تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

آخرین اخبار

کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو

8

آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شیراز، از زبان معاون فنی و عمرانی شهرداری

  • کد خبر : 15852
  • 09 دی 1393 - 20:02

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در نشست مشترک با مهندس محمدیان رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی بیان کرد: تقاطع سه سطحی هفت تن دلگشا و فاز اول پروژه بزرگ کوهسار مهدی (عج) تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
IMG_0302
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی شیراز، آرش فرج‌زاده با بیان اینکه از بودجه ۲ هزار و دویست میلیارد تومانی شهردرای شیراز حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن بودجه عمرانی تعریف شده است، اظهار کرد: در ۳۰۰ نقطه شهر عملیات عمرانی در حال انجام است و بعد از تهران شهر شیراز دارای بیشترین پروژه عمرانی می‌باشد.

معاون فنی و عمرانی با بیان اینکه حوزه عمران شهرداری شیراز با ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار درحال اجرای ۱۸ پروژه عمرانی کلان در شهر شیراز است: گفت: مجموعه بزرگراه و تونل کوهسارمهدی (عج) به دو فاز تقسیم گردید که فار اول آن از ورودی صدا و سیما و بلوار جمهوری آغاز و تا کوچه ۹۴ قصردشت ادامه دارد و فاز دوم آن از سه راهی بعد از تونل ایمان تا شهرک آرین و بزرگراه حسنی الهاشمی تعریف شده است. وی با اشاره به اینکه پروژه کوهسار مهدی (عج) با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان با سرعت مناسبی در حال پیشرفت می‌باشد، افزود: این پروژه دارای ده زیر مجموعه است که در آن ۴ تونل و چندین پل پیش بینی شده است.

فرج‌زاده عنوان نمود: با همکاری صداو سیما و دانشگاه شیراز و در اختیار گذاشتن قسمتی از زمین‌های موردنظر فاز اول این پروژه از ابتدای بلوار جام جم تا کوچه ۹۳ قصردشت به زیر آسفالت خواهد رفت، اما تردد خودرو‌ها بر روی آن با نظر مساعد پلیس راهور امکانپذیر است. معاون فنی و عمرانی گفت: بزرگراه کوهسار مهدی (عج) یک رینگ شریانی است که از میدان جام جم و مقابل صدا و سیما با عبور از تونل کوهسار مهدی (عج) در منطقه جوادیه به کمربندی و بزرگراه آیت ا… محلاتی متصل می‌شود. وی با بیان اینکه تونل کوهسار مهدی (عج) ۸۸ درصد و بزرگراه آن از تقاطع جام جم تا تونل کوهسار ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان نمود: مسیر راه سازی از تونل کوهسار تا تونل ایمان ۹۷ درصد و پل چمران ۹۶ درصد و پل دوم آن نیز ۶۰ درصد و بزرگراه سمت بلوار آرین ۹۲ درصد و پل‌های مسیر بزرگراه آیت ا… محلاتی ۵۶ درصد و فاز دوم از سه راهی تونل ایمان تا شهرک جوادیه ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه پل کابلی ولیعصر (عج) با پیشرفت ۵۰ درصدی همراه می‌باشد، گفت: عملیات اجرایی پروژه ولیعصر (عج) با سرعت مناسبی همراه است اما هنوز انتظار می‌رود با سرعت بیشتری کار انجام شود. وی با اشاره به تملک اراضی ضلع جنوبی واقع در میدان غدیر ظرف چند هفته آینده اظهار کرد: با انجام این تملک عملیات عمرانی در این قسمت نیز انجام می‌گردد. فرج‌زاده بیان کرد: در سال ۹۵ این پروژه به طور کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی با اشاره به اینکه اجرای مدیریت واحد شهری به یک کار سخت تبدیل شده است، گفت: حتی احداث کانال مشترک شهری از طرف دستگاه‌های خدمات رسان مورد توجه نمی‌باشد و هرکدام قوانین و مشکلات خاص خود را مطرح می‌نمایند و مشاوره و استانداردهایی که از طرف شهرداری نیز پیشنهاد می‌شود مورد توجه آنان واقع نمی‌گردد. وی بیان کرد: علیرغم اینکه حاضر شدیم در محور جبل الدارک با هزینه شهرداری کانال مشترک ایجاد کنیم موفق به انجام آن نشدیم و همین اتفاق نیز در میدان معلم رخ داد.

فرج‌زاده با اشاره به اینکه در زیر میدان معلم با یک شاهکار تاسیساتی روبرو شدیم، بیان کرد: علیرغم گذشت ۵/۱ سال از آغاز عملیات عمرانی هنوز درگیر مسایل جابجایی تاسیسات می‌باشیم که به عنوان نمونه تنها برای جابجایی یک کابل برق شهرداری یک میلیارد تومان هزینه کرده است. وی از جابجایی ۷۵ درصدی تاسیسات شهری در این میدان خبر داد و گفت: این پروژه در سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از پیشرفت ۴۳ درصدی پروژه سرداران – تخت جمشید خبر داد و افزود: در این پروژه نیز با مشکل جابجایی تاسیسات روبرو بودیم. وی بیان کرد: تقاطع غیر همسطح فضیلت – نصر دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد و در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرج‌زاده با بیان اینکه پل سجادیه نیزعملیات عمرانی آن پایان یافته است، افزود: این پروژه برای انجام کارهای زیبا سازی آماده شده است. وی بیان کرد: زیر گذر گلستان دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد که با دو کیلومتر طول، بزرگ‌ترین زیر گذر شهر شیراز خواهد شد. فرج‌زاده گفت: برای سال آینده نیز اتمام طرح‌های نیمه تمام و ساخت تقاطع‌های غیر همسطح برنامه ریزی شده است. وی با بیان اینکه کمیسیون عمران دوره چهارم شورای شهر شیراز نسبت به سه دوره گذشته از وزن مهندسی بالایی برخوردار است، افزود: در سال آینده تکمیل سه رینگ اصلی شیراز از جمله ۶۰ متری شریانی، ۴۵ متری خدماتی به همراه کمربندی در دست برنامه است.

معاون فنی و عمرانی عنوان نمود: در مورد تصادفات و انحراف خودرو در ورودی دروازه قرآن نیز پیشنهاد ما سنگ فرش کردن بخشی از این ورودی و عبور خودرو‌ها با سرعت پایین است. فرج‌زاده بیان کرد: پروژه تقاطع سه سطحی هفت تن – دلگشا دارای ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد که تا پایان سال نیز به بهره برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز ساخت تالار بزرگ شهرداری شیراز در باغ جنت این شهر با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر تا پایان سال خبر داد و گفت: احداث تالار دیگری نیز در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک پیش بینی شده است که نیاز به جذب سرمایه گذار دارد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۰
  1. سنگ فرش ورودی دروازه قران ؟ امیدوارم سنگ فرشش مثل سنگ فرش حافظیه نباشه که نه میشه با ماشین رفت و امد کرد نه پای پیاده . امیدوارم اگر کاری میخواد بشه اصولی و برنامه ریزی شده باشه که نه لطمه به دروازه قران و فضای زیبای اون محل بخوره و نه باعث ناراحتی شهروندان بشه

  2. همیشه برام سوال بوده که سه راهی بین فاز اول و دوم بزرگراه کوهسار رو چه برنامه ای براش دارن و چطور میخوان این سه مسیر رو که ضربدر دو میشه ۶ مسیر به همدیگه متصل کنن اما هیچ وقت هیچ مسئول شهری به این مورد اشاره ای نکرده در مصاحبه هاش!
    من به عنوان یه شهروند شیرازی با افتتاح فاز اول بزرگراه کوهسار قبل از افتتاح تقاطعات قصردشت-جام جم-معلم و قدوسی به همت مخالفم چون نه تنها کمکی به روانی ترافیک نمیکنه بلکه ترافیک موجود رو شدیداً به هم گره میزنه

    • دوست عزیز در اون ۳ راهی یه تقاطع غیر همسطح شروع به ساخت شده و پیشرفت فیزیکی هم داره اما خبر ندارم چند درصد!!!

  3. به این جسارت باید تبریک گفت ولی هنوز تو عمل ضعیف هستن و مشکل ترافیک برنامه ندارن

  4. با سلام
    ایا امسال طرح جدیدی کلنگزنی میشه
    با تشکر

    • اگر صرفا به مصاحبه های اخیر شهردار، معاون فنی ، شورای شهر و شهرداران مناطق در دو ماه اخیر با رسانه ها ، روزنامه های خبر و شهر راز توجه کنیم ( که البته دارای تناقضاتی هم با هم هستند)و کاری به وعده های قبلی و برنامه مصوب سال ۹۳ نداشته باشیم، پروژه های ذیل باید عملیات اجراییشون تا آخر سال آغاز بشه:
      بخش عمرانی: تقاطع غیر همسطح کشن- تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی و جدیدا تقاطع ملل و اصلاح تقاطع میلاد( دو تا تقاطع آخری جدیدا هم یه کاری داره میشه و تقاطع جام جم هم احتمالش کم هست و بزرگراه مولوی هم به مناقصه گذاشته شده ولی شاید سال دیگه آغاز بشه )

      (البته تقاطع کمربندی شمال شرق هم پس از ۵ سال(کلنگ زنی) به تازگی یه کاری داره در موردش انجام میشه که با وزارت راه و نه شهرداری)

      بخش فضای سبزو پارک و فرهنگی: تالار مرکزی- پارک چمران جنوبی-پارک دلتای نهر اعظم و پارک بند نهر اعظم که تملک بخشهایی از چمران جنوبی انجام شده ولی دلتا تملکش کامل شده و بند نهر اعظم هم تملک شده

      در خصوص افتتاح هم:
      بخش عمرانی: فاز اول بزرگراه کوهسار بدون تقاطع جام جم ، تقاطع قصر دشت و تقاطع ملل(یعنی تونلهای کوهسار ، ایمان و فاز اول پل چمران و پل کتابخانه)
      بخش فضای سبزو پارک: فاز اول پارک نهالستان(۷ هکتار)، فاز دوم پارک احمد بن موسی یا مادر(۱۰ هکتار)، پارک ۶ هکتاری فروزان( شایدم ۴ هکتاری) و البته با احتمال بسیار ضعیف ، فاز اول پارک آبشار و همچنین ۱۰ هکتاری ابتدای وحدت ( که البته چیز خاصی قابل مشاهده نیست و من ندیدم) و فاز اول چنار راهدار و باغ هنر(که البته این ۴ تای آخری بعید هست)

      • البته اضافه کنم که اینها همش طبق معمول وعده هست و به نظر من اگر نصفش هم انجام بشه باز هم بد نیست
        ضمنا در خصوص افتتاح تقاطه فضیلت-نصر، پل سجادیه و فاز اول تقاطع دلگشا رو یادم رفت

      • این تقاطع ملل که فرمودید کجاست؟

      • تقاطع ملل همون تقاطعی هست که در ۳ راهی فاز یک و دو بزرگراه کوهسار در دست ساخت هست!

      • البته فعلا اسمش ملل هست وقت افتتاح همه میدونیم با چه اسمایی تغییر میکنه

      • دوست عزیز،

        میشه لطفا در مورد بزرگراه مولوی بیشتر توضیح بفرمائید؟ کدام بخش از شهر را شامل میشود؟

      • بزرگراه مولوی ( که البته بعضی از مسولین شهرداری هنوز هم فرق بزرگراه و بلوار رو نمی دونن)به طول ۶ کیلومتر و عرض ۸۰ متر ، بلوار نصر را به بزرگراه خلیج فارس ( از طریق تقاطع ولایت) متصل می کند و دارای ۶ تقاطع غیر همسطح می باشد( ولایت-اتحاد-تخت جمشید-رودخانه خشک-دست خضرو نصر) و در واقع تکمیل کننده رینگ شریانی دیگری از رینگهای شیراز می باشد که هم دسترسی به مناطق جدید اضافه شده شرقی را فراهم می سازد و هم از طریق تقاطع رسول اعظم-سرداران بهمراه رسول اعظم زمینه انتقال ترافیک به سمت بزرگراه خلیج و سمت خارج شیراز را میسر می سازد( با ساخت تقاطع میدان نصر با رسول اعظم و هم تقاطع ولایت-بزرگراه خلیج). همچنین مسیرهای مانند تخت جمشید (با ادامه در فاز۲) ، ساحلی، اتحاد و ولایت نیز به این بزرگراه متصل میشوند.
        تملک این بزرگراه تقریبا انجام شده و عملیات اجرایی بزرگراه بدون اجرای تقاطعات توسط شهرداری به مناقصه گذاشته شده و با توجه به تملک مسیر و عدم وجود تاسیسات عملیات ساخت تقاطعات نیز مشکلات اجرایی کمی خواهد داشت.
        برخی این بزرگراه را با قطعه ج کمربندی شمال شرق شیراز اشتباه می گیرند که لازم به توضیح می باشد که این قطعه دارای طول ۱۵.۵ کیلومتر و بصورت ۴ بانده می باشد و دارای دارای ۷۵ دهنه پل کوچک و ۲ دهنه پل بزرگ است و قطعه ب را از مجاورت دریاچه نمک به بزرگراه خلیج( فاز نهایی تقاطع ساخته شده کمربندی با بزرگراه خلیج) متصل میکند. عملیات اجرایی چند سال قبل توسط وزارت راه شروع شده ولی از پیشرفت اون اطلاعی در دسترس نیست.
        همچنین کمربندی شمال شرق ۳۶ کیلومتری شیراز در سه قطعه الف به طول ۱۴ کیلومتر( در حال بهره برداری به جز تقاطع زیباشهر که در حال ساخته)، ب به طول۶.۵ کیلومتر( پیمانکار سالهای قبل انتخاب شده ولی از پیشرفت اون اطلاعی در دسترس نیست) و ج به طول ۱۵.۵کیلومتر، در چهار خط اجرا خواهد شد.
        البته بدیهی است اینکه چه زمانی این طرحها به بهره برداری کامل برسند برای هیچ کسی مشخص نمی باشد.

  5. با تشکر از مسئولین شهرداری شیراز که چهره شیراز را متحول کردن
    ولی واقعا راست میگن لعنت خدا بر این اداره آب و فاضلاب چندماه بیشتر نیست فرهنگ شهر اسفالت شده باز اومده کنده باید بگیرن این ها رو شلاق بزنن

  6. بسیار عالی و یه چیزایی مبهمه

    یکی سنگ فرش دروازه قرآن، اولا باید کمربندی شمال شرق تکمیل بشه که نیاز به زمان زیادی داره چون که فقط تقاطع غیر هم سطح زیباشهر نیست. این کمربندی از پل فسا تا آرامستان احمدی اصلا کاری صورت نگرفته و نیاز به تونل هم داره. پس زودتر از ۳ سال آینده خبری از افتتاح کامل نیست. برای سنگ فرش دروازه قرآن باید هیچ کامیونی از دروازه قرآن و پل فسا وارد شیراز نشه و کمربندی شمال شرق جایگزین بشه و بلوار سراداران و هفت تن کامیون ممنوع. ضمن اینکه باید هیچ اتوبوسی هم وارد دروازه قرآن نشه چون که ماشین های بزرگ کلا درون شهر ایجاد ترافیک میکنن بنابراین باید ترمینال کاراندیش به زیباشهر منتقل بشه که دیگه هیچ اتوبوسی هم وارد شهر نشه. اون موقع می تونن دروازه قرآن رو سنگ فرش کنن که حرف سه چهار سال دیگه هست نه الان

    دومی هم به نظرم اگر کوهسار افتتاح بشه و ترافیک از تونل ایمان وارد میدان قصردشت بشه به نظر شما چه اتفاقی برای خیابون قصردشت می افته ؟؟ حتما باید تقاطع قصردشت قبلش ساخته شده باشه. قابل درک نیست یه اتوبان چگونه بدون ساخت تقاطع ابتدایی و انتهایی اون قراره افتتاح بشه. حتی بزرگراه باید با بلوار جمهوری هم به صورت غیر هم سطح در ارتباط باشه. ولی در شیراز عادت کردن به افتتاح ناقص

  7. افتتاح کوهسار بدون طبقاتی کردن ایمان بی معنیه هیچ جای دنیا آخر یک بزرگراه به یک خیابون باریک و شلوغ نمیخوره چون با افتتاح کوهسار فاجعه ترافیکی رخ میده.
    تقاطع غیر همسطح که فاز ۱ و ۲ کوهسار رو بهم وصل میکنه اگر سه راه باشه میتونه مثل غدیر مشهد باشه بدون نقص و زیبا وکامل :
    (تصویر چهارم از بالا: http://mashhad1400.blogfa.com/post-237.aspx)
    منظور از تکمیل سه رینگ اصلی شیراز این سه رینگ کجاست؟؟

  8. سلام
    مدیران زحمتکش ۱۴۰۰
    اگه بتونید یه اینفوگرافیک یا حداقل یه نمودار درست کنید از این مطالب خیلی خوب میشه
    ممنون

    • درود بر شما علی جان
      ممنون شما لطف دارید.ایده خوبی دادین و در اولین فرصت اینکارو می کنیم

  9. فقط تالار یا هر چیزی میخان بسازن معماری داشته باشه.پلییییییز

  10. اسمش میشه شهدای عراق

  11. همه صحبت ها خوب بود اما چند نکته برای هیچکدام زمان مشخصی تعریف نشده و هنوز وضعیت بسیاری از طرحهای در حال احداث هنوز معلوم نشده و اصلا برای طرحهای اینده هیچ حرفی در میان نیامده و خبری از فضای سبز و تفریح به میان نیامده راستی سنگ فرش کردن دروازه قران دیگه چه صیغه ای /؟؟ امیدوارم مجموعه شهری در رسیدن به اهداف خود برای ساختن شهری اباد و زیبا موفق باشند

  12. ضمن تشکر از فعالیت های ارزشمند مجموعه شهرداری شیراز طی سه یال گذشته باید توجه داشت که با مرور پروژه های بزرگ شهرهایی نظیر اصفهان به این نتیجه می رسیم که تا رسیدن به شهر مطلوب و پیشرو شیراز هنوز راه طولانی در پیش است .
    پروژه هایی نظیر سالن اجلاس سران اصفهان و یا پروژه سیتی سنتر اصفهان و یا مرکز مبادلات مالی بین المللی اصفهان (IIFC)ویا پارک وحش صفه و یا بزرگراه دو طبقه ی امام خمینی (ره) ویا پروژه بام شهر اصفهان و یا مصلی بزرگ با معماری بینظیر اصفهان و یا آکواریوم و دلفیناریوم کلانشهر اصفهان و یا پارک آبی بزرگ اصفهان و یا بزرگترین پارک بازی شهر رویاهای اصفهان و یا پروژه دانشگاه هنر اصفهان و یا انبوهی از پروژه های رو گذر و زیر گذر دیگر این شهر

    • درود.

      دانیال جان، با تشکر از شما.
      اما بهتر است هم بنده و هم شما در خاطر داشته باشیم که، همان شهر اصفهان هم اگر در کشور بخواهیم مثال بزنیم، شهر توسعه یافته و مطلوبی نیست. شهر اصفهان هم مانند شهر خودمان و یا سایر شهرها اشکالات و ایراد های زیادی دارد.اما همه مردم و حتی بنده همین گونه هستند که وقتی پا به یک شهر و مخصوصا مرکز یک استان و حتی مهم تر یک کلانشهر از پنج کلانشهر اصلی کشور میگذاریم، فقط به ظاهر و شکل آن توجه میکنیم که باز هم خوب است. اما قضاوت های نابجا درست نیست که فکر کنیم آن شهر هیچ اشکالی ندارد و یک شهر توسعه یافته و یا به عبارتی مدرن است و شهرخودمان عقب مانده است.
      ضمنا، پروژه هایی که فرمودید و در اصفهان هستند، کلا لازمه کلانشهر های کشور است که خوشبختانه تحرکاتی دارد صورت میگیرد.اما توجه داشته باشیم؛
      سالن اجلاس اصفهان، مدت طولانی است که در حال ساخت است اما از چندی قبل، پیشرفت خوبی داشته است، گمان نمیرود آنچنان در ایران مورد استفاده قرار گیرد بنا به برخی از مسائل کشوری.اما امیدواریم هم توسعه داشته باشد و هم تداوم.
      ۲-سیتی سنتر اصفهان هم یک مرکزخرید در حجم بزرگ است که ۲۵۰ هزار متر مربع ( یعنی نصف مجتمع خلیج فارس) مساحت و یا متراژ دارد.همان هایپراستاری که در آنجاست، در مساحت بزرگتر در خلیج فارس موجود است.علی رغم اینکه بنده، مدیریت مالک خلیج فارس را قبول ندارم و معتقدم که ایشان ضعف و کم کاری ازخود نشان داده، اما همین خلیج فارس در دنیا در بین بزرگترین مراکز خرید جهان مقام پنجم را آورده است در حالی که سیتی سنتر جایی ندارد.
      ۳-مرکز مبادلات مالی اصفهان هم با اینکه یک پروژه بزرگ و مدرن و اقتصادی محسوب میشود، از سرعت ساخت بالایی برخوردار نیست و کُند است.
      ۴-بزرگراه دوطبقه در نوع خود بسیار عالی ساخته شده است که در سالهای گذشته، برای خودش یک رکورد و مقام محسوب میشد که طول آن به سه و نیم کیلومتر میرسد.اما امروزه در تهران ۱۱ کیلومتری آن را ساخته اند.کلا شاید نمای بتنی غول آسا برای هرجایی از شیراز، مناسب و درخور نباشد. یک پل بزرگ بتنی در همه موارد، نشان توسعه یافتگی و مدرنیزه کردن نیست.فقط برای روان ترکردن ترافیک است.( البته در ایران شاید اینگونه نباشد).در مجموع مطالعات و مهندسی ارزش ساخت پلی همانند امام خمینی اصفهان یا بزرگترهم در شیراز، به اتمام رسیده و سال آینده انشالله اجرایی خواهد شد.
      بام شهر اصفهان با شیراز قابل قیاس نیست و معتقدم بام شهر شیراز از جلوه ها و فضای سبز بهتر و بیشتری همراه با آبنماهای متعدد بهره مند است که البته در حال توسعه بیش از پیش است.
      مصلی بزرگ اصفهان هم مشکل مالی دارد و مدت زیادی است که متوقف مانده.آکواریم اصفهان هم همینطور.پارک آبی اصفهان هم روند بسیار کُندی را تجربه میکند و درمواردی کلا متوقف است.
      درمورد روگذر و زیرگذر هم ۱۰۰% در یک یا ۲ سال گذشته و الآن، شیراز خود را بالا کشیده و قوی تر کار کرده که در کشور مقام آورده است و امسال بودجه شیراز از اصفهان هم بیشتر شد.

      ضمن عذر خواهی از حرف زدن زیاد بنده، اما درمجموع، مسائلی که فرمودید، نشان از مدرن بودن و توسعه یافتگی یک شهر نیست.البته پروژه هایی مانند سالن اجلاس و یا شهربازی، لازمه هر شهر و بخصوص کلانشهری است. اما چیزهایی مانند آکواریوم و یا مصلی و یا ….چندان مهم و حیاتی نیستند.سپاس.

  13. دانیال عزیز هر کلانشهری ویژگی ها و امکانات خاص خودش رو داره مثلا پروژه هایی در شیراز ساخته شده یا در حال ساخت هست که در اصفهان نیست برای مثال :
    ۱ – مرکز اسناد ملی و کتابخانه ملی .
    ۲ – ساخت بزرگترین پروژه فرهنگی کشور باغ موزه مشاهیر
    ۳ – ساخت بزرگترین پایانه صادراتی کشور
    ۴ – ساخت بزرگترین پارک جنگلی کشور پارک ۵۸۰ هکتاری حسینی الهاشمی
    ۵ – ساخت بزرگترین پارک ابی ایران پارک ابی ۱۰۰ هکتاری صدرا
    ۶ – ساخت بزرگترین پل کابلی ایران
    ۷ – ساخت بزرگترین هتل کشور هتل بزرگ اسمان
    ۸ – افتتاح مترو شیراز در حالی که مترو اصفهان با میراث فرهنگی مشکل دارد .
    ۹ – ساخت دو پروژه بزرگ گردشگری بند چنارراهدار و سد تنگ سرخ
    ۱۰ – ساخت بزرگترین مرکز بولینگ و بیلیارد کشور در مجتمع خلیج فارس
    ۱۱ – ساخت بزرگترین بیمارستان پیوند اعضا خاورمیانه
    ۱۲ – ساخت بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی کشور
    ۱۳ – ساخت مصلی بزرگ در طرح توسعه حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده است . ساخت زائر سرا و دارالضیافه در حال انجام هست .
    ۱۴- ساخت مجموعه بزرگ ورزشی و شهربازی در مجموعه کارا بزودی شروع به ساخت خواهد شد .
    ۱۵ – سال اینده ۸ سالن سینما در شیراز راه اندازی خواهد شد .
    ۱۶ – ساخت تالار همایش و کنسرت ۲۵۰۰ نفری در پارک جنت توسط شهرداری امسال شروع به ساخت خواهد شد . هرچند که سایت کنسرت ۲۸۰۰ نفری گرینلند هم میزبان کنسرتها هست .
    ۱۷ – تونل سعدی چهارمین تونل عریض جهان هست .
    .
    .
    .

  14. خواهش میکنم مهدی جان

  15. در پاسخ به دوستان عزیزم مطالب زیررا باید یاد آوری کنم:
    ۱.تشکر از زحمات تمامی مسئولین شهرداری شیراز در سالهای اخیر که با خدمات موثر و قابل تحسین باعث پیشرفت شهر شیراز شدند
    ۲.یکی از بزرگترین موانع پیشرفت داشتن غرور کاذب و خود برتر بینی و عدم تلاش برای رسیدن به مطلوب می باشد
    ۳.نکته دیگر اینکه من هم معتقدم شیراز پتانسیل تبدیل شدن به یک کلانشهر پیشرو در جنوب کشور را داراست
    ۴.در خصوص نظر دوست عزیزم امیرم درمورد پروژه هایی که در شیراز ساخته شده یا در حال ساخت هستند که در سایر شهرها نیست باید مطالب زیر را یاد آوری کنم
    اول در مورد مرکز اسنادملی و کتابخانه وجود چنین مرکزی برای شیراز ارزشمند می باشد اما باید توجه داشت که سازمان اسناد ملی در سال ۱۳۷۱ تصمیم به تأسیس مدیریت های منطقه ای گرفت و در ابتدای کار مدیریتهای منطقه ای غرب و شمال غرب و جنوب شرق کشور تأسیس گردید و در سال ۱۳۷۵ بر اساس مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مدیریت اسناد و کتابخانه ملی اصفهان تاسیس وعهده دار جمع آوری اسناد ملی و امحای اوراق زائد دستگاههای دولتی و وابسته به دولت در استانهای اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، یزد ، مرکزی ، فارس گردید و سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی فارس پس از اصفهان تاسیس شد البته شاید تنها تفاوت موجود بین این دو مرکز تنها در کیفیت ساختمان و معماری این دو مرکز باشد
    دوم در مورد ادعای بزگترین پروژه فرهنگی کشور و یا بزگترین پارک جنگلی کشور و بزرگترین هتل کشور باید اذعان کرد
    آیا در بین پروژه های فرهنگی بزرگی نظیر مصلای بزرگ تهران و یا اصفهان و یا حتی طرح توسعه حرم مطهر شاه چراغ و انبوه پروژه های بزرگ کشور مستند به کدام دلیل پروژه فرهنگی باغ موزه مشاهیر لقب بزرگترین را به خود اختصاص داده است و متاسفانه این طرح با گذشت ۶ سال از آغاز عملیات اجرایی آن تنها بین ۳۰ تا ۴۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد
    در مورد بزرگترین پارک جنگلی کشور باید گفت آیا پارکهای بزرگی نظیر پارک جنگلی چیتگر (شهر تهران) این پارک با ۹۵۰ هکتار زمین بزرگ‌ترین بوستان‌ جنگلی استان تهران است و یا پارک جنگلی لَویزان یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات است که بیش از ۹۰۰ هکتار وسعت دارد و در شمال شرق پایتخت واقع گردیده است از لحاظ وسعت از پارک ۵۸۰ هکتاری بزرگتر نیستند؟
    ویا بزرگترین هتل کشور نیز باید گفت بزرگ ترین و بلندترین هتل ایران به وسعت ۱۶۰ هزار متر مربع با ۵۸ طبقه، ۸۱ سوئیت، ۴۰۰ اتاق و ۱۸ رستوران تا کمتر از چهار سال دیگر آماده بهره برداری می شود؛ هتلی که با طرحی از «زَها حَدید» یکی از معماران مطرح جهان و سرمایه ای ۴۰۰ میلیارد تومانی در تهران درحال ساخته شدن است و حتی من فکر می کنم هتل مجتمع خلیج فارس خودمان هم از هتل آسمان بزرگتر می باشد
    سوم در مورد بزرگترین پایانه صادراتی کشور آیا این پایانه از بندر شهید رجایی بندر عباس هم بزرگتر است و همچنین در صد پیشرفت آن و یا تسهیلاتی که در این پایانه ارایه می شود که منجر به سوق صادرکنندگان به این پایانه می شود چیست
    چهارم در مورد ساخت بزرگترین پارک ابی ایران پارک ابی ۱۰۰ هکتاری صدرا جدا از اینکه شما بر خلاف تقسیمات کشوری شهر صدرا را زیر مجموعه شیراز می دانید باید اذعان داشت که این پروژه در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ آغاز شده که تاکنون درصد پیشرفت مناسبی نداشته است که با توجه به مشخصات این پروژه بنظر شخصی خودم تا ده سال آینده هم امیدی به افتتاح آن نمی باشد از جمله ویژگی های .این مجموعه یک دریاچه مصنوعی با ۱۵۰۰۰ متر مربع وسعت هست که بر روی آن تله کابین طراحی شده است.همچنین دورتادور این دریاچه توسط یک ترن هوایی مدرن قابل مشاهده هست هتل ۲۰ طبقه و تعدادی هتل کوچک نیز در این مجموعه در حال ساخت هست
    آیا بهتر نبود بجای این پروژه یک پروژه پارک آبی ۸ تا ۱۰ هکتاری نظیر پارک آبی مشهد ساخته میشد تا مردم شیراز هم از این امکان محروم نمی ماندند و در فاز های بعدی بلند پروازی های اینگونه انجام می شد
    لذا بهتر است در استفاده از کلماتی نظیر بزرگترین دقت بیشتری صورت گیرد
    پنجم به امید روزی که استفاده از افعالی نظیر به بهره برداری رسید و یا ساخته شد و یا افتتاح گردید جایگزین استفاده از افعالی نظیر در نظر گرفته شده است. شروع به ساخت می شود و یا راه اندازی می گردد شود (مصلی بزرگ در طرح توسعه حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده است و یا مجموعه کارا بزودی شروع به ساخت خواهد شد و یا هشت سینما در شیراز راه اندازی خواهد شد تالار همایش و کنسرت ۲۵۰۰ نفری در پارک جنت توسط شهرداری امسال شروع به ساخت خواهد شد)
    نکته پایانی اینکه شیراز شهری با قابلیت های تبدیل شدن به یک شهر پیشرو می باشد در صورتی که ما بجای در گیر شدن به بحث های احساسی با ترسیم یک برنامه و طرح هدف عقلانی و منطقی همراه با بکار گیری علم روز دنیا و تجربه های نخبگان و همچنین تجربیات سایر شهرها وهمچنین از همه مهمتر کارو تلاش و کوشش مستمر شهروندان به آن دست پیدا کنیم

  16. دانیال عزیز
    یک نکته ظریف در صحبتهای شما هست و اینکه شما میگویید شیراز قابلیت تبدیل شدن به یک کلانشهرپیشرو در جنوب ایران را دارد . در صورتی که جمله درست اینه که شیراز قابلیت تبدیل شدن به یک کلانشهر پیشرو در ایران را دارد .
    در مورد اینکه شما میگویید از واژه بزرگترین استفاده نکنید .موارد زیر قطعا بزرگترین در ایران هستند .
    ۱ – پل کابلی ولیعصر شیراز
    ۲ – تونل فضیلت چهارمین تونل عریض جهان
    ۳ – فاز اول پارک جنگلی حسینی الهاشمی ۵۸۰ هکتار هست و در فاز دوم به ۱۰۰۰ هکتار خواهد رسید .
    ۴ – پروژه باغ موزه مشاهیر بعد از افتتاح به یک مجموعه فرهنگی جهانی تبدیل خواهد شد .
    ۵ – در مورد پارک ابی ۱۰۰ هکتاری صدرا باید بگم که این پارک در ۳ فاز افتتاح خواهد شد و فاز اول ان ۱۳ هکتار هست و در سال ۹۵ افتتاح خواهد شد .
    ۶ – بیمارستان پیوند اعضا بوعلی سینا بزرگترین بیمارستان پیوند اعضا درایران هست .
    ۷ – بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمونین شیراز بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی درایران هست .
    ۸ – مجتمع خلیج فارس از نظر تعداد واحد تجاری در جهان اول هست . و احتمال دارد که فازهای بعدی هم داشته باشد و از نظر وسعت هم اول بشه .
    ……………………….

  17. سلام
    من شنیده بودم که قراره ادامه ی بلوار حسینی الهاشمی از طریق انجیره و تونلی که احداث میشه مستقیم به صدرا وارد بشه که به نظرم طرح بسیار خوبی بود که باعث کاهش ترافیک ورودی صدرا و بلوار دکتر حسابی می شد
    ولی تا حالا هیچ جا به صورت رسمی چنین اعلامی ندیدم
    می خواستم بدونم اصلاً چنین طرحی وجود داره یا خیر؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.