ساخت پل کابلی و ایستگاه مترو ولیعصر در سال آینده به پایان می رسد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰ این ایستگاه که در زیر پل کابلی ولی عصر قرار دارد، به صورت جزیرهای در ۲ طبقه در حال ساخت است که دارای ۴ ورودی- خروجی است، که ۲ ورودی در شمال و ۲ ورودی در جنوب میدان قرار دارد. پیش بینی میشود همزمان با افتتاح پل کابلی این ایستگاه هم مورد بهره برداری قرار گیرد که از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
عکس: مهدی دهدشتی
گزارش تصویری: پل کابلی و ایستگاه مترو ولیعصر
- ارسال توسط : مدیر سایت - مهدی
- 4868 بازدید
- ۱۷ دیدگاه
با تشکر از گزارشتون چقدر پیشرفت داشته و کی افتتاح میشه؟
سال آینده سعیدجان
آقا مهدی ممنون از گزارش و عکس های خوبتون، خواستم خواهش کنم اگر براتون امکانش هست با پیمانکاران پروژه هایی که در دست احداث هستن مصاحبه ای ترتیب بدین
خواهش میکنم امیر خان. امکانش باشه چشم حتما.
درود.
تشکر ویژه میکنم از آقایان دهدشتی، زندی و آل شمس که زحمت کشیدن و این گزارش خوب و کامل رو تهیه کردن.
با اجرای این پل بزرگ و تقاطعات مکمل و بهره برداری از ایستگاه ولیعصر، امیدوارم شاهد دگرگونی اساسی در منطقه پیرنیا و ولیعصر و زینبیه باشیم.
بتازگی هم مسیر خیابان الغدیر بین پارکینگ سابق و باغ موزه دفاع مقدس مسدود شده و عرشه بر روی آن در حال اجراست و امید دارم در فاز های آتی، شاهد تخریب واحد های تجاری فرسوده و آبرو بر در این خیابان باشیم و با اتصال این موزه به پارک ولیعصر، یک جاذبه جدید در شهرمان بوجود بیاید.
تا پایان امسال عملیات ساخت چپگرد الغدیر از مدرس به خیابان الغدیر هم آغاز میشود و خوشبختانه تمامی قالب های مورد نیاز برای ساخت و تکمیل ستون پایلون وارد کارگاه شده اند.طبق گقته مهندسین تا اوایل سال آینده شاهد ورود کابل های نگهدارنده به کارگاه خواهیم بود.
پروژه پیشرفت نسبتا خوبی داره و امیدوارم هرچه سریعتر به عنوان یک المان عظیم شهری افتتاح بشه. اما اون چیزی که در تصاویر بیشتر از پیشرفت پروژه من را خوشحال کرد آسمان آبی و پاک شیراز جنت طراز است که علیرغم اینکه در سایر کلانشهرها آلودگی بیداد می کند ولی آسمان شیراز آبی نیلگون و دلنشینه
بله خوش بختانه سرعت و فعالیت پروژه نسبت به ماه گذشته بسیار بیشتر شده و نوید آن است که حداکثر در اواخر ۹۵ مردم عزیز شیراز بتوانند از برکات این پروژه عظیم بهره مند شوند.
البته هوای پاک و آسمان آبی شیراز به دلیل عدم پویایى و تحرک و صنعت ضعیف شیراز هست.ایکاش هوای پاک رو با صنعت و اقتصاد پیشرفته داشتیم تا بیکاری و فقر هم کم بشه
شما ظاهرا اصلا متوجه نیستید که ۹۰ درصد آلودگی هوا در سایر شهر ها به خاطر خودرو ها میباشد نه صنعت فقط ۱۰ درصد آلودگی مربوط به صنعت است البته تعداد خودرو ها در شیراز هم کم نیست اما به جهت موقعیت جغرافیایی ویژه همیشه بادی از جانب شمالغرب به شرق و شمال شرق در ورزش است و مانع از انباشت آلاینده ها میشود
درود بر پاک ترین کلانشهر کشور شـــــــــــیــــــــــــراز
باید در زمان افتتاح این پروژه به زیبا سازی و نور پردازی این پروژه نگاه ویژه بشه تا عظمت این پروژه بیشتر به چشم بیاد با تشکر از گزارش خوبتون
برای نورپردازی این پروژه از قبل کارهایی رو انجام دادند و بودجه خوبی هم براش در نظر گرفته شده است
دست سازندگان و طراحان دردنکنه از بررسى عکس ها اینطور بنظر میرسه که پروژه اى در خور تقدیر است. فقط یک نکته رو خواستم تذکر بدم که پیمانکار و دستگاه نظارت موظف هستند که قطعات بتنونى رو با کیفیت استاندارد و سطح خارجى تمام شده بدون نقص اجرا کنند که پایدارى ، ماندگارى و زیبایى پل در گرو اجراى صحیح آن است نه به به به هاى غیر تخصصى پاره اى از دوستان. نور پردازى هزینه اى غیر ضرورى است و الزامى نیست و احتمالا در بعضى از موارد عیب و نقص کار را میپوشاند و جنبه ارایشى دارد. من باب مثال پل به ظاهر زیباى معالى اباد به دلیل اجراى بد و کیفیت ساخت پایین از نظر یک متخصص تخریبى است ودر هر جاى دیگر دنیا که بود یا به این شکل اجرا نشده بود و یا کمیته فنى و ایمنى دستور تخریب و یا مرمت ان را صادر میکرد. به هر حال خسته نباشند ولى لطفا کم بسازید ولى خوب و مرغوب.
ممکنه بفرمایید مشکل پل معالی آباد چی هست ؟
قبل از هر توصیح دیگرى باید عرض کنم که در ایران مهندسین طراح بسیار ورزیده و با دانشى در سطح بالاى جهان هستند که طبعا مایه افتخار همه هستند و تلاششان قابل تقدیر است. اما از نظر اجراى پاره اى از پروژه هاى عمرانى بخصوص سازه هاى بتنى سنگین ضعیف عمل میکنیم و دست آخر کارفرما و یا در حقیقت مردم میمانند و سازه اى که از نظر شکل ظاهرى بتن قابل قبول نیست و اصطلاحا داراى ناهموارى ، خلل و فرج لانه زنبورى و دانه بندى نا متجانس و همگىن هست. پل معالى اباد از این قاعده خارج نیست و تمام مشخصات ظاهرى یک سازه بد بتنى را داراست( به اصطلاح شیرازو ها چلم کارى) . در قسمت پایین کوله شمال عرب این پل لایه هاى بتن از بدنه ان جدا شده و ارمور هاى فلزى نمایان شده اند. این مشکل در نقاط مختلف سازه اصلى و زیر ساخت هاى ان مشخص است که دال بر عدم رعایت مشخصات فنى و از همه مهم تر نبود پوشش کافى براى بافته هاى فلزى پل است که در نهایت به نفوذ رطوبت و پوسیدگى و پایان زودرس عمر پل ختم میشود. معمولا در بر رسى فنى سالانه یک پل وجود ترک ها و جدا شدن بتن زنک خطرى است که هیچ اهل فنى ان را نادیده نمیگرد . در حقیقت بیان اینکه این سازه چه مشکلات جدى ترى دارد نیازمند مطالعه گرارش هاى روزانه فنى کارگاهى دارد که در این مقال نگنجد.
با کمال تاسف حدود ۸-۱۰ عکس مربوط به پل نمیباشد و مربوط به استگاه ۹ قطار شهری که در مجاورت پل کابلی در حال احداث میباشد است
موضوع را درست نخواندم عذرخواهی میکنم
این پل خوبه ولی تکلیف پارک تخریب شده ولی عصر که بخاطر این پروژه در حال نابودی چی میشه.نباید باغ موزه در این پارک ساخته شود .این خیانت به مردم است چرا به بهانه های مختلف دارند پارکهای زیبای شیراز را تخریب میکنند .شیراز شهر باغهای زیبا بود .این همه باغ و زیبایی را چرا تخریب کردند .در آینده نزدیک بخاطر بی لیاقطی مسولین شیراز هم به سرنوشت تهران واهواز دچار میشه ودیگه جای زندگی نیست.پل خوبه ولی مردم و بچه های اونا احتیاج به پارک و هوای سالم دارند.بخاطر تخریب باغها وپارکها آیندگان ما را نخواهند بخشید.