تاریخ : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

5

شاه کلید دکتر روحانی چه قفل‌هایی را در استان فارس خواهد گشود؟

  • کد خبر : 728
  • 11 مرداد 1392 - 13:32

امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد پس از ۸ سال به پایان خواهد رسید. به گزارش شیراز۱۴۰۰، طی این سال‌ها و همانند سالهای قبل علی رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد تحول چشمگیری در هیچ زمینهٔ خاصی در استان فارس و شهر شیراز نبوده‌ایم.
چنین وضعیتی موجب شده است تا دیون و کمکاری‌های دولتهای گذشته به دوش دولت تدبیر و امید دکتر روحانی افتاده و انتظارات بسیاری از سوی شهروندان استان فارس که یکی از بالا‌ترین آرا در سطح کشور به دکتر روحانی داشته‌اند، متوجه دولت دوازدهم شود.
در ادامه بصورت جامع و کلی نگاهی خواهیم داشت بر وضعیت استان فارس و شهر شیراز طی هشت سال گذشته و انتظاراتی که در پی آن ایجاد شده است و شاه کلید دکتر حسن روحانی می‌بایست قفل‌های ناگشوده بسیاری را بگشاید.
صنعت و تعطیلی بنگاه‌های صنعتی استان فارس: استان فارس بدلیل پیشینه و موقعیت قرارگیری آن و البته عدم توجه مناسب از سوی دولتهای مختلف هیچگاه بعنوان استانی صنعتی شناخته نشده است.
وعده‌ها و اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد نیز هیچگاه عملی نشد و نه تنها پروژه‌های صنعتی مختلف نظیر ۱۲ پتروشیمی، پالایشگاه دوم شیراز، فولاد نی ریز و ایران خودرو شیراز ساخته و تکمیل نشدند و یا به بازدهی نرسیدند، بسیاری از کارخانه‌های صنعتی استان فارس نیز تعطیل شدند.
کارخانه‌های صنایع مخابرات راه دور، آزمایش، زیمنس، کمربند اخشان و… از نمونه کارخانه‌های تعطیل شده هستند که موجب بیکاری تعدادی از شهروندان شد. تمامی این عوامل دست به دست هم دادند که فارس در سالهای اخیر جزء استان‌های با بیشترین آمار بیکاری باشد.

خشکسالی و عدم توجه به منابع طبیعی استان: در سالهای اخیر طبیعت استان فارس روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌هایی بحرانی را پشت سر گذاشت. از عبور خط لوله پتروشیمی از پارک ملی بمو تا آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و در ‌‌نهایت خشکی رودخانه و دریاچه‌ها موجب شد وضعیت فارس در عرصه طبیعت نیز نامناسب باشد.
هرچند خشکسالی و بارش کم از مهم‌ترین عوامل وضعیت ایجاد شده می‌باشند اما بدون شک مدیریت و تخصیص اعتبارات مناسب در کنار استفاده از روشهای علمی در بهره برداری از حداقل منابع در جهت زنده نگه داشتن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها می‌توانست مفید فایده باشد و از شدت خسارات موجود بکاهد.
از سوی دیگر کمبود امکانات همچنان در حوزهٔ منابع طبیعی بشدت موجب وارد آمدن ضرر و زیان به این عرصه شده است که نمونه آخر آن را در هفتهٔ گذشته و در آتش سوزی پارک ملی بمو مشاهده کردیم که به دلیل نبود امکانات مناسب بخشی از آن از بین رفت.

حوزهٔ راه و ترابری: علی رغم تبلیغات گسترده بر فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه در استان فارس متاسفانه واقعیت موجود با آنچه گفته شده است فاصله‌ای بسیار دارد.
هر چند صدای سوت قطار برای نخستین بار در دولت نهم در استان فارس شنیده شد اما جز تلخکامی و مشکلات بی‌پایان که همچنان وجود دارند سودی زیادی به استان فارس و ساکنان آن نرسانده است.
ایستگاه‌های قطار برخی از شهر‌ها با وجود گذشت ۴ سال از افتتاح قطار شیراز – اصفهان هنوز تکمیل نشده است و مسیر شیراز – اصفهان به گفتهٔ جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی هنوز استاندارد نیست و زمان رسیدن قطار از شیراز به مقصدهای اصفهان، تهران و مشهد همچنان بیش از زمان رسیدن اتوبوس بین شهری است.
این در حالی است که قطار برقی در مسیر تهران – تبریز افتتاح شده و برنامهٔ ساخت قطار سریع السیر در مسیر تهران – اصفهان و تهران – مشهد در حال مطالعه و اجراست.
از سوی دیگر هرچند پروژه‌های ساخت قطار شیراز به مسیرهای گل گهر، بوشهر و بندرعباس در حال ساخت بوده اما این پروژه‌ها با کندی بسیار همراه هست.
پروژه قطار شیراز – بندرعباس که مجری آن دخیل در اختلاس ۳ هزار میلیاردی بود، متوقف شد و هنوز سرمایه گذار آن قطعی نشده است.
در زمینه راه‌های زمینی ساخت بزرگراه‌های بین شهرستان‌های استان پیشرفت مناسبی داشته و ارتباط شیراز با برخی از شهرستانهای استان بصورت بزرگراهی تعریف شد اما همچنان شیراز به این نوع ارتباط با مراکز استانهای همجوار بجز اصفهان دست نیافته است.
ساخت آزادراه شیراز – اصفهان به دلیل کمبود اعتبارات به کندی صورت گرفته و آزادراه شیراز – بوشهر نیز در استان فارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده است. کمربندی شیراز نیز همچان دچار مشکلات مختلفی است. عرض کم، خاموشی، ناهمواری و عدم وجود دوربرگردانهای غیر همسطح کمربندی شیراز را به گذرگاهی غیر استاندارد و نا امن تبدیل کرده است. ساخت تقاطع های وعده داده شده نیز وضعیت مناسبی نداشته و پس از سالهای از شروع ساخت آنها تنها تقاطع های میانرود و وحدت بصورت نصفه نیمه افتتاح شده اند.
در حمل و نقل هوایی علی رغم جایگاه مناسب شیراز در این حوزه، شاهد تحولات چشمگیر نبودیم. طرح توسعه ترمینال داخلی هنوز بخشی از آن باقی مانده است، طرح ساخت ترمینال جدید پروازهای خارجی به دلیل عدم جذب سرمایه گذار همچنان در کما به سر برده و استان فارس از داشتن یک شرکت هواپیمایی برای خود محروم است.

سقوط آزاد ورزش فارس: هرچند ورزش حرفه‌ای در فارس هیچگاه به معنای واقعی وجود نداشته است اما‌‌ همان تعداد تیمهایی که با سختی‌های بسیار خود را به رقابتهای لیگهای بر‌تر و دسته اول کشور می‌رساندند در سالهای اخیر بطور کامل محو شدند. برق، پیام مخابرات، مقاومت بسیج در فوتبال، پگاه فارس، لوله آ. اس، ب. آ و گاز در بسکتبال، صدرا، ارژن، دایتی، برق و بنیاد مسکن در فوتسال و دیگر تیم‌ها در رشته‌هایی نظیر واترپلو، بدمینتون و هندبال همگی به دلیل عدم حمایت نابود شدند و ورزشکاران شیرازی و فارسی به ناچار راهی تیمهای دیگر استان‌ها شدند.
در زمینهٔ توسعه اماکن ورزشی نیز وضعیت به مراتب بد‌تر از تیمهای ورزشی است و در سالهای اخیر هیچ پروژهٔ ویژه‌ای در استان فارس و شهر شیراز ساخته نشده است و شیراز در این زمینه بشدت با کمبود و کاستی مواجه است.

