[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]متاسفانه امروزه شیراز محل تصمیم گیری و اقدامات آزمون و خطای مدیران بیتجربهای شده که اگر تجربهای هم اندوخته باشند از دوران مدیریت چندساله خود در همین شهر و به جا گذاشتن تجربههای ناموفق، کسب کردهاند. با ادامه روند کنونی، شیراز همچنان مجبور به پرداخت هزینه طرحهای شبانه و بدون کار کارشناسی و فاقد هماهنگی بین مسوولان است که دود این ناهماهنگیها به چشم شهروندان و منافع شهر خواهد رفت و در نهایت باعث بدبینی آنان به شورای شهر و شهردار شیراز میشود.[/box]
فرمانده انتظامی فارس بابیان اینکه امروزه اجرا شدن طرح ترافیک شیراز بعنوان یک ضرورت نیست وچنانچه این طرح بخواهد اجرا شود، نیاز کارشناسان امر، مسئولین استان ومردم از اولویت هاست.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، سردار احدعلی گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی چند روزی که به این استان آمدهام ومسئولیت انتظامی را برعهده گرفتهام بازدیدهایی از مناطق مرکز شهر انجام شده که بیانگر این است که امروزه شیراز نیاز به اجرای طرح ترافیکی ندارد بلکه باید در ابتدا فرهنگ ترافیکی در بین مردم اجرا شود.
فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: چنانچه نیاز به اجرای طرح ترافیکی باشد، باید تمامی مولفهها در کنار یکدیگر قرار گیرند و با نظر استاندار ودیگر مسئولین وکارشناسان راهور و در نهایت آنچه به مصلحت مردم شیراز است اجرایی شود.
سردار گودرزی گفت: تا مادامی که که بسترهای لازم برای اجرای طرح ترافیکی انجام نشود قطعا طرح یاد شده اجرا نخواهیم کرد.
فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: قرار است بزودی با اعضا شورا وشهردار شیراز وهمچنین دست اندرکاران اجرای طرح جلسهای گذاشته شود تا بتوانیم نظارت بیشتری را جویا شویم که بتوانیم دقیقتر تصمیم گیری کنیم.
[highlight]شیراز۱۴۰۰: [/highlight]در ابتدا باید گفت جناب سردار! جانا سخن از زبان ما میگویی. بیتردید مهمترین معضل بخش از معضل ترافیک شیراز، بیفرهنگی رانندگان و عابران پیاده در این کلانشهر است که باعث شده این مشکل در طول سالیان اخیر به غدهای سرطانی تبدیل شود که صدالبته در این میان نباید توسعه زیرساختهای حمل و نقل عمومی، نظارت پلیس چه به صورت حضوری و چه مکانیزه و نیز توسعه معابر را از یاد برد.
اما سردار گودرزی در بخشی از سخنان خود از اجرای طرح ترافیک با توجه به اولویت قرار دادن نیاز کارشناسان امر، مسئولین استان و مردم خبر داده است که در این بین چند مسئله ذهن را درگیر میکند:
۱ – مگر این طرح، طرحی کارشناسی شده نبوده (بنابر اظهارات شهرداری شیراز، روسای شوراهای سوم و چهارم و دیگر مسوولان مرتبط)، پس دلیل بررسی مجدد این طرح به وسیله کارشناسان چه بوده و آیا هرگاه مسوولی جدید بر سرکار میآید، میبایست طرحهایی که روسای سابق اقدام به اجرای آن کرده بودند به کل زیر سووال برود؟
اگر هم طرح کارشناسی شده نبوده، پس چرا به وسیله وزارت کشور تایید شده و مجوز اجرا گرفته است و بارها مسوولان به کارشناسی بودن طرح اذعان کردهاند؟ بدیهی است انتشار بخشی از مطالعات کارشناسی طرح به وسیله شهرداری میتواند به خوبی پاسخگوی این دو سووال باشد.
۲ – تکلیف هزینههای میلیاردی از جیب شهروندان شامل نصب دوربینهای نظارتی، تابلوی هشدار دهنده و راهنما، ایجاد خطوط ویژه، ایجاد ایستگاههای اتوبوس در میان خیابان مشیر فاطمی و برداشتن مجدد آنها و از همه مهترین هزینه وقتهای هدر رفته شهروندان بر سر ایجاد محدودیتهای ناشی از این طرح چیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟
۳ – متاسفانه امروزه شیراز محل تصمیم گیری و اقدامات آزمون و خطای مدیران بیتجربهای شده که اگر تجربهای هم اندوخته باشند از دوران مدیریت چندساله خود در همین شهر و به جا گذاشتن تجربههای ناموفق، کسب کردهاند. با ادامه روند کنونی، شیراز همچنان مجبور به پرداخت هزینه طرحهای شبانه و بدون کار کارشناسی و فاقد هماهنگی بین مسوولان است که دود این ناهماهنگیها به چشم شهروندان و منافع شهر خواهد رفت و در نهایت باعث بدبینی آنان به شورای شهر و شهردار شیراز میشود. امید است سرانجام روزی فرارسد که شیراز به جای جولان مدیران ناکارآمد به عرصهای برای مدیران مقتدر و کارآمد تبدیل شود تا بیش از این شاهد طرحهای خلق الساعه و عقب افتادن روزافزون شیراز از دیگر شهرهای کشور نباشیم.
