.
    کاش شهرداری بجای هزینه کرد برای ساخت تونل های دوقلو اکبرآباد,و یا طرح علی بن حمزه, ب اتوبوس ها برسد و شورای شهر بجای نطق های من درآوردی و بی مورد و.سیاست زدگی, کمی متوجه این موضوع باشد.البته وقتی از یک شخص به اصطلاح کارشناس استفاده میشود و ایشان اظهار فضل میکنند برای پل معالی آبادو بیمارستان کوثر, بیش از این هم انتظار نمیره.اگه اونها مهندس هستن, ما پرفسوریم.

  12. سلام به هموطن های شیرازی گل خودم.
    من به عنوان یک شهروند مشهدی و علاقه مند به شیراز میخواستم نظر بدم راجع به این بحث.
    راستش میخواستم بگم مشهد قبل از اینکه خط یک BRT ش (سه سال قبل) راه بیافته، حدود ۱۶۰ تا خط اتوبوس داشت، که سفرهای درون شهری رو برای مردم راحت کرده بودن.
    بعد از احداث اولین خط، یکی از پایانه های مهم اتوبوسرانی حذف شد و مسیر خیلی از اتوبوس ها تغییر پیدا کرد (جوری که هیچ خطی غیر از brt از خیابونهایی که مسیر ویژه داشتن رد نمیشد) الان شاید بتونم بگم بار ۱۵ تا خط اتوبوس (قدیمی که حذف شدن الان) افتاده رو دوش خط یک brt مشهد. که مطمعنا اگه اتوبوسهای brt بلافاصله و پشت سرهم بیان، باز هم نمیتونن جور اون ۱۵ تا خط اتوبوس قدیم رو بکشن.
    الان هم که یه خط دیگه (خط ۳) چند ماهیه بدون خط ویژه فعال شده.
    به نظر من شما هم نباید غصه ۱۰۰ تا اتوبوس کمرشکن جدید رو بخورین. مشهد با ۳ هزار و خورده ای اتوبوس نمیتونه پاسخگوی مسافرا و مجاورا باشه. ۱۰۰ تا که زیاد فرق نمیکنه.
    اونجوری هم که خودم میدونم شیراز ۸۵ تا خط اتوبوس داره، برای همینشم خدا رو شکر کنین که حال و روز مشهد نیافتاده.
    بعدشم، شما جمعیت مشهد رو با شیراز مقایشه کنین، مشهد بیشتر از دوبرابر شیراز جمعیت داره، ضمن اینکه سالی ۲۵ میلیون نفر مسافر به این شهر میان.

    البته این نظر من بود. متشکرم!

    • درسته صحب های شما، اما با یک بخش از صحبت هاتون مخالفم. سرشماری ۹۰ مومده. جمعیت شیراز یک و نیم میلیون و جمعیت مشهد ۲ میلون ۷۵۰ هزار نفر بوده.
      بهتره بگید مشهد کمتر از ۲ برابر نسبت به شیراز جمعیت داره. ولی شما میگید مشهد بیشتر از ۲ برابر شیراز جمعیت داره !!! اگر اطراف و حومه مشهد رو هم در نظر بگیریم جمعیتش به ۳ و نیم میلیون میرسه و شیراز هم با حومه و مناطق اطراف ۲ میلون جمعیت داره. مشهد هنوز ۲ برابر شیراز نیست برادر من. بعد هم ما از این ناراحتیم که همدان هم میخاد بی آر تی بسازه ولی شهرداری شیراز هنوز در خواب خرگوشی تشریف داره. الان وسعت شهر شیراز از مشهد خیلی کمتر نیست. شما خود یه نگاه به خطوط مترو شیراز و مشهد بنداز و طولشون رو مقایسه کن. مترو شیراز خط یک در طول شهر شیراز ۲۴ و نیم کیلومتر و خط دو در عرض شیراز ۱۴ و نیم کیلومتره. مشهد هم خط یک ۲۵ کیلومتر و خط ۲ در راستای عرض مشهد ۱۴ کیلومتر. مشهد شهر فشرده تری از شیراز هست به خاطر جمعیت بیشتر اما به منطله این نیست که فاصله غرب تا شرق این شهر و شمال تا جنوبش نسبت به شیراز خیلی بیشتره. شیراز چون نسبت به جمعیتش شهر وسیعی هست به بی آر تی نیاز داره به خاطر سرعت بالای حرکت این نوع اتوبوس ها. الان با اتوبوس های معمولی شاید یک ساعت از وقت مردم تلف میشه تا از این طرف شهر برن اون طرف. اینجا بحث بزرگی شیراز هس نه جمعیتش.