وضعیت نامناسب میراث فرهنگی و گردشگری: رفت و آمدهای پیاپی و عدم ثبات مدیریت آسیبی جدی به پیکره سازمان میراث فرهنگی استان فارس وارد ساخت و حضور چند سالهٔ مهندس فعالی که موجب شده بود این سازمان در مسیری مناسب قرار گیرد نیز ادامه دار نشد و وی به میراث فرهنگی خراسان رضوی رفت.
خبرهای تاسف بار آب گرفتی تخت جمشید و گل سنگهای سنگ نبشته‌های این بنای باستانی، بی‌توجهی به مقبره کوروش بزرگ، ساخت راه در حریم شهر تاریخی بیشابور، وضعیت نامناسب سنگ فرش محور حافظیه، تخریب چندین خانهٔ تاریخی در مسیر ساخت خیابان ۹ دی و سایر موارد مشابه از رخدادهای ناگوار روی داده در این حوزه است.
با این حال بهسازی آرامگاه سعدی و ساخت مرکز سعدی‌شناسی و آغاز طرح توسعه حافظیه با ساخت باغ موزه مشاهیر و افتتاح کتابخانه ملی امیدهایی را در دل دوستداران میراث فرهنگی زنده کرده است.
از سوی دیگر افزایش ۲ تا ۴ برابری نرخ بلیط اماکن تحت پوشش سازمان فرهنگی از دیگر رویدادهای رخ داده در این حوزه است که هرچند موجب افزایش درآمدزایی این اماکن گردیده اما کاهش بازدید شهروندان را به همراه داشته است.

در نگارش این مطلب سعی بر این شد که به حوزه‌های مختلف نگاهی کلی داشته باشیم و با توجه به موارد ذکر شده بنظر می‌رسد دکتر روحانی می‌بایست همانگونه که برای اداره کشور برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته است چنین برنامه‌ای را برای استان فارس بعنوان قطب اصلی گردشگری ایران و از قطبهای کشاورزی و علمی کشور بصورت اختصاصی اجرا کند تا در ۴ سال آینده شاهد رفع مشکلات فعلی باشیم.

در پایان از شما درخواست داریم به بیان نظرات خود در رابطه با اقدامات صورت گرفته در دوران هشت سالهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد پرداخته و به مواردی که در این مطلب از قلم افتاده است و به کارهایی که می‌بایست توسط دولت تدبیر و امید در استان فارس و شهر شیراز انجام شود تا مشکلات جاری حل شوند اشاره کنید.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=728

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. من که بعید می دانم با آمدن دولت روحانی تحول خاصی در استان فارس ایجاد شود زیرا مسئولان فارس فقط به فکر حفظ منافع خود بوده و هیچ دلسوزی نسبت به شیراز و فارس ندارند. مگر اینکه واقعا فرجی بشه و مسئولین و نمایندگان فارس به خودشان بیایند و فکری به حال وضعیت اسفناک استان پارس کنند. واقعا شهر شیراز و استان پارس در چند دهه اخیر مظلوم واقع شده است که یکی از دلایل اصلی آن بی غیرتی مسئولین فارس می باشد

  2. مشکل با استان فارس مشکل فردی نیست که با آمدن این دولت یا آن دولت فرق کند. بلکه مشکل با استان فارس ایدئولوژیک و بنیادی است.
    مهمترین مزیت نسبی این استان بر خلاف تصور عوام کشاورزی و حتی صنعت نیز نیست بلکه تنها و تنها صنعت گردشگری است. یکی از الزامات رونق گردشگری نخست حفظ و حراست واقعی از میراث فرهنگی و طبیعی استان هست که البته چنین رویه در هیچ کدام از دول گذشته دیده نشده است. مطلب دیگر اینکه عوامل و عناصر تاثیر گذار بر رونق صنعت گردشگری ملی هستن نه استانی و منطقه ای.
    در دوره آقای هاشمی هیچ رونقی در هیچ زمینه ای در استان فارس رخ نداد تنها باند جهرمی ها نفوذ و قدرتی پیدا کردند (وزیر کشور و استاندار وقت جهرمی و اصولگرا بودند).
    در دولت آقای خاتمی نیز چرخ توسعه به همان روال چرخید با این تفاوت که جای باند جهرمی ها به باند لاری ها عوض شد. فاجعه سد سیوند در این دوره به وقوع پیوست.
    در این دولت (احمدی نژاد) هم با وجود تمامی تبلیغات گوش خراش هیچ گاه رونقی واقعی و حقیقی در استان شاهد نبودیم (تنها عملکرد متفاوت این دولت نسبت به گذشتگان افتتاح ! راه آهن استان بود که با گذشت ۴ سال از افتتاح هنوز در حالت اغما قرار دارد).
    در پایان باید سو مدیریت، تنگ نظری و سطحی نگری مدیران بومی را به مطالب بالا اضافه کرد که البته به نظر بنده دلیل اصلی عقب ماندگی استان هم همین علل ذکر شده است (سو مدیریت، تنگ نظری و سطحی نگری مدیران بومی)

  3. به عبارتی میشه گفت
    با تمام وجود شرمنده ه ه …

  4. مشکلات شیراز و فارس طی سالها بی برنامگی و تنگ نظری مسولین حاصل شده فکر نکنم دولت اقای روحانی بتونه کار خاصی انجام بده
    باید سطح فکر مسولین شهری و استانی عوض بشه و مشکل عمده عدم کفایت و عدم دلسوزی و غیر بومی مسولین استانی و شهری است
    انشالله فارس از این بی مهریها نجات پیدا کنه

  5. هزار وعده ی خوبان یکی وفا نکند.

  6. آقا سلام شیراز رو شیرازیا میسازن نه تهرانیا که با اومدن روحانی شیراز بشه مرکز توجه ها فکر کنم مسئولان شیراز باید نسبت به شیراز احساس مسئولیت داشته باشن بعد الان فرصت خوبیه که اقای پاک فطرت برنامه و مصوبه های شورای شهر را در اختیار دولت روحانی بزاره تا بتونه بودجه قابل توجهی برای توسعه شیراز جذب کنه .امین جان همیشه پایدار باشی

  7. سلام
    یه سوال داشتم شاید به این مطلب ربطی نداشته باشه
    خط ۳ مترو که چند ماه پیش کلنگش زده شد چی شد؟ اصلا شروع شده یا نه ؟ کارگاهش کجاست؟ فکر کنم همش الکی بوده سر مردم کلاه گذاشتن همش جنبه تبلیغات داشته

    • اون خط دوم مترو بود دوست عزیز و الان دارن دستگاه TBM رو مونتاژ میکنن تو میانرود تا کارو شروع کنن

  8. کس نخارد پشت من – جز ناخن انگشت من

  9. همش باید چهار سال چهار سال منتطر بود. خدا کنه کلیدش به هر قلفی (البته قفل درسته ها می دونم )بخوره. چهار سال یا هشت سال دیگه شرمنده این مردم نشن و بخوایم دوباره منتظر یکی دیگه باشیم. البته حرف دوستان رو تائید میکنم که ما باید خودمون دست به کار بشیم ولی به شرطی که هی سنگ جلو پامون نندازند.

  10. دومین شکست فجر سپاسی رقم خورد. فجر صفر فولاد ۱

  11. واقعاً توقع دارید روحانی بیاد کاری کنه؟ اوباما هم رئیس جمهور ایران باشه تا خودمون نخوایم هیچی عوض نمیشه.مگه وقتی پاک فطرت شد شهردار شیراز و اینهمه پروژه داریم تو شهر میبینیم دید دولت به شیراز عوض شده؟
    میگید به شیراز نمیرسن چون قبل انقلاب نور چشم شاه بوده! خب پس چرا به سیستان نمیرسن؟ چرا به ایلام نمیرسن؟ اینا هم نور چشم شاه بودن؟
    بله قبول دارم که دولت و مسئولین کشورمون سطح تفکر بسیار پایینی دارن نسبت به کشورای دیگه اما تو همین دولت هم برید ببینید مسئولین شهرای دیگه دارن چیکار میکنن؟البته امیدوارم تعریفتون از مسئو.ل درست باشه و متوجه باشید که یک مسئول هم شخصی مثل من وشماست.همون مسئولینی که من و شما بهش فحش میدیم برید ریز بشید ببینید چرا درست کار نمیکنن؟ میبینی مثلاً طرف درخواست یک بودجه ای برای پروژه ای خاص داده بعد بهش ندادن اونم میاد میگه میخوام که ندن من وظیفمو درست انجام دادم مشکل از مسئولین بالاتره! و جالبش اینجاست که اون شخص خودش بیشتر از من و شما به مسئولین دیگه ایراد میگیره و حسرت مسئولین شهرای دیگه رو میخوره!!!!
    قصد جسارت ندارم اما ما ایرانیا به ویژه شیرازیا همیشه دوست داریم تقصیرا رو بندازیم گردن یکی دیگه از نظام و دولت بگیر بیا تا پایین پایین که میشه من و شما کارمند هیچ وقت به وظیفه خودمون درست عمل نکردیم. نظام چیه؟ دولت چیه؟ اینا از مریخ اومدن؟ اینا مجموعه ای بزرگ هستن که اعضاش همین عوام مردم هستن. هر وقت پذیریفتیم که برای حل تک تک مشکلات باید از خودمون شروع کنیم و هر وقت جامعه به جایی رسید که هر شخص مسئول اصلاح خودش شد اونقت این مملکت به یه جایی میرسه

  12. اول که گشودن قفل استان فارس رو شما با توجه به سایت گرامی و زیباتون خلاصه کردید به شیراز که امری طبیعی است. اما اگر اسمی از استان فارس برده میشه باید یادمون باشه که شیراز با اینکه مرکز هست،اما همه ی استان نیست. متاسفانه در فارس نه شیراز پیشرفت کرده و نه شهرستان هاش. با این همه پتانسیل بزرگ و ارزشمندی که استان داره. بنده جهرمی هستم،بطور مثال در همین دولت پتروشیمی،دو کارخانه سیمان،بزرگراه جهرم شیراز بندرعباس و منطقه بزرگ ویژه اقتصادی و گمرک جهرم که پستیبان اسکله شهید رجایی است تصویب شد اما در عمل پس از ۸ســــــــــال فقط بزرگراه جهرم شیراز اجرا شد اون هم از ۱۸۰ کلیلومتر تا کنون فقط ۸۰ کیلومتر اجرا شده! دقت کنی پس از ۸ ســــــــال !!!!
    در این دولت ضربات جبران ناپذیری به شهرستان های مختلف زده شد و با باند بازی یکسری از شهرستان ها امکاناتی رو گرفتن که شایسته اون نبودن. بطور مثال سالهاست که جهرم شزایط فرمانداری ویژه داشتن رو داراست (شرایط طبق قانون : ۱: جمعیت بالای ۱۲۵هزار نفر شهر -۲- فاصله بیش از ۱۲۵ کیلومتر -۳- جمعیت بالای ۲۵۰ هزار نفر شهرستان) اما فرمانداری ویژه رو به خاطر لابی و پول به شهری عزیزی مثل لار دادن که فقط فاصله بیش از ۱۲۵ کیلومتری رو از شیراز دارا بود. جمعیت شهر لار طبق سرشماری سال ۹۰ حدود ۷۰هزار نفر بود که باز هم اجحاف شد در حق سایر شهرستان ها. اکنون هم باز در هفته اخیر،اداره جهاد کشاورزی لار به اداره کل تبدیل شد که لار به بیابان بی آب و علف از قدیم مشهور بوده و شهرهایی مثل جهرم که سالانه ۱۶% کل مرکبات کشور + سهم عظیمی از تولیدات زراعی و گندم و خرمای استان را داراست باید به اداره بی ارزشی بسنده کنه یا مرودشتی که بزرگترین تولیدکننده گندم کشور و زمین های زراعی کشور است! همچنین دیگر ادارت لار مثل راه و شهرسازی یا
    صنعت و معدن!!!! که بدون داشتن دلیل کارشناسانه اداره کل شدن فقط به صرف باندبازی!!!!
    متاسفانه شهرستان های فارس هم همچون شیراز زیبا از این دولت خیری ندیدند و امید به آینده دارند.

    • جناب بی نام تو کل مطلب به استان فارس هم اشاره شده و اگر بیشتر درباره شیراز گفتیم چون اطلاعات ما بیشتر مربوط به شیراز میشه و از بقیه نقاط استان اطلاع دقیقی نداریم.

  13. کسی میدونه از بین وزرای پیشنهادی کسی از فارس هست؟ داشتن یک وزیر در کابینه خیلی برای استان خوبه البته نه مثل لنکرانی بی عرضه که یک ساختمان برا دانشکده پزشکی نتونست بسازه!
    برای گرفتن بودجه در کشور ما بیتر رابطه کار میکنه نه ضابطه و مدیران استان باید بدونن که باید با جنگ و دعوا بودجه بگیرن نه اینکه گفتن نداریم بگن باشه بعد هم بندنش به مشهد و اصفهان! مشکل از مدیران داخل استان هست و لجبازی باشیراز بدلیل قبل از انقلاب شده یک راه فرار از مسوولیت برای این مدیران

  14. به نظرم وجود قومیت های مختلف توی استان فارس باعث میشه تمرکز نماینده ها به جاهای مختلف پخش بشه
    حالا یا به اسم حمایت از حوزه انتخابیشون یا برا کارای پوپولیستی و تضمین انتخاب مجددشون.
    ببخشیدا اما گاهی وقتا توی کارای مدیریتی کلان، مثل همین جذب بودجه، خودخواهی و… میخواد. دیدم مثال مشهد و اصفهان رو زدید، میدونم که خیلی از مسئولینشون برا رسیدن به هدفشون حاضراً پا روی خیلی از چیزا بذارن و چشمشون رو ببندن. حتی با فریب دادن نماینده شهرستاناشون!
    شاید اون حس خونگرمی و مردم داری مردم خطه جنوب کشورمون، از جمله فارس و شیراز، باعث شده نتونن سیاسیکارهای خوبی بشن …
    امید به غیر بومی ها هم امید به هیچه، چون به فارس عرق ندارن…
    سخته بخوای مردم داری کنی و چشمت روی همسایه و… هم نبندی و سیاسی کار هم بشی…

  15. سلام به همه دوستان عزیز
    من فقط صادقانه یه مطلب رو عرض میکنم و امیدوارم به کسی جسارت نکرده باشم
    بزرگترین مشکل شهر شیراز این هست که افراد غیر شیرازی مسوولانش هستن و به جز عده محدودی که هدفشون خدمت هست ، بقیه به فکر منافع خودشون هستن و اقدام دلسوزانه ای رو هم انجام نمیدن چه بسا جلوی افرادی محدودی دلسوز رو هم میگیرن .

    دلم میخواد یه سر به ارگان های اصفهان بزنید … از دادگاه ، کلانتری ، شهرداری و …. همشون اصفهانی هستن و متحد و صادق…
    ممکنه خیلی از شماها کارتون به ارگان هایی که ذکر کردم نکشیده باشه ولی برای من به عینه رخ داده…
    توی شیراز یه مسئله که پیش میاد جدای از اینکه مدیریتی وجود نداره همه به فکر گرفتن رشوه و دووندن ارباب رجوع هستن… جوری که اگه نگی جبران میکنیم کارت رو راه نمیندازن…
    و متاسفانه یه وجه بزرگ مشکلات شهر سازی های ما نبود ناظر واقعی معمار و طراح شهری هست و بزرگتر از همش کمبود مردمی بودن فضا…

    یه مقدار به تجربیات جهانی طراحی شهری توجه کنیم ، نیازی به تکرار و مکررات اشتباهات نیست و ای کاش و ای کاش بحث قدرت و سیاست از شهر سازی جدا میشد که هرکسی نتونه هر کاری دلش خواست انجام بده.
    و یه مسئله مهم هم رشوه و خسارت هست که هرجایی بخوان تجاری بزنن میزنن و خسارت میدن یا پیشروی میکنن باز خسارت میدن… چند باز که تخریب کنن دیگه جرات این کارا رو نمیکنن …

    باور کنید باید مسوولین شیرازی بشن…. دلسوز باشن…
    بازم میگم جسارت نشه ولی حقیقتیه که همه میدونن .
    امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت های روز افزون شهرمون باشیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.