تاریخ : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

30

حکایت جالب پارکینگ های محدوده مرکزی شهر

  • کد خبر : 5006
  • 16 آبان 1392 - 23:20

چند هفته‌ای است که تابلوهای نارنجی رنگ «پارکینگ عمومی» در محدوده مرکزی شهر به شدت جلب توجه می‌کند. به نظر می‌رسد نصب این تابلو‌ها برای نمایش پارکینگ‌های ایجاد شده توسط شهرداری در پاسخ به درخواست سردار سجادیان فرمانده انتظامی فارس برای ایجاد پارکینگ‌های مورد نیاز طرح محدوده ترافیک نصب شده‌اند. از آنجا که همچنان معضل پارکینگ در محدوده مرکزی شهر بشدت چشمگیر بوده و حتی برای حضور در ساختمان مرکزی شهرداری نیز باید چند ده دقیقه‌ای به دنبال جای پارک در حاشیه خیابان گشت، شیراز۱۴۰۰ به بررسی پارکینگ‌های ایجاد شده توسط شهرداری پرداخته است. البته در این میان باید شهروندان را به استفاده از همین ظرفیت ایجاد شده و از استفاده از پارکینگ های سطح شهر تشویق کرد.

پارکینگ حافظ ۱: این پارکینگ در خیابان مشیرفاطمی، نبش معدل قرار دارد و در هنگام مراجعه خبرنگار شیراز۱۴۰۰ ظرفیت آن تکمیل بود و البته بجز تابلوی نرخ نامه شباهت خاصی به پارکینگ عمومی نداشت!

پارکینگ عمومی فرهنگ: این پارکینگ در خیابان فرهنگ و در نزدیکی پارکینگ طالقانی قرار داشته و در هنگام عسکبرداری ظرفیت آن تکمیل و خودور‌ها بصورت غیراستاندارد و متراکم در پارکینگ پارک شده بودند.

پارکینگ طالقانی: این پارکینگ که به صورت طبقاتی ساخته شده در خیابان طالقانی قرار گرفته و معمولا ظرفیت آن تکمیل است. نکته قابل توجه در این پارکینگ نبود سیستم تهویه هوا است که باعث شده هوا در طبقات ۱- و ۲- بشدت آلوده، گرم و آزاردهنده باشد.

پارکینگ مکانیزه آزادی: این پارکینگ درکنار هتل هما قرار گرفته و در زمان تهیه گزاش تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت ۹۶ خودرویی آن تکمیل بود.

پارکینگ آزادی: این پارکینگ در ضلع جنوب پارک آزادی قرار گرفته و البته بیشتر شباهت به رمپ عبوری داشته تا محلی که بتوان نام آن را پارکینگ گذاشت.

پارکینگ پل باغ صفا: این پارکینگ که در یک زمین خاکی درکنار پل باغ صفا قرار گرفته است نیز در زمان تهیه گزارش ظرفیت آن تکمیل بود.

پارکینگ‌های وفا ۱ و ۲: این دو پارکینگ در نزدیکی خیابان مسدود شده بالای زیرگذر زند قرار داشته ظرفیت این دو نیز تکمیل بود.

پارکینگ وکیل : این پارکینگ در کنار ارگ کریم خان قرار گرفته است.

پارکینگ هجرت ۱ و ۲: این دو پارکینگ در خیابان هرجت و در زمین‌هایی که به منظور تعریض خیابان هجرت تملک شده ساخته شده‌اند!

سایر پارکینگ‌ها نیز دارای وضعیت مشابه بودند و در مجموع می‌توان گفت به غیر ازدو یا سه مورد هیچ کدام از پارکینگ‌های قرار گرفته در محدوده مرکزی شهر از شرایط لازم برای آنکه بتوان آنان را پارکینگ نامید، بهره‌مند نبوده و تمامی آن‌ها را می‌توان پارکینگ موقت دانست. نکته تاسف آور در این می‌ان، پارک خودرو در حریم درجه ۱ موزه وکیل است که کمترین بی‌توجهی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=5006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. واقعا به نکته خیلی خوبی اشاره کردید.متاسفانه این یکی از بزرگترین معضلات شهری ماست و تقریبا کمبود جای پارک در تمام خیابانها برای شهروندان وجود داره.در اینکه باید برای سیستم فعلی و موجودی که طی سالها به وجود اومده پارکینگهای بزرگ و طبقاتی در نظر گرفته بشه شکی نیست.اما من فکر میکنم بهتره که در پروژه ها و و هر ساختمانی که قراره طراحی بشه اعم از بانکها، شهرداریها ،درمانگاهها،آزمایشگاهها و در کل تمام ساختمانهای اداری و عمومی… و حتی فروشگاههایی که خیلی هم وسیع نیستن…، از ابتدا پارکینگ در طرح گنجانده بشه و یا محوطه ای به عنوان پارکینگ برای اونها.متاسفانه ما هر ساختمان با هر کاربریی که بخوایم بسازیم رو کنار خیابون و بدون در نظر گرفتن محوطه و پارکینگی برای اون میسازیم.و این اصلا جزء اصول معماری و چیزی که در دانشگاههای معماری هم تدریس میشه نیست!

  2. امین جان
    ۴مورد پارکینگ دیگه هم هست که اتفاقا از پارکینگهای اساسی و خوب شهر هستند و ذکر نشدند
    ۱- پارکینگ طبقاتی خیابان هدایت
    ۲- پارکینگ طبقاتی خیابان ملاصدرا روبروی دادگاه
    ۳- پارکینگ طبقاتی پروژه بین الحرمین
    ۴- پارکینگ نمازی که این یکی وضعیت خوبی نداره و با وجود ظرفیت تکمیل باز برای ماشینها قبض صادر میکنه
    متاسفانه در محدوده حافظیه با این همه بازدید کننده پارکینگ مناسب وجود نداره و با توجه به مسافرین نوروزی که وارد شهر میشن ایجاد پارکینگ طبقاتی در اطراف حافظیه ضروری به نظر میرسه.

  3. در خیابانهای اردیبهشت و معدل هم با توجه به بیماران زیاد مراجعه کننده به پزشکان احداث پارکینگ جوابگو هست .

  4. خیلی شیراز از کم بودپارکینگ مناسب رنج میبره خصوصا هسته مرکزی شهر پارینگهای موجود اصلا جواب گو نیستند باید پروژهای در حال اجرا سریعتر و بهتر اجرا بشه

  5. تشکر از گزارش نسبتا مفصل تصویری…

    حتما به این نکته هم توجه کنید که در استفاده از پارکینگ ها استانداردهای ایمنی باید رعایت شود که احیانا در زمان بروز حوادث جان و مال مردم آسیب نبیند.

  6. اصل قضیه که فرهنگ سازی و تقویت ناوگان عمومی برای نیاوردن وسایل شخصی به محدوده مرکزی شهر هست، توسط مسئولان فراموش میشه همیشه!
    امیدوارم سردار سجادیان هم متوجه این موضوع باشه و کلید کردنش روی نبود پارکینگ، واقعا برای حل این معضل باشه نه صرفا انتقاد از شهرداری!

    • فرهنگ سازی در زمانی که بستر استفاده فراهم نباشه مثل اینه که بریم میلیون ها نرم افزار طراحی کنیم ولی کسی سیستم سخت افزاری برای اجرای آن نداشته باشه.زمانی که وسایط نقلیه عمومی سریع و بی درد سر و در دسترس و ارزان نباشه خوب معلومه مردم وسیله ی شخصی رو ترجیح می دن.شهرداری که از مردم به صورت سالیانه و برای ساخت مسکن و … هم یکجا پول های کلان می گیره و دولتی که مالیات از مردم می گیره و از طرفی دیگر هم پول نفت که سهم تک تک مردم هست رو داره، وظیفه داره که بهترین و ارزان ترین اتوبوس ها و مترو ها و تاکسی ها و. .. را در اختیار مردم قرار بده و حتی پارکینگ ارزان در اختیار مردم قرار بده.بعد بیاد فرهنگ سازی بکنه .متاسفانه تو ایران همیشه انتظار ها از مردمه در صورتی که مردم کمترین گناه رو دارن.وقتی یه خیابون پارکینگ نداره و شهرداری اجازه ی مجتمع تجاری با کشش خیلی زیاد و یا مجتمع های پزشکی که مردم مجبورن بهشون مراجعه کنن و یا تو خیابون که دو تا ماشین به زور از بقل دست هم رد میشن اجازه ی زدن یک موسسه ی آموزشی یا مدرسه اونم تو خونه ای که مسکونی بوده و پارکینگ هم نداره میده یا خیابون با اصالتی مثل ارم رو با ادارات مختلف نابود می کنه خوب چه توقعی هست که مردم دوبله پارک نکنن .بعد از اون طرف پلیس همیشه در صحنه هم میاد قطاری همه رو به عنوان متخلف جریمه می کنه در صورتی که کسی نیست اماکن و یا شهرداری رو که اجازه ی ساخته شدن و تاسیس همچین جاهایی رو می ده جریمه کنه.

  7. لطفا در خصوص پروژه موزاییک کاری پیاده رو خیابان زند و خیابان های فرعی آن گزارش تهیه کنید. این پروژه بدون ایجاد کوچکترین امکانات شهری مثل صندلی، سطل زباله و مسدود کننده عبور خودرو با کیفیت و سرعت پایینی در حال اجراست به طوری که تا کنون چندین متر از آن به علت شکستگی و کیفیت پایین مجددا تعویض شده است و در بعضی جاها ورود خودرو به پیاده رو ها را تسهیل می کند !!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.