  13. فعلا باید بودجه ها صرف توسعه حرم شاهچراغ بشه، چیزای دیگه که اولویت ندارن !!!!!

  14. سلام. البته باید اضافه کنم که خط ۳ بی آر تی مشهد دارای خط ویژه نیست و فقط اتوبوس های بی آر تی داره. اما مسیر خط بسیار مناسب هست و از قاسم آباد به سمت مصلی میره که مسیر بسیار طولانی و پر مسافری هست (تقریبا از یک سمت شهر به سمت دیگر شهر میره) جالبه که بدونید کرایه این مسیر فقط ۳۰۰ تومان هست و با اینکه خیلی وقت از افتتاحش نمیگذره اما استقبال خوبی شده که این استقبال طبیعی هست چون مسیر مناسب و تمیزی اتوبوس ها در کنار کرایه منصفانه اش شما رو کاملا ترغیب میکنه که توی اون مسیر به جای ماشین شخصی یا حتی تاکسی با اتوبوس سفر کنید. البته توی بلوار زند هم وسط بلوار من دیدم که جاهایی رو کندن که امیدوارم اینها زیرگذر عابر پیاده جهت دسترسی به ایستگاه اتوبوس باشه! ولی باید توجه داشت نوسازی ناوگان هم الان امر واجب و ضروری هست.

  15. ۱۰۰ دستگاه جالب
    البته مشهد لایق این امکانات هست امیدوارم شهرداری شیراز هم تا وضع هوای شیراز به دیگر کلان شهر ها دچار نشده فکری نوسازی ناوگان اتوبوس رانی باشد

  16. واقعا من قبلا سایت شما را خیلی خوب میدونستم و احترام زیادی قائل بودم ولی متاسفانه دارید خواسته یا ناخواسته اخلاف افکنی می کنید و جوری جلوه می دید که انگار همه شهر های ایران دارن توی ناز و نعمت پیشرفت می کنن و کارشون اینه که حق شما رو چپاول کنند ، شاید بهتر باشه یخورده در مورد ادبیات رسانه ای تون بیشتر دقت کنید . شاید واقعا یه همچین نیتی نداشته باشید ولی من نوعی که این تیتر ها و مطالب منتشر شده رو مبینیم سخته که خوشبین باشم . امیدوارم که این نقد برادرانه من رو بپذیرید.

    • دوست عزیز برداشت شما کاملا اشتباه هست، شما متن مطالب رو مطالعه کنین کاملا متوجه خواهید شد که مفهوم نکوهش کمکاری مسوولان شهرمون هست و نه اینکه چرا شهرهای دیگه پیشرفت کردن!

  17. سلام.
    آقای سام بی کفایتی مسئولین اتوبوسرانی شیراز رو به حرم شاهچراغ ع ربط ندید.بودجه شاهچراغ از وجوهات و درآمد های اهدایی مردم طی سال های گذشته تامین شده.به علاوه نگین درخشان شهر ما شاهچراغ هست و شاید یکی از مهم ترین هدف مسافرین نوروزی از سفر به شیراز زیارت حضرت شاهچراغ هست.جای خجالت داره که اهمیت اتوبوس رو از حرم شاهچراغ بیشتر می دونید….
    از مدیر زحمتکش سایت هم تقاضا می کنم کمی هم از پروژه های در دست ساخت آستان احمدی و محمدی گزارش تهیه کنن.ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.