با گذشت ۶ ماه از سال و وعده افتتاح فاز اول پروژه کوهسار مهدی(عج) تا پایان سال ۹۳، اما همچنان سرنوشت این پروژه و مردمی که در ترافیک بزرگراه چمران و خیابانهای منتهی به آن وقت ارزشمند خود را از دست میدهند، نامعلوم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰، پروژهای که در ابتدا قرار بود چند ساله افتتاح شود تا گرهی از ترافیک شیراز باز کند، خود گره کوری شده که با گذشت یک دهه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم هنوز سرنوشت آن نامعلوم است. پروژهای که هنوز پلهای در مسیر آن که شامل تقاطع جام جم و تقاطع قصردشت میشود، ساخته نشده و پل روگذر چمران هم با حذف لوپهاش عملا باعث شده به پلی ناقص تبدیل شود. و متاسفانه این شهروندان صبور شیراز هستند که باید تاوان بیبرنامگیهای مسوولین را بدهند، مردمی که دیگر گوششان از شعارها و وعدههای رنگارنگ پرشده است.
عکس: مهدی دهدشتی
به نظرم پارسال و امسال رو میشه بی برنامه ترین سالهای حضور مهندس پاکطرت دونست , هر مسئول شهری که مصاحبه میکنه میگه ما بیشترین مقدار پروژه رو در در دست اجرا داریم ولی نمیگه که چقدرشو به سرانجام رسوندیم به نظر من واقعا بهتر بود یه عزم جدی برای اتمام این پروژه جزم میشد چونکه واقعا یک رکورده برای یک بزرگراه ۶ کیلومتری ۱۰سال وقت صرف کنی و بازهم به جایی نرسونیش حالا بگذریم فاز دوم کوهسار کی قراره ساخته شه مخصوصا اون قسمتش که باید کوه رو بتراشن ولی ایکاش به جای اینهمه کلنگزنیهای نمادین و پی در پی مقدار بالایی از بودجشونو متمرکز میکردن روی این پروژه چونکه بنظرم معاونت فنی و عمران و سازمان عمران و شهردار باور ندارن بزرگراه کوهسار باید افتتاح بشه انگار همیشه باید در حال ساخت باشه و آرزو میکنم که سرنوشتی مثه ورزشگه پارس گریبانگیرش نشه چونکه یک باغ خیلی زیبای چمران از بین رفت و واقعا شیراز با این جمعیتش به بزرگراه کوهسار نیاز مبرم داره
ما اگه میخایم پیشرفت کنیم باید همیشه جلوتر رو ببینیم و حرکت کنیم اگه چنین پروژهای تو تهران میبود در بدترین حالت ۴ساله جمع میشد چونکه علاوه بر اون توجهات و بودجه های هنگفت برنامه دارن نه مثه اینجا که بی برنامه هستن و همش در حال وعده دادن و برای خودشون رویا ساختن هستن
محمدجان رکود ساخت و ساز شهرداریهای کل کشور به چالش کشونده. صدور پروانه های ساختمانی ۴۰ درصد کاهش داشته و این تاثیر مستقیم روی کار شهرداری داره. البته جدا از بحث پروژه کوهسار شما ببینین چه پروژه هایی درحال اجرا هستن : معلم، تخت جمشید، ولیعصر، کشن، گلستان، جام جم، توسعه جنوب، بزرگراه مولوی، شهید رودکی و … البته به همراه طرح های بزرگ فضای سبز.
عزیزم از پروژه های کشن و جام جم و شهید رودکی نصب کانکس کارگاه ساخت هم انجام نشده. گلستان هم هنوز تعریض های قبل از پروژه تموم نشده.فکر کنم ۱۰ تا شمع کوبی انجام شده. البته در اجرای پروژه رودکی ۲ تا گودال به اندازه قبر کنده شده و در مورد پروژه کشن فقط تابلو و مسدود کردن چهارراه انجام شده
من نمیدوم شما کدوم پروژه کشن رو میگی؟! اون پروژه کشنی که ما دیدم الان چندتا از ستونهاش آرماتور بندی شده و ۱۵ دردص ÷یشرفت فیزیکی داره.
گلستان هم یه سمتش تقریبا شمع کوبیاش کاملا و بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داره.
گزارش خیلی خوبی بود.
شهردار بتارگی اعلام کرده که افتتاح و تکمیل این بزرگراه، با نظر مستقیم پلیس راهور انجام میشه. اما به نظر من تا زمان تکمیل تقاطع های جام جم و قصردشت، نباید افتتاح کنن.
مغازه های موجود در مسیر پل ایمان در میدان قصردشت هم تخریب شد. اما در مسیر پل در کوچه بین فلکه قصردشت و ساحلی، یک آپارتمان بزرگ و عریضی در حال ساخت است که جای تعجب اینه شهرداری چطور مجوز ساخت اون ملک رو داده؟
دوربرگردان هاز غیر همسطح پل چمران چا زمانز ساخته میشوند؟
حامد جان اون آپارتمان درست کنار پل در حال ساخته!
پل به صورت مورب به قصرالدشت وصل میشه، اگه توی گوگل ارث نگاه کنید متوجه میشین!
هزار وعده دوستان یکی وفا نکند متاسفانه همش وعده
البته پروژه کوهسار پروژه بزرگی برای شهرداری شیراز و سازمان عمران هست ولی واقعا دیگه این پروژه ۱۰ سال طول کشیده که خوب زمان زیادی هست و باید شهرداری تمام توانش رو واسه اتمام پروژه بزاره.
احتمال داره طرح تقاطع قصردشت عوض شده باشه و به همین دلیل کار تقاطع قصرشت شروع نشده . به مالکین مغازه های سمت دیگر میدان که قبلا جز طرح نبوده اند . اعلام عقب نشینی و تخریب داده شده است .
شاید این تنها پلی باشه که از اجرا نشدن لوپ هاش ناراحت نشدم چون حفظ درختها مهمتر بود هرچند امیدوارم دوربرگردان های غیر همسطح نعلی اجرا بشه
ساخت تقاطع بین الملل هم کاش هم زمان با فاز ۲ انجام میگرفت تا بعد ها باز مسیرو نخوان ببندن
در هر حال امیدوارم هرچه زودتر این پروژه به سرانجام برسه
امین جان برای ورودی تونل ها روی سطح کوه آیا زیباسازی و نور پردازی تو برنامه هست؟
تو برنامشون که هست اگه حذف نشه
ممنون ایشالله حذف نمیشه 🙂
با ایجاد پل های غیرهمسطح نعلی شکل که اگر اجرا بشه ایده بهتری هست چرا که دوربرگردانهای چمران حذف و با اجازه ندادن توقف حاشیه ای خودروها محور چمران بزرگراهی و اختصاص یک لاین به سامانه اتوبوس تندرو BRT (مثل چمران تهران) میتوان سامانه تندرو شمالغرب تا ولیعصر را ایجاد کرد
گفته شده لوپ ها برای جلوگیری از قطع شدن درختان خذف شدن و پل نعلی جایگزین میشه…..
دو سوال مدتهاست ذهن من رو درگیر کرده اوال اینکه این دو پل نعلی شکل هر جور ساخته بشه باز برای ساخت ورودی و خروجی هاشون باید درختا رو قطع کرد مگر اینکه ورودی و خروجیا وسط خیابون باشن 🙂 که قطعا اینطور نیست
مورد بعدی اینکه این پل نعلی چطور میخواد به پل چمران متصل بشه؟ یکی از ویژگی های پل چمران اینه که پیاده رو داره اگر قرار باشه این پل نعلی پیاده رو روی پل رو قطع کنه که خیلی خطرناک میشه واسه عابرا