شهری که شهردار آن ادعا بین المللی بودن آن را دارد، نیاز به مدیرانی بزرگتر، شجاعتر و البته کاردانتر دارد.
دمت گرم شیراز ۱۴۰۰ ……………حرف دل مردم زدی……………ممنون
دوستان من کاری به حرف های شهردار و فرمانده انتظامی استان ندارم!!!!
۱-ولی خداییش کی میتونه ثابت کنه که طرح ترافیک شیراز کارشناسی شده س؟؟؟؟ میگن مشت نمونه خروار هست پس من چندتا مثال میزنم!!!
کدوم کارشناسی ساعت طرح رو ۶:۳۰ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر مشخص کرده؟؟؟ آخه الان یه بچه ۶…۷ ساله شیرازی میتونه قشنگ به شما بگه که اوج ترافیک زند و مناطق اطرافش ۱۰ صبح تا ۲ ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۸ شب هست (البته در تابستان و زمستان ساعت ها کمی تغییر میکنه)
اصلا تا ۸ صبح میشه توی بعضی از خیابان های محدوده ترافیک گل کوچیک بازی کرد!!! ترافیکش کجا بود!!!؟؟؟
۲-اصلا فرض کنیم همه مسائل کارشناسی شده س!!!!! شاید کسی با ماشین شخصیش تا محدوده طرح بیاد و بعد بخواد از حمل و نقل عمومی استفاده کنه!!!! از کدوم حمل و نقل عمومی؟؟؟ متروی افتتاح نشده؟؟؟ تاکسی که کولر روشن نمیکنه و در روزای بارونی غیر دربست سوار نمیکنه؟؟ اتوبوسی که یا کولر نداره یا خرابه؟؟؟ یا اتوبوسی که هر ۲۰ سانتیمتر با دیدن یه مسافر وسط خیابون میزنه ترمز؟؟؟ یا اتوبوسی که ۸۰ درصد اول مسیر رو با سرعت لاکپشت میره و ۲۰ درصد آخر رو پرواز میکنه و با هر ترمز دل و رودتون رو میاره توی دهنتون؟؟؟
۳- اصلا فرض کنیم سیستم حمل و نقل عمومی هم عالیه!!! فکر میکنم محدوده طرح بیش از ۳۰ ورودی اصلی و فرعی داشته باشه!!! حالا یکی تا این محدوده با خودروش میاد و بعدش هم از سیستم خفن حمل و نقل عمومی استفاده میکنه اما ماشینش رو توی کجا پارک کنه؟؟؟ ۳۰ ورودی و فقط ۷…۸ پارکینگ؟؟؟ یعنی ماشینش رو پارک کنه توی کوچه و خیابان؟؟؟؟ که بره و برگرده و ببینه ضبطش رو بردن؟؟؟ یا بدتر خوده ماشین رو بردن؟؟؟؟
۴- اصلا فرض کنیم ۳۰ تا پارکینگ هم داریم!!! قیمت های ورودی به طرح رو دیدین؟؟؟ ماهی ۳۰۰ هزارتومان برای شهروندان شیرازی که دارن عوارض میدن و باید از امکانات شهر استفاده کنن!!!! اونوقت تمام پلاک های غیر شیراز در ورودی شهر میتونن با عنوان زائر شاهچراغ برای یک هفته ورودی رایگان به طرح بگیرن!!!!
۵- اصلا فرض کنیم قیمت ها هم منصفانه س!!!! چرا تنها موافق اجرای این طرح در شورای ترافیک استان شهرداری شیرازی هست؟؟؟ چرا استانداری، فرمانداری، پلیس راهور، نیروی انتظامی همگی مخالف اجرای این طرح بوده و هستن؟؟؟
حالا که خوب فرض میکنم بهتره که این طرح اجرا بشه!!!!
ممنون از اضهارات دوستمون آقای پارسی
واقعا این طرح کاملا مردود هست و هیچ عقل سلیمی این را نمیپذیرد بعض وقتا آدم شک میکنه که آیا مهندس هم در شهرداری وجود داره ؟
امیدوارم کسی بیاد و واقعیت رو بفهمه و مشکلات رو حل کنه
منم موافق صحبت فرماندارم ، باید بجای این طرحها فرهنگ و پارکینگ فراوان و روگذر و زیرگذر ایجاد بشه ، عملا یک تا دو لاین خیابانها واسه پارکینگ استفاده میشه
بله کاملا با دوستان موافقم و در ادامه صحبتهای شیراز ۱۴۰۰ عرض می شود که
جناب شهردار و مجموعه حمل و نقلش باید به خاطر خیانت در امانت و هدر دادن بیت المال و پول مردم دادگاهی بشن
خیانتی که تیم حمل و نقل شهردار به شهر کرد تو عمر شیراز سابقه نداشته
فکر می کنم اول باید به ضرورت اجرا و یا عدم اجرای طرح فکر می شد بعدش اینهمه خرج برای تابلو های اعلان طرح ترافیک و خرید موانع وسط خیابان و غیره می شد.این بی تدبیری ها فقط تخریب بیت المال و سرمایه های مالی شهرداری است