تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

17

ایستگاه مترو قصردشت

  • کد خبر : 2216
  • 06 شهریور 1392 - 0:45

ایستگاه مترو قصردشت بعنوان هفدهمین ایستگاه از ۲۰ ایستگاه خط اول مترو شیراز در میدان قصردشت قرار گرفته است. مشخصات این ایستگاه بدین شرح است :
نوع ایستگاه: نیمه عمیق (۱طبقه)- سکو طرفین- دارای سالن تیکت هال، روزمینی و ۳ دروازه ورودی- خروجی
طول ایستگاه: ۱۶۸ متر      عرض ایستگاه: ۱۲/۲۲ متر
مساحت ایستگاه: ۷۷/۶۷۵۲ مترمربع   عمق ایستگاه: ۷/۸  متر
فاصله از ایستگاه قبلی: ۲۵۰۹ متر   فاصله تا ایستگاه بعدی:  ۱۱۹۲ متر
جمعیت استفاده کننده در ساعت پیک (نفر) در دو جهت رفت و برگشت:  ۱۲۳۹ نفر

 

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=2216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. به سمت گلسرخ رو خوب اومده بود

  2. متاسفانه هر دو تابلوی ورودی این ایستگاه غلط املایی دارد!!
    لغت Station به اشتباه Satation نوشته شده!

    که اینگونه اشتباهات اصلا درحد شیراز که ادعای توریسم و گردشگری دارد نیست.
    خواهشمندم حتما به مسئولین مربوطه تذکر دهید.
    (احتمالا این اشتباه در دیگر ایستگاه ها هم تکرار شده است.)

  3. در ضمن چرا اینقدر عرض راه پله ها – چه برقی و چه عادی- کم است؟!
    عرض پله های برقی تنها به اندازه یک نفر است و با توجه به رفت و برگشت همزمان افراد در پله های عادی و عرض دسته ها، آن هم بسیار باریک طراحی شده.

    • بنی جان جوری که من در تهران دیدم در شیراز هم کار شده، هر ایستگاه مترو شیراز معمولا ۳ تا ورودی داره که تو همه اونها پله، پله برقی و آسانسور دیده شده و فکر نکنم مشکلی پیش بیاد

      • درسته اما همیشه شرایط اضراری درنظر گرفته میشه.
        چیزی که درعکس مشخصه عرض بسیار کم هست حتی در مقایسه با ایستگاه های متروی تهران، مثلا عکس زیر ایستگاه تجریش هست. (گرچه که کسی استفاده نمیکنه!)

        http://www.halalfun.net/wp-content/uploads/2013/06/305900_10151526421878711_872610548_n.jpg

      • بنی جان , در عوض ایستگاه تجریش , که عکسشو شما گذاشتین , ۲ تا پله برقی نداره , فقط یه دونه داره

      • ایستگاه تجریش یکی از عمیق ترین ایستگاه های متروی تهرانه و تمام پله برقی ها حداقل دوتا هستند. یعنی برای هر مسیر بالارونده و پایین رونده حداقل یک پله برقی وجود داره. بعضی جاها حتی ۲ دستگاه موازی قرار دارند.

      • تجریش رو کلا از حساب مترو تهران جدا کنین
        حدود ۶۰ متر زیر زمین رفتن (دلیل این اندازه عمق، بیشتر به خاطر آبهای زیرزیمینی و اینچیزا شنیدم )
        که بزرگترین تونل خاورمیانه هس
        البته رفت و آمد توی این ایستگاه به شدت بالا و زیاد هم هس از دربند و گلابدره و … تا نیاوران و مینی سیتی همه از این ور میان بالا تهران و باید هم بزرگ باشه
        با این حال دلیلی نداره مترو رو با گنجایش کم طراحی کنن (مثله تهران بودن دلیل بر درست کار کردن نیس الان تو تهران همه دارن از شلوغی تو ساعت ۷-۹ صبح و ساعت ۳- ۶ بعداز ظهر خفه میشن همش هم به خاطر فضایی هس که برای تعداد واگن ها تعریف کردن ) با توجه به زمان حال ساخته بشه باید مترو رو با نگرش حدود ۵۰ سال آینده ساخت نه الان
        من نه مترو ساز هستم و نه شهر سازی خوندم ولی حداقل میدونم باید چیزی که ساختش خودش ۱۰ سال طول میکشه نباید فقط بر اساس جمعیت الان و مسیر عبور و مرور فعلی مردم ساخته بشه باید هم بر اساس الان باشه و هم آینده

  4. متاسفانه در مورد تابلو های مسیر و علائم هشدار دهنده خیلی سلیقه خرج نشده 🙁
    هر چند نکات مثبت هم زیاده مثل صندلی ها ولی کاش کار همه جانبه باشه

  5. ایستگاه قشنگیه . انشاالله که فاز ۱ زودتر افتتاح بشه

  6. بابا یکی این غلط املایی ها به گوش این مجموعه مهندسان و مدیران برسونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. با سلام خدمت ادمین محترم
    یه سوال
    ایا قراره در فلکه گل سرخ برجی ساخته بشه
    باتشکر

  8. امین آقو کاکو اگه به این مسئولین مترو دسترسی داری یه زحمتی بکش بگو یا انگلیسی بیخیال بشن یا درست بینویسن بعد میشه پیرن عثمون همی فردوسی پور میاد تو ۹۰ نشون میده میگه تو شهری که حتی یه نفر زبان بلد نیس ادعای برگزاری جام ملت ها تو شهرشون دارن( فردوسی پور به همه چی شیراز گیر میده) هر چی تو واژه نامه انگلیسی چرخ زدم چیزی به نام satation والو ندیدم
    ولی ازهر چی بگذریم گل سرخ خوب اومده

  9. یه سوال اساس چرا مترو شیراز توش معماری به کار نرفته عین و کپی مترو تهران ساخته شده

  10. ای کاش آینده نگر بودیم
    پیشنهاداتی برای معماری مترو شیراز
    نماد هایی مثل سر ستون های تخت جمشید
    استفاده از تندیس افراد نامی شیراز مانند مرحوم نمازی در ایستگاه نمازی و معرفی وی
    ساخت ایستگاههایی شبیه به قبر کوروش کبیر و حافظیه در مرکز شهر

  11. امیدوارم در اینده نزدیک مترو را تا حداقل سر شهرک صدرا و گلستان بکشن

  12. در صحبتی که با مدیر روابط عمومی مترو شیراز داشتم گفتن که تمامی این تابلوها موقت هست و تعویض خواهند شد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.