استاندار فارس:راه آهن استان باید به کانون های بار متصل شود

استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که راه آهن استان به کانون های بار متصل شود چرا که در این صورت است که می تواند در توسعه و اقتصاد استان ایفای نقش کند. به گزارش شیراز1400و به نقل از ایرنا،  اسماعیل تبادار چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: یکی از زیرساخت های توسعه استان حمل و نقل ریلی است که بنا داریم به این بخش نسبت به گذشته بیشتر توجه کنیم.
وی ادامه داد: از آنجا که در استان خطوط فرعی به خط اصلی راه آهن شیراز – مشهد متصل نیست بنابراین نتوانسته ایم در زمینه جابه جایی بار از این طریق موفقیت چندانی کسب کنیم.
او گفت: همچنین ضرورت داد که راه آهن فعال شیراز – مشهد از طریق شیراز به استان های بوشهر و خوزستان و همچنین یزد متصل شود.
استاندار فارس بیان کرد: هم اینک زمینه برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز – بوشهر فراهم است و امیدواریم به زودی شاهد این رخداد باشیم.
وی افزود:برای توسعه آزادراه و بزرگراه نیز با توجه به اینکه فارس پرتلفات ترین استان کشور در حوادث جاده ای است، اقداماتی انجام شده و یا در دست پیگیری و اقدام است.
تبادار بیان کرد: از جمله این پروژه ها آزادراه شیراز – اصفهان است که در دولت تدبیر و امید به این پروژه توجه خاصی شد و میزان پیشرفت فیزیکی آن از 13 درصد در ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم به 70 درصد در مقطع کنونی رسیده و امیدواریم در پایان سال 97 شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی گفت: دومین پروژه آزادراهی نیز آزادراه لامرد – پارسیان است که عملیات اجرایی آن به طول 50 کیلومتر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی آغاز می شود.
او افزود: مجوز اجرای پروژه آزادراه لار – بندرعباس به طول 217 کیلومتر (80 کیلومتر در فارس) نیز گرفته شده و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در این پروژه نیز فراهم است که عملیات اجرایی آن انتهای امسال یا ابتدای سال 97 آغاز می شود.
تبادار گفت: در زمینه بزرگراهی نیز هم اینک نزدیک به یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه در استان داریم که تنها بزرگراه متصل استان بزرگراه شیراز – اصفهان است.
استاندار فارس اضافه کرد: هم اینک اجرای 458 کیلومتر بزرگراه در دستور کار داریم و چنانچه 610 کیلومتر دیگر در استان اجرا شود با احتساب یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه موجود می توان گفت که شرایط استان در این زمینه به وضعیت مطلوب برسد.
وی گفت: در حمل و نقل هوایی نیز وضعیت استان نسبتا بد نیست و فرودگاه شیراز به لحاظ گستردگی و فعالیت سومین فرودگاه کشور است و پس از توسعه و بهره برداری از ترمینال پروازهای خارجی آن می کوشیم که سالن بین المللی آن نیز با 20 هزار متر مربع به سرعت به بهره برداری برسد.
او گفت: در بحث بهبود شاخص های فضای کسب کار نیز استان فارس از رتبه چهار در سال 95 به رتبه نخست در سال جاری رسیده و بیکاری نیز از 16 و هشت دهم در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد در سال 96 کاهش یافته است.
وی افزود: البته معتقدیم که رتبه 11 و چهاردهم نیز رقم بالایی است که باید همه امکانات و فرصت ها را برای کاهش هرچه بیشتر میزان بیکاری به خدمت گیریم.
او ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی و توسعه صادرات نیز میزان صادرات غیر نفتی استان ظرف 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 26 درصد رشد داشته است.
وی گفت: به عنوان مثال می توان به فولاد پاسارگاد اشاره کرد که از ابتدای امسال بیش از 137 میلیون دلار صادرات داشته و پیش بینی می شود که این رقم تا پایان امسال به 200 میلیون دلار برسد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مطرح شدن بحث 2 شغله بودنش نیز گفت: بنده قبل از اینکه به عنوان استانداری فارس انتخاب و معرفی شوم با سه شرکت به شکل غیر موظف همکاری داشتیم که به محض انتخاب شدن به عنوان استاندار فارس به رغم اینکه قانون فعالیت داشتن به شکل غیر موظف را منع نکرده بلافاصله نامه استعفای خود از آن شرکت ها را نوشتم.
تبادار، در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون استعفای فرماندار لامرد نیز گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یکی 2 مرتبه اعلام کرد که فرماندار لامرد تقاضای ارائه استعفای خود را دارد چرا که بعد از فوت فرزندش در اثر تصادف دیگر امکان حضورش در شهرستان لامرد مقدور نیست.
وی افزود: من نیز با درک وضعیت و شرایط وی با استعفای او موافقت کردم و خواستم که در استانداری فارس از ظرفیت و توان او استفاده شود.
او ادامه داد: بنابراین آنچه که در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح می شود که وی تحت فشار سیاسی استعفا داده صحیح نیست و انتظار می رود رسانه ها در انتشار و انعکاس اخبار دقت نظر بیشتری داشته باشند.
استاندار فارس در مورد گزینه جدید درباره مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:‌ سعی می شود فردی که عهده دار این منصب می شود از نیروهای بومی باشد و اگر میسر نشد فردی باشد که در حد و اندازه استان فارس باشد و تاکنون در این زمینه تصمیم خاصی گرفته نشده است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. محمدسعید

    ادبیات باید گفتن مدتی است بین مسئولین رواج زیادی یافته چون حرف زدن راحته ولی عمل سخت. با این باید گفتن ها چیزی درست نمیشه مشکل از جای دیگه ای است. بذارید من هم چندتا باید بگم خدا رو چی دیدی! شاید بهش عمل شد!!
    شیراز باید با راه آهن به تمام استان های همجوار وصل بشه. شیراز باید با ریل به خلیج فارس وصل بشه. ترمینال های مسافربری شیراز باید به مترو وصل بشن. دولت باید حق قطار شهری شیراز رو رداخت کنه. قطار توریستی شیرا تخت جمشید باید افتتاح بشه. شیراز باید با قطار به شهر صدرا وصل بشه. شیراز باید به جایگاه واقعیش تو ایران برسه.

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  2. فاضلی

    مسیر راه آهن شیراز جم عسلویه از همه جهات نسبت به مسیر فراشبند اهرم بوشهر مناسب تر است .زیرا مسیر جم کوتاهتر و اقتصادی تر است اما مسیر فراشبند به علت طول بیش از حد مسیر در عمل یازده اقتصادی ندارد و کسی حاضر به استفاده از آن نیست.

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  3. جواد از شیراز

    برای ما مسیر راه آهن شیراز جم عسلویه مناسب تراست از آقای تابدار استاندار محترم می خواهیم اعتبار استان را د. این مسیر هزینه کنند.

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *