در آستانه سال جدید تحصیلی؛

وعده ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید محقق نشد!

61در آستانه اول مهر و آغاز سال جدید تحصیلی، وعده رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری محقق نشده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، در اردیبهشت امسال احمدرضا نقیب‌زاده در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا گفته بود: “از ابتدای مهرماه سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز می‌شود. قرارداد بهره‌مندی از ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با کارخانه سازنده بسته‌شده و اکنون در حال ساخت است که مطابق قرارداد تا حدود سه ماه آتی کارخانه باید نمونه آزمایشی اتوبوس موردنظر را در اختیار شهرداری شیراز قرار دهد تا از نظر مسائل مختلف مورد آزمون و بررسی قرار گیرد و در صورت تائید بلافاصله باید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری شود.”

اکنون که به انتهای ماه شهریور رسیده ایم یکی از دیگر از صدها وعده بی سرانجام مسوولان شهرمان به نتیجه نرسیده و مشخص نیست دلیل مسابقه وعده های بی سرانجام و بی سر و ته از سوی این افراد به شهروندان چیست. موضوعی که البته برای شهروندان عادی شده و در هنگام اطلاع رسانی هر موضوع جدید با واکنش هایی که محتوای آنها بی اعتمادی کامل به این وعده ها است، همراه می شود که البته باید گفت که این بی اعتمادی کاملا به حق است.

اما این موضوع تنها وعده عضو شورای شهر در آن روز نبوده، ولی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی خوط اتوبوس BRT از باسکول نادر تا میدان احسان خبر داده، آینده نزدیکی که پس از گذشت ۴ ماه هنوز فرا نرسیده و از سال ها قبل قرار است در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی خطوط BRT در شهر شیراز آغاز شود: “رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: موضوع خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس «بی آر تی» نیز در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده و مراحل اجرایی خط ویژه آن از بلوار شهید رجایی تا بلوار استقلال استمرار دارد و به‌زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.”
آنچه مشخص است شورای شهر شیراز فاقد توانایی لازم برای توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی این کلانشهر بوده تا باعث شود تا شیراز از داشتن سیستم بهینه حمل و نقل عمومی محروم مانده و در ۵ سال اخیر تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان عمومی شود. البته موضوع رفتارهای فرهنگی – ترافیکی رانندگان اتوبوس نیز موضوعی است که باید به آن پرداخته شود چراکه باعث بسیاری از مشکلات ترافیکی رفتارهای غلط رانندگان این ناوگان هستند که به نظر می رسد اجرای طرح هوشمندسازی اتوبوسهای شهری شیراز نیز نتوانسته است چاره ساز حل این مشکل باشد.
در آینده ای نزدیک دیگر وعده محقق نشده اعضای شورای شهر شیراز منتشر خواهد شد.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

12 نظر

  1. mahmoud

    “در ۵ سال اخیر تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان عمومی شود”
    همین جمله کافیه تا نهایت بی کفایتی مسئولین استان مشخص بشه!
    تو دنیا عمر مفید یه خودروی سواری شخصی ۱۰ ساله… اما تو شیراز با این جمعیت و ترافیک در ۵ سال اخیر فقط ۵۰ دستگاه؟!
    واقعا با این وضعیت چه آینده ای رو دارن برای شهر ما میسازن؟! آیا ساخت پل و زیر گذر برای شهر از تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی مهمتره؟
    خیلی احمقانه به نظر میاد که بخوایم با ساخت پل مشکلات ترافیکی رو حل کنیم! آیا بهتر نیست به جای این همه پل سازی که خدا رو شکر همه رو هم با کلی تاخیر و نقص افتتاح میکن! یه کم وضعیت اتوبوس ها و تاکسی ها رو بهبود بدن؟
    به نظر من ساخت این پل ها بیشتر مردم رو به استفاده از اتوموبیل های شخصی سوق میده! در صورتی که میتونن با هزینه کردن نیمی از بودجه برای ناوگان اتوبوس رانی شهر رو از این رو به اون رو کنن.
    از طرفی استفاده از ناوگان اتوبوس رانی مناسب خودش کلی مزایا داره. حجم ترافیک شهری بخصوص در مراکز شهر بسیار کمتر خواهد شد. از طرفی آلودگی هوا هم کمتر میشه. اعصاب مردم به خاطر موندن تو ترافیک های سنگین نقاط مختلف شهر کمتر خورد میشه.
    نیازی به پیدا کردن جای پارک برای ماشین ها نیست و عملا تا حد زیادی شاهد پارک های دوبله و سوبله! نخواهیم بود.
    به این امید که مسئولان شهر با استفاده صحیح و درست منابع مالی شهر زیبای شیراز رو از این وضعیت نجات بدن…

    پاسخ
      1. آرزو/شهرراز

        بنده با BRT موافقم چرا فکر میکنید BRT شکست خورده است؟
        تقریبا درتمامی کشورهای دنیا تمامی وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم وجود دارد از اتوبوس معمولی گرفته تا BRT و تراموا. قرار نیست که تراموا جای اتوبوس هارو بگیرد
        BRT به نظرم اتوبوس بزرگ و خوبی هست و صندلی های خوبیم دارد و امکانات بسیار دیگر . علاوه براین زیبایی چشمگیری هم دارد و به شهر میدهد
        به نظر من باید به جای این اتوبوس های زرد رنگ مسخره و قدیمی که واقعا چهره ی زشتی هم دارند اتوبوس های SCANIA ( متاسفانه اسمشونو یادم نیست از همین آبی و قرمز های جدید که داخل پایانه نمازی و قصردشت وجود دارند )در نظربگیرند و همچنین برای نقاط مهم و مسافت زیاد شهر برای مثال نمازی تا معالی آباد و یا نمازی تا صدراو هزاران نقاط مهم دیگر اتوبوس های BRT در نظربگیرند .
        ما به همه ی وسایل نقلیه احتیاج داریم و نباید گفت یک شهر فقط به تراموا نیاز دارد .
        با تشکر

  2. امیر کامیار

    در ادبیات مدیران شهرداری ” بزودی” و ” در آینده نزدیک” یعنی‌ ۳ سال بعد. و عبارتی مانند ” در حال مذاکره” ، ” در مرحله مطالعات” ، ” در مرحله جذب سرمایه گذار” یعنی‌ هرگز اجرا نخواهد شد و منتظرش نباشید! ضمنا وقتی‌ تابلو روز شمار یک پروژه صفر میشه یعنی‌ نصف اون رو افتتاح می‌کنیم بقیه ش باشه برای بعد ! آقای پاک فطرت و تیم همراه ادبیات جدیدی وارد شیراز کردند . واقعا مچکریمممم…

    پاسخ
  3. فرهاد

    اگر دوستان مجددا موضع گیری احساساتی نکنند باید گفت که سیستم حمل و نقل عمومی شیراز (اتوبوسرانی و تاکسیرانی) از نظر کیفیت، کمیت و کارایی بسیار ضعیفتر از سایر کلانشهرهای ایران است و ممسئولین شهرداری با دادن وعده های بی سر و ته و تکراری و غیر عملی دل مردم شیراز را به آینده ای که معلوم نیست چه زمانی فرا می رسد خوش کرده اند.

    پاسخ
  4. مجتبی

    لطفاً اینگونه مطالب رو در صفحه اینستا هم منتشر کنید تا افراد بