تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024

آخرین اخبار

🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر

6

همزمان با آغاز فعالیت شورای چهارم شیراز انجام می‌شود؛ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چندین پروژه عمرانی در شیراز

  • کد خبر : 2242
  • 07 شهریور 1392 - 23:01

شهردار شیراز گفت: همزمان با شروع فعالیت شورای چهارم، عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چندین پروژه در شیراز انجام خواهد شد. مهندس علی‌رضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شیراز، گفت: آغاز به‌کار شورای چهارم ابتدای مرحله‌ای جدید از تحول در شیراز به‌لحاظ وضعیت عمرانی و فرهنگی است.
وی به تعدادی از پروژه‌های مهم که عملیات اجرایی آن‌ها به‌زودی آغاز یا امکان بهره‌برداری آن‌ها فراهم می‌شود، اشاره و اضافه کرد: یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری، فاز اول بلوار طلاییه (۳۵متری توسعه جنوب) و دیگری پل دوم شهرک بهارستان است.
شهردار شیراز گفت: یکی از مشکلات گذشته جنوب شیراز، رودخانه می‌انرود بود که با اجرای طرح بزرگ توسعه جنوب شیراز، رودخانه‌ای که زمانی معضل بود، به یکی از ظرفیت‌های مطلوب گردشگری، رفاهی، خدماتی و سرمایه‌گذاری بدل می‌شود.
علیرضا پاک‌فطرت گفت: این پروژه از شهرک مهدی‌آباد (کتس بس) تا باغ فدک در بولوار امیرکبیر به طول ۱۲ کیلومتر در حال اجرا است که ۶ کیلومتر آن از میدان قهرمانان تا شهرک احمدآباد بزودی افتتاح می‌شود و با تکمیل این بلوار، شهرک‌های حاشیه شمالی رودخانه یاد شده شامل والفجر، سجادیه، فرهنگیان، فرزانگان، رضوان و… بدون نیاز به تردد در کمربندی، به یکدیگر متصل خواهد شد.
او با اشاره به کاهش تردد، ‌ تصادفات، مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی و رفاه شهروندان به‌عنوان بخشی از تاثیرات این پروژه، گفت: ‌ هزینه اجرای این زیرساخت‌ها ۲۱ میلیارد تومان شامل تملک زمین و دیگر زیرساخت‌ها است.
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به طرح توسعه جنوب شیراز به همراه اجرایی شدن ۳۰ پروژه در این منطقه، گفت: در محور جنوب شیراز، منطقه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود که به لحاظ زیبایی، جذابیت و تاثیرگذاری ممتار و از بلوار چمران بسیار زیبا‌تر خواهد بود.
وی ایجاد دریاچه‌ای با وسعت ۶ هزار مترمربع در بالادست در ورودی شیراز از طرف بوشهر و خوزستان را یکی از اقدامات ویژه شورای سوم و شهرداری خواند و گفت: این دریاچه موجب روان‌شدن دائمی آب در رودخانه می‌انرود، امکان احداث فضای سبز بسیار مناسب در طول رودخانه، اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و پایه‌گذاری تحول عمیق و گسترده در این منطقه خواهد شد.
شهردار همچنین از آماده شدن پروژه امتداد بولوار آفرینش در شمال غرب شیراز برای بهره‌برداری خبرداد و گفت: این پروژه نیز از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش ترافیک در محور اصلی شیراز- سپیدان و ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی است.
علیرضا پاک‌فطرت با یادآوری اینکه بلوار آفرینش در حقیقت اتصال دهنده شهرک‌های اقماری شمال غرب شیراز است، گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات تاثیرگذاری با تصمیم‌گیری شورا و تلاش شهرداری در ساماندهی ورودی‌های شیراز، انجام شد که مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین آن‌ها در محور جنوبی و ورودی سمت بوشهر و خوزستان و نیز از طرف شرق و در بزرگراه خلیج فارس با ایجاد المانی مناسب در این محور است.
شهردار شیراز از اجرایی شدن بوستان ۵۸۰ هکتاری دراک و تلاش برای افزایش سطح آن تا هزار هکتار و ایجاد بزرگ‌ترین بوستان صخره‌ای – جنگلی کشور خبر داد و افزود: این بوستان در کنار دریاچه سد تنگ سرخ قرار خواهد داشت و به یکی از منحصربه‌فرد‌ترین نقاط گردشگری ایران بدل می‌شود و باید توجه داشت که تا امروز پارک بزرگ‌تر از ۳۰ هکتار در این شهر ساخته نشده است.
علیرضا پاک‌فطرت، طرح‌های تقاطع غیرهمسطح بصیرت (معالی‌آباد)، فاز اول تقاطع غیرهمسطح ستارخان، باغ بانوان به‌همراه دو باغ خانواده، باغ هنرمندان، پارکینگ زیرسطحی خلدبرین، تقاطع غیرهمسطح آرامستان احمدی را از جمله طرح‌های عمرانی و فرهنگی برشمرد که از یک‌ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.
شهردار شیراز با اشاره به طراحی پروژه‌های متعدد فرهنگی و عمرانی در این شهرداری، گفت: عملیات اجرایی تالار یکهزار و ۵۰۰ نفری شهر به همراه تالارهای جانبی با ظرفیت‌های مختلف، پل سوم رودخانه‌ای می‌انرود، تقاطع‌های غیرهمسطح میدان قصردشت، امیرکبیر- مطهری، میثم شمالی-رحمت و.. و نیز طرح‌های دیگری که مد نظر شورا باشد، براساس نظر شورای چهارم، آغاز خواهد شد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=2242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 57در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۷
  1. بازم فقط اومدن پروژه نام بردن . اون بوستانها و پارکهای هنرمندان و خانواده و ۵۸۰ هکتاری کجاست که ما نمیبینیم ؟ هر ۲-۳ ماهی فقط میان اسم پروژه ها رو میگن میرن تا ۲-۳ ماه دیگه
    فقط امیدوارم پروژه های نام برده شده شروع و وارد فاز اجرایی بشن و فقط جنبه تبلیغاتی نداشته باشن

  2. سلام
    امین جان این تقاطع میثم شمالی رحمت دقیقا کجا میشه؟

  3. از کی تا حالا بلوار خلیج فارس شده بزرگراه؟! با اون وضع آشفته بصری و آسفالتی که رانندگی روی اون یادآور جاده های سنگلاخیه هر مسافری رو دلزده میکنه…

  4. امین جان این وبسایت رو میذارم که در خبر آنلاین لینکش آورده شده. امیدوارم با خوندن این مطلب برای حفظ محیط زیست شیراز و اقدام در جهت حفظ باغ های شیراز و صد البته دریاچه مهارلو در صف منتقدین ساخت سد تنگ سرخ و نشر این مطلب برای آگاهی عمومی اقدام بشه. لینک مربوطه که برگرفته از نظریات دکتر آهنگ کوثر می باشد:
    http://mohammaddarvish.com/desert/archives/8824
    http://khabaronline.ir/detail/310659/weblog/darvish

    • با سلام،

      جناب امیرحسین خان، من مطمعن هستم که شما نیت تان کاملا خیر است و نگران آینده ی شهرتان هستید اما شاید بهتر باشد که به قول معروف تنها پیش قاضی نرویم.

      از نوشته های سایت مورد نظرتان چنین برداشت می شود که نگارنده چندان اطلاعاتی در مورد دشت شیراز و “پلایای ” شیراز و دریاچه ی مهارلو و حوضه ی آبریز آن ندارند و اظهارات ایشان بیشتر جنبه ی سیاسی دارد تا علمی.

      منابع تامین آب دریاچه مهارلو جدا از آبهای زیرسطحی و چشمه های اطراف آن، از طریق رودخانه های فصلی و مسیلهای نظرآباد سروستان در شرق دریاچه، مسیل پل فسا در جنوب شرق شیراز، چنارراهدار-میانرود در جنوب شیراز و رودخانه خشک در مرکز شیراز سیراب می شود.
      در این میان رودخانه خشک به نوبه خود از به هم پیوستن نهر اعظم و چنار سوخته تشکیل می شود که آبدهی اصلی آن از سمت نهر اعظم می باشد و شاخه ی دوم چندان آبدهی ندارد و فقط در زمان جاری شدن سیلابهایی که از دامنه های کوه دراک و بخصوص تنگ سرخ جاری می شوند آب نسبتا قابل توجهی در آن مسیر روان می شود و در سایر مواقع سال کاملا خشک می باشد.

      سد تنگ سرخ هم بر روی همین مسیر ساخته خواهد شد که مقدار آبدهی سالانه آن به دریاچه مهارلو به نسبت سایر منابع تقریبا نزدیک به صفر است و در حقیقت وظیفه ی اصلی این سد جلوگیری از روان شدن سیلاب می باشد
      حتی اگر همین امروز هم این سد به طور کامل ساخته شده بود، سالها طول می کشید تا حجم قابل توجهی آب در پشت این سد جمع شود.

      گفتن اینکه با ساخته شدن این سد دریاچه مهارلو خشک می شود دروغی بیش نیست و اگر کسی به دنبال پیدا کردن مقصری برای نابودی دریاچه های فارس به طور عموم و مهارلو به طور اخص می باشد سری به چند صد چاه عمیق و نیمه عمیق بزند که بزرگترین نابودکننده ی آب و خاک این کشور هستند.

      • درود کامران جان
        مثل همیشه حرفت حسابه و پاسخ های عالی و مستدل داری.
        متاسفانه درست در هنگامی که کارگاه سد تنگ سرخ تجهیز شده و کار بعد از سالها بلاتکلیفی و نبود بودجه تازه شروع شده, تبلیغات گسترده ای حول محور همین مقاله شکل گرفته و بعضی از اعضای شورای شهر سابق هم که همیشه ساز مخالف می زدند به این جریان تبلیغاتی پیوستن این در حالی است که هیچگاه نظرات کارشناسان موافق این طرح در کنار این مقاله منعکس نشده و به قول شما تنها پیش قاضی رفتن و کاملا راضی و حق به جانب برگشتن؟!!

        این دوستان سعی دارن سرنوشت دریاچه ی مهالو رو دقیقا با داستان غم انگیز دریاچه ارومیه یکی کنن بدون اینکه منابع تامین آب این دو دریاچه رو با هم مقایسه کنن و رودخانه های فصلی و سیلابی رو از رودهای دائمی فاکتور بگیرن و… فقط با کلی گویی سعی دارن همه چیز رو به هم ربط بدن و از حساسات پاک مردم دوستار محیط زیست سوء استفاده کنن! هیچگاه بیان نمی شه که اگر دریاچه ای بعد از ۲ سال شکل بگیره چون زمین های کشاورزی زیادی قرار نیست از این آبها استفاده کنن(فقط باغ های قصردشت که نسبت به زمین های کشاورزی که معمولا اطراف سدها قرار دارند مساحت بسیار ناچیزی است) و همچنین چون این آب در رودخانه خشک جریان خواهد یافت در نتیجه دریاچه ی مهارلو که تابستانها و اوایل پاییز هیچ آبی از رودخانه خشک دریافت نمی کند در این مقطع زمانی هم دارای سهم آب از رودخانه خشک خواهد شد که درنتیجه از خشک شدن کامل این دریاچه در تابستان ها می تواند در حدی جلوگیری کند.

        در مورد حل شدن گچ و نشست زمین و.. هم باید نظر کارشناسان موافق رو جویا شد تا اونجا که من می دونم بیش از شش هفت ساله که این سد قراره احداث بشه و تا به امروز چندین بار مطالعات فنی انجام شده مطمئنا با تجارب گسترده ای که کشور ما در زمینه ی سدسازی داره اگر همچین خطر بزرگی وجود داشت جلوی این طرح گرفته می شد چون محل احداث سد بسیار حیاطی و مهم است.ما در زمینه ی سد سازی شاید از لحاظ زیست محیطی خیلی خوب عمل نکردیم(مثل سد شهید مدنی تبریز) ولی از لحاظ ایمنی در سالهای اخیر کاملا حرفه ای و بدون خطا کار شده! باید از کسانی که مستقیما درگیر بودن و مطالعات رو انجام دادن هم سوال کرد نه اینکه ملاک رو فقط حرفای استاد کوثر قرار داد که در دفتر کار کوچکش در خیابان خاکشناسی داره روزهای بازنشستگی شو طی می کنه و مقاله و یادداشت برای روزنامه ها می نویسه !!!

      • من دانستنی هام در حدی نیست که بخوام صحبت های آقایون مخالف رو تایید کنم را رد کنم اما برخی حرفهاشون با عقل جور درنمیاد و آقایون یه اشتباه بزرگ تو حرفاشون میبینم، تو حرفهایی که ۲ ۳ ماه پیش تو خبر آنلاین منتشر شده بود این آقا سد تنگ سرخ یاسوج رو با شیراز کاملا اشتباه گرفته بود و حتی لینکی هم که به سایت پیمانکار داده بود، پیمانکار سد تنگ سرخ یاسوج بود و نه شیراز و جالب اینکه نوشته بود تنگ سرخ شیراز به حوزه آبی گچساران مربوط میشه که کاملا مشخص بود استدلالشون غیرمنطقی و غلط هست!

        فکر هم نکنم این سد انقدر ارزشش رو داشته باشه که اعضای شورای شهر بخاطر مطرح شدن خودشون بخوان با جان ادمها بازی کنن و اون رو کلنگ زنی کنن و شروع به ساخت. بدون شک مطالعات لازم روی اون انجام شده

      • اگر آهنگ کوثر از وضعیت آب شیراز خبر نداره لابد جنا‌ب‌عالی خبر دارید، نه؟ لطفا توی اینترنت رزومه کاری دکتر آهنگ کوثر رو مطالعه کنید تا از خدمات بی‌نظیر این مرد بزرگ در گره‌بایگان و دیگر نقاط فارس و ایران با خبر بشید. ایشون اولین کسی بود که به آقای حائری اخطار داد اما کسی حرفش رو در مورد باغهای فلاخت در فراغت گوش نکرد.

      • من همون اول هم گفتم تخصص ندارم و فقط بعنوان یه شهروند عادی نظرم رو گفتم و بازهم میگم چرا باید تنگ سرخ شیراز به حوزه گچساران ربط داشته باشه؟

      • سلام
        منظور از گچساران حوزه ی آبریز آن نیست. منظور قرار گرفتن پی سد بر روی سازند گچساران است. سازند گچساران، سازندی نمکی گچی است که به دلیل مشاهده اولیه در گچساران به این نام نامگذاری شده است. البته من از جزییات زمین شناسی پی این سد اطلاعی ندارم ولی مطمئنا وجود این سازند بایستی توسط مشاورین خبره بررسی شده باشد. به نظر من اگر مشاور به اجرای این طرح رای مثبت داده می توان به آن اطمینان کرد. ضمنا بایستی توجه کرد که آیا سازه روی گچساران احداث می شود یا اینکه این سازند درون مخزن قرار دارد.
        من مقاله ی آقای کوثر را در روزنامه ی شرق خواندم. به عنوان کسی که از زمین شناسی سر در می آورم باید بگویم که اطلاعات ارائه شده ی ایشان ناقص می باشد.

      • ممنون از توضیحات شما 🙂

    • علت عمده کمبود آب و در نهایت نابودی باغهای قصرالدشت در شیراز:

      دلیل اصلی کم آب شدن و خشک شدن قنوات و چاههای تغذیه کننده باغات قصرالدشت ایجاد باغهای طرح فلاحت در بلاغت آقای م.ح است که در بالا دست حوضه در سالهای گذشته احداث شد. که امروزه عمدتا به باغهای عروسی و خونه باغهای عدهای خاص در انجیره قصر قمشه و ورودی صدرا تبدیل شده است. باید قبول کرد که منابع آبی جلگه شیراز محدود و به خاطر کاربری شهری عمدتا غیر قابل تجدیدن به همین خاطر با احداث هرگونه فضای خاص (باغ – باغ شهر – پارک) و هرگونه مکانی که با بلعیدن مخازن آب در این جلگه مبادرت دارن بدون شک توازن آبی منطقه به هم خواهد خورد و مناطق پایین دستی با کاهش دبی و کمبود آب متوجه میشوند (این کمبود از منطقه تاچارا به پایین قابل مشاهده است).

  5. امین جان
    باغ هنرمندان کجای شیزازه

  6. سلام امین جان بالاخره کی شورای چهارم شهردارو انتخاب میکنن ؟
    به احتمال زیاد باز آقای پاک فطرت بشه درسته

  7. امین جان
    تالار ۱۵۰۰ نفری همون تالار مرکزی شیرازه که چند روز پیش خبرش منتشر شد یا یه تالار دیگه هست

  8. امیر حسین عزیز
    یکی از پروژه های اساسی برای شهر شیراز اجرای سد تنگ سرخ است . چون ۱۴۰۰ هکتار از فضای سبز شیراز مربوط به باغهای قصردشت در شرف نابودی قرار داره و اجرای این سد مشکل کم ابی باغات رو رفع میکنه . در مورد دریاچه مهارلو هم باید بگم که ابگیری سد ممکنه یک سال و نیم تا دو سال طول بکشه و در این مدت دریاچه مهار لو باز هم خشک نمیمونه چون تجمع ابهای سطحی بر اثر نزول باران در جلوی سد تا دریاچه مهارلو از طریق رودخانه خشک وارد دریاچه مهارلو میشه.
    نکته اساسی در مورد سد تنگ سرخ اینه که فضای سبز اطراف سد و خود اب سد به عنوان یک فیلتر برای هوای شهر شیراز عمل میکنه و اجرای طرحهای توریستی و گردشگری سود سرشاری رو نصیب شیراز میکنه .
    پس اجرای سد تنگ سرخ باید در اولویت پروژه ها قرار بگیره .

  9. امیر خان سال اینده افتتاح بزرگراه کوهسار هست ولی هنوز خبری از تقاع جام جم نشده نکه مثل وحدت بعد از افتتاح تازه به فکر تقاطع ابتدایی و انتهایش بیوفتند ؟؟؟؟

  10. أمین جان از شهرک برف فروش که میگفتند میخواد بشه بزرگترین شهرک کشور چه خبر؟

  11. سلام آیا طرح دو طبقه شدن ملاصدرا مطرح می باشد ودر شورا مطرح می گردد یا خیر ضمنا جهت ایمان شمالی طرح دو طبقه کردن مطرح است ممنون

    • این دو طرح در تا یکی دو ماه اینده به صحن شورا میان و در صورت تصویب برا اجرا اماده میشن ولی من خودم مخالف اجرای این طرح هستم، شیراز داره زیادی بتونی میشه!

      • مرسی امین!
        🙂

      • 😉

      • ولی ظاهرا نظر عامه دوستان فرق داره! جالبیش هم اینه که این دوستان پای مطلب خراب کردن پل در کره کلی نظر مثبت می ذارن و ذوق می کنن ولی در شیراز قضیه رو برعکس می بینن!

        😐

      • اگه شیراز بتنی بشه , اشکالی نداره !!
        تمام شهر های پیشرفته دنیا هم تعداد زیادی پل و اتوبان و خیابان دو طبقه دارن
        و البته در کنار این سازه های بتنی به فکر باغ ها و فضای سبز باشن

      • واقا حیف نیست چهره زیبای میدان ارم تا میدان دانشجو با یه پل بتونی زمخت, مخدوش بشه؟!
        کسی با پل و اتوبان و خیابان دو طبفقه مشکلی نداره! منتهی به جای خودش…

      • چرا این همه مخالف؟؟؟
        واقعا فک کردین اگه ملاصدرا دو طبقه بشه خیلی برای شیراز افتخاره؟
        دو طبقه شدن خیابان های اطراف ملا صدرا خیلی بهتر از این خیابان هست
        به نظرم ساخت زیرگذر بعد از خط مترو خیلی بهتر از این رو گذر هست؟
        این خیابان جای کافی برای رو گذر رو نداره و زیباییش کم میشه
        به نظرم اگه قراره فقط یه دوطبقه افتتاح بشه مثه بقیه خیابون و پل ساختنشون بدون هیچ تو.جهی به زیبایی شهری بهتره که نسازن و یه کار دیگه کنن
        اگه میخاین ببینین بعد ساخت پل چی میشه برین یه نگاهی به خیابون حافظ تهران پایین چهار راه کالج (بعد دانشگاه امیرکبیر) بندازین
        خیابون ملاصدرا باید زیباییش بیشتر بشه چرا که استعدادش رو داره نه اینکه زیباییش از بین بره
        خیابان دوطبقه امام خمینی و بزرگی خیابون و ساختمون های اطرافش رو کمی با ملاصدرا مقایسه کنین و ببینین که چه فرقی دارن

  12. باغ هنرمندان ضلع شمالی و دیوار به دیوار باغ بعثت هست

  13. دوستان من هم عاشق شیراز هستم و دوست دارم تمام باغ های شیراز سبز باشند اما فکر می کنم واسه ساخت سد تنگ سرخ باید مطالعات بیش تری انجام بشه، الان خیلی از کارشناس های محیط زیست از مشکلات زیست محیطی واسه مهارلو و حتی از مشکلاتی که بستر خاک اون منطقه واسه سد سازی داره می گن.
    من هم نمی دونم این نطر ها درست هستند یا نه اما باید به شکل جدی از همه ی جوانب ساخت این سد بررسی بشه و به مردم هم گفته بشه.

  14. مرسی از کامران و امیر م و دیگر دوستان که درمورد سد تنگ سرخ نظراتشون رو گفتن

    ببینید دوستان،من هم قلبم مثل شما برای شیراز میتپه، اما تپیدن قلب صرفا کافی نیست. تمام شیرازی ها این سی و چند ساله فقط به تماشای از بین رفتن باغ ها و پسرفتشون نشستن! و مدت اندکیه که یه عده از دوستداران شیراز به تکاپو افتادن. اکر صحبتی میشه،ما دوست نداریم شیراز هم مانند دیگر مکان های کشور از نظر فنی به تمسخر گرفته شه و میلیاردها تومن هزینه شه و در آخر به جای بهبود فضای سبز شاهد نابودیشون باشیم. من هم دقیقا دارم میگم باید کارشناسان فنی این پروژه محیط زیست دوستان و شیرازی ها رو قانع کنن که تمامی فاکتورهای محیط زیستی چه در اجرا و چه پس از اجرا لحاظ شده. اگر کارهای عمرانی ها کارشناسی شده بود که این همه مشکل نداشتیم که به راحتی بگیم خوب لاید پس از چند سال کار کارشناسی صورت گرفته. مگه سد سیوند کارشناسی شده بود؟همون موقع هم مثل الان همین بحث ها بود و کسی توجهی نکرد. مگه بزرگترین پروژه سدسازی ایران گتوند علیا نیست که همین ۲ سال پیش افتتاح شد و ۲هزار میلیارد تومان بابت این پروژه هزینه شد؟ مگه کارشناس های محیط زیست نمی گفتن بابا این سد توجیه فنی نداره و نمکی میشه؟ مگه مافیای سدسازی گوش دادن؟ نه عزیز من،اونها فقط به دنبال پرکردن جیب خودشون هستن نه صلاح مملکت. آخرش به اینجا رسید که پس از آبگیری،دریاچه سد چندین کیلومتر شد و رفت و تپه های نمکی و در خودش حل کرد. حالا موندن با این شوره زار چیکار کنن. نه بدرد شرب میخوره نه کشاورزی…
    همینجوری و بیخودی مطمئن نشین دوستان، از قدیم گفتن کار از محکم کاری عیب نمیکنه. منم دوست دارم این سد ساخته بشه اما نه با ضررهای و هزینه های احتمالی. دوستان پیمانکار و موافق این طرح،بیان و خیال همه منتقدان رو با کارهای کارشناسی که کردن راحت کنند و تضمین بدهند که هیچ اتفاقی نمی افته و درصورت وقوع پای خسارت اون بایستند.

  15. به شورای شهر التماس می کنم مهندس پاک فطرت رو ابقا کنن. خواهش می کنم همه همصدا بشن

    • بنظرم شورا باید از مهندس پاکفطرت یکسری تعهدات بگیره، مثل تکمیل رینگ کوهسار و مسیر سعدی و یا ایجاد پارک های بزرگ شهری تا سال آینده و سروسامان دادن به وضعیت زیباسازی شیراز

      یه مشکل بزرگ که در سیستم کنونی شهرداری وجود داره این هست که خیلی از پروژه ها اصلا زمان پایانشون مشخص نیست! مثل ورودی غربی، چنارراهدار، مسیر کوهسار و … . اینها همش باید شورا با مهندس پاکفطرت اتمام حجت کنن

  16. سلام امین جان و درود خدمت دوستان پیگیر و دلسوز شیرازی.

    خبر های خوبی بود انشالله همشون بطور کامل ساخته و راه اندازی بشن.

    امین جان پارک ۶۰۰ هکتاری که الان در مرحله طراحی قرار داره، درختهاش و … مثل همون پارک کوهپایه مخروطی و سوزنی بیشتر اجرا میشه یا نه مثل بقیه پارک های سطح شهر درمیاد؟ درش باغ وحش اجرا میشه؟
    میشه گفت که این پارک جای شهر پایدار رو میگیره؟؟

    • حامد جان مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری اعلام کرده که طراحی این پارک رو بهترین طراحان معماری منظر ایران بر عهده دارن و باید دید واقعا چی در میاد ازش

      شهردار هم گفته باغ وحش داره

  17. شهر یه موجود زنده است و همیشه دستخوش تغییر و به روز شدن هست. یعنی پروژه هایی مثل پارک های بزرگ می تونن دم به دم دستخوش تکامل بشن. (بوستان های بزرگ جدید تهران همین طور هستن . مردم دارن استفاده می کنن اما دنیای کار باقی مونده) و اما درباره تعهد برای تکمیل کارها >>>این تعهدات رو شورا باید به مردم و شهرداری بده که پروژه های مهندسی ارزش شده و شسته و رفته تصویب کنه و اینکه در تملک، رفع معارضین و تعامل با ادارات دیگر پشت شهرداری باشه . همین پروژه کوهسار یا امتداد تونل سعدی مشکلش تعریف زمین معوض برای املاک بدون سند پشت تونل سعدی و تعامل با دانشگاه شیراز و صدا و سیماست. یک شورای توانمند می تونه تمامی ارگان ها رو برای رفع مشکلات به خط کنه.

  18. در مورد سد تنگ سرخ باید بگم که جنس زمین ان اصلا ار نوع گچ نیست و مهندسان زمین شناس خبره در مورد جنس خاک و بستر سد طرح مطالاعاتی رو تایید کردند و در مورد ساخت خود سد هم خبره ترین مهندسان عمران طرح مطالعاتی سد رو تایید کردند و اجرای سد هیچگونه مشکلاتی برای شیراز نداره و مطالعات سازه و ساخت سد هیچ ارتباطی به مهندسین کشاورزی نداره .

  19. آقای مصطفی
    بنده به پیشنهاد شما عمل کردم و رزومه کاری دکتر آهنگ کوثر رو مطالعه کردم و به نکات جالبی برخوردم
    ایشون دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی آبیاری با گرایش آب شناسی جنگل از آمریکا است و به خاطر خدمات بسیار ارزشمندی که در زمینه ی آبخوانداری داشتند ازشون بعنوان پدر آبخوانداری ایران یادمی کنند.
    نکته ی جالب در سابقه ی کاریشون مخالفت با ساختن سدهای مثل سد سیوند است که ثابت می کنه ایشون علاوه بر حفظ محیط زیست دغدغه ی حفظ میراث فرهنگی رو هم داشتند که نشان از روح لطیف و مهین دوستی شون داره و بسیار قابل احترامه.
    دکتر کوثر در زمینه ی کاریشون چندین جوایز ملی و بین المللی هم دریافت کردن
    در ضمن شاید جالب باشه که بدونید پسر ایشون کاریکاتوریست بسیار معروفی هستند که الان در خارج از کشور مشغول فعالیت اند.

    اما
    چیزی که برای من جالب بود این است که ایشون هیچ گونه سابقه ای در زمینه ی سد سازی ندارند و تخصص شون در زمینه ی مهندسی کشاورزی و آبیاری است نه مهندسی زمین شناسی یا عمران و سدسازی, وقتی بیشتر سرچ کردم متوجه شدم که جناب کوثر نه اینکه با چند سد مشکل داشته باشند بلکه کلا با سدسازی مخالف هستند !! و اصلا تز ایشون اینه که بجای سدسازی از روشهای مانند طرح‌های آبخوانداری برای مهار آب های سطحی و سیلابها استفاده بشه!
    http://mohammaddarvish.com/desert/archives/1539
    http://shahram009.persianblog.ir/post/114
    درنهایت می شه نتیجه گرفت که مشکل ایشون فقط با سد تنگ سرخ نیست بلکه کلا با سدسازی(خصوصا برای مهار سیلاب و جمع آوری آب های سطحی) و انباشته کردن آب پشت سازه های بتونی مخالفن.
    فکر کنم قضیه کاملا روشن شد

  20. به نطر من یه فکری هم باید به حال حمل نقل عمومی شیراز بشه
    چون نصبت به کلانشهرهای دیگه خیلی عقبتره بی ار تی که اصلا نداره اتوبوسهای دیگه هم اکثرا فرسوده هستند
    حتی شهرهای که اندازه یک منطقه شهرداری شیراز هم جمعیت ندارند بعظا سیستم حمل نقل به روزتری دارن
    با اتوبوسهای نوبه نظر یکی ازضعیفترین ارگانهای شهرداری شیراز سازمان حمل نقل عمومی این شهرکه شورای شهر یه فکر اساسی به حالش بکنه
    از مدیریت سایت محبوب شیراز۱۴۰۰هم تقاظا دارم یه پست کامل درباره وضعیت نابه هنجار حمل نقل عمومی بزارن شاید به وسیله این سایت محبوب ومردمی صدا به گوش مسئولین برسه
    با تشکر

  21. امین جان
    شهردار منطقه یک صحبت از پارک ۲/۵ هکتاری حج نموده است . میدونی جاش کجاست

  22. وعدهای خوبیه امیدوارم به طور کاملا جدی برای تحقق ابن وعدها تلاش بشه و در کنار این وعدها زیبا سازی و فضای سبز بیشر مد نظر قرار بگیره

  23. امین جان
    بازار چه گل و گیاه در چه وضعیتی هست کاری صورت میگیره یا کلا تعطیله

  24. امین جان پارک جنگلی صخره ای ۵۸۰ هکتاری به جای شهرک پایدار که قرار بود اجرا شود می باشد یا جای آن متفاوت است ممنون

  25. امین جان
    کارخانه سیمان فارس که قرار بود در خرامه ساخته بشه در چه مرحله ای هست و چه زمانی کارخانه سیمان از محل فعلی جابجا میشه

  26. تابلوهای شهر الان نسبت به قبل بهتر شده ولی بازم کمبود داره.چرا تابلو حریم مناطق شهرداری نسب نمیشه تابلوی ک مناطق شهرداری رو از هم جدا کنه؟؟؟؟؟؟؟.ببخشید این مطلب اینجا نوشتم اخه جای واسه این مطلب پیدا نکردم.

  27. سلام پایان کامل بلوارطلاییه کی هست آیا خبری از اجرای فازهای بعداز۲هست؟

  28. با سلام آیا در ورودی محله کتس بس که قرار بود زیرگذر ساخته بشه خبری هس یا دروغ بود؟
    پروژه فاضلاب کشی این محله کی به اتمام میرسه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.