تاریخ : سه شنبه, ۹ آذر , ۱۴۰۰ Tuesday, 30 November , 2021

آخرین اخبار

تکمیل بزرگ ترین آبنمای موزیکال شیراز د‌‌‌ر انتظار اعتبار نوید ساخت ۸ اَبَر پروژه شهری برای توسعه عمرانی شیراز تولید نیست، منتظر اتوبوسهای شهری جدید نباشید 📷 ساختمان مرکزی شهرداری شیراز / آبان ۱۴۰۰ راه درمان ترافیک شیراز: توسعه حمل و نقل عمومی 📷 بزرگراه کوهسار / آبان ۱۴۰۰ کلنگ عملیات اجرایی پل جمهوری – کوهسار بر زمین خورد 📷 آزادراه شیراز – اصفهان / مهر ۱۴۰۰ میزبانی ورزشگاه حافظیه پس از کش و قوس های فراوان تایید شد کاپیتان پدیده به فجرسپاسی پیوست آغاز مرحله جدید تحقیقات پرونده فساد در شرکت عمران صدرا اجرای قرنطینه هوشمند در فارس داغ کرونا بر دل ۶ هزار و ۸۸۵ خانواده فارسی 🎥 ذخیره آب سدهای فارس کمتر از ۵۰ درصد 📸 برکه پارک کوهستانی دراک 🎥 اما و اگرهای میزبانی شیراز در لیگ برتر 🎥 نجات معجزه آسای مادر باردار مبتلا به کرونا از مرگ حتمی دو مصدوم در برخورد وانت پیکان با خودرو پلیس راه لارستان ۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو ساخت شهربازی شیراز شاید وقتی دیگر!

5

بهره برداری از پل کابلی ولی عصر، سال ۹۵

  • کد خبر : 15841
  • ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱:۱۵

سرویس وعده‌ها: شهردار شیراز گفت: پل کابلی ولیعصر، با پایه‌ای که ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان ۲۱ طبقه خواهد بود به عنوان نمادی از تخصص و مهندسی کشور با پیشرفت فیزیکی Captureklkl [800x600]۵۰ درصدی تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس علیرضا پاک فطرت در بازدید از ایستگاه قطار شهری در دست ساخت در میدان ولی عصر و پل کابلی ولیعصر، ارزش افزوده ناشی از اجرای این پروژه‌ها را برای سرمایه‌گذاری و بلندمرتبه‌سازی بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: با فراهم شدن این زیرساخت به همراه ایستگاه مترو در سطح زیرین این پل، ظرفیت بسیار ویژه‌ای در این محدوده از شهر به وجود می‌آید. وی با بیان اینکه این پل دارای دو کیلومتر عرشه به صورت رفت و برگشت است و بلوار زینبیه را به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند، افزود: ساخت پایلون ۶۳ متری پل نیز در دست انجام است که برای آن از قالب‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه فراخوان خرید کابلهای مورد نیاز طرح نیز انجام شده که شرکت‌های بزرگ بین المللی برای تأمین کابل‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهردار شیراز با تصریح اینکه تعداد پروژه‌های بزرگ نظیر پل کابلی ولی‌عصر در کشور به‌عدد انگشتان دست نیست، گفت: تعداد پیمانکارانی هم که توان اجرای این گونه پروژه‌ها را داشته باشند، زیاد نیست.

علیرضا پاک‌فطرت با تصریح اینکه این پروژه، خود یک کلاس درس برای هر مهندس و هر متخصص پل‌سازی و دانشجویانی است که در حال تحصیل در این رشته هستند، گفت: پل ولی‌عصر به لحاظ طراحی، نحوه‌اجرا، نوع مصالح، توان پیمانکار و اقدامات نظارتی، در سطحی مطلوب قرار دارد. وی تصریح کرد: پس از فرو ریختن حدود ۴۰ متر از عرشه پل، اکنون این بخش از عرشه جمع آوری شده و کار ساخت مجدد عرشه در حال انجام است.

شهردار شیراز همکاری مالکان املاک در مسیر این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیمانکاران و مشاوران باید برای رفع مشکلات جانبی پروژه‌ها همت کنند و موضوعات را تنها به کارفرما محول نکنند.

گفتنی است، پروژه پل کابلی شیراز یکی از طرح‌های منحصربفرد پل سازی کشور محسوب می‌شود که به طول یک کیلومتر بلوار زینبیه را با گذر از موزه دفاع مقدس، پارک و میدان ولیعصر به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند و عرشه معلق آنکه به پایلون اصلی متصل است و ۱۰۵ متر طول دارد به تنهایی به اندازه پل کابلی تبریز است.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. طرحی از ایستگاه مترو ولی عصر در دست هست ?
    شیراز که این همه افتتحاحه متروش طول کشیده یکم دیگه طولش بدن و ایستگاه های باقی مونده رو با معماریِ زیبایی بسازن نه به فرم معمول .

  2. امیدوارم دیکه سال ۹۵ افتتاح بشه البته کامل و زیبا و عقب نیفته

  3. دیروز از میدون ولیعصر رد شدم دیدم دارن توی میدون ستون میزنن، اگر پل کابلی هست دلیل ستون زدن توی میدون چی هست؟

    • طول عرشه معلق پل ولیعصر ۱۰۵ متر که اگر فاصله بین پایلون پل تا ستون بعدی که در حال ساخت هست رو اندازه بگیریم تقریبا ۱۰۵ متر میشه و احتمالا این همون ستون هست البته وسط میدان نیست

  4. هوا سرد شده دیگه کم میرین بیرون گذارش تصویری بذارین 🙂
    ممنون از اطلاع رسانیتون البته 🙂

  5. بخش اعظم زمینهای منطقه دربرگیرنده پارک ولیعصر.موزه(میدان تره بارسابق).درمانگاه مرحوم نادرکاظمی.تامین اجتماعی و باشگاه کارگران.بیمارستان شیراز.پاساژهای فلکه ولیعصر و اوقاف.ترمینال مسافربری شهید کاراندیش.ایران خودرو.پمپ بنزین و پمپ گازمتعلق به شرکت نفت وازاین قبیل هست . منظور شهردار محترم از ایجاد ظرفیت بلند مرتبه سازی در اطراف این طرح کجاها میتونه باشه؟

  6. جاهای زیادی برای بلندمرتبه سازی اطراف پل کابلی هست کافیه همت کنن .

    • امیدوارم یکی پیدا بشه و ساختمان های مدرن و مرتفع با معماری خاص اونجا بسازه خیلی خیلی میتونه محیط مدرن شهری و جالبی ایجاد کنه و واسه خودش تبدیل به یک نمونه ااز شهرسازی مدرن در منظر جهانی برای کل کشور بشه

  7. یه تبلیغی از بانک گردشگری سر چهارراه ادبیات هست در مورد شیراز که ازشون تقدیر میکنم و کاش مسئولان شهری شیراز هم ذره ای غیرت دوستداران شیراز که خارج از استان زندگی میکنن رو داشتن.

  8. تا جایی که من اطلاع دارم پلهای کابلی که با هزینه سنگینی احداث می شوند و هزینه نگهداری آنها هم بالا است در مکانهایی ساخته می شوند که امکان نصب پایه پل نباشد مثل رودخانه ها یا دره های بزرگ یا دریاچه ها ، ولی من نمی دونم چه ضرورتی دارد که در جایی که می شود به راحتی پلهای معمولی با هزینه پایینر وایمنی بالاتر احداث کرد باید با هزینه سنگین از جیب مردم پل کابلی احداث بشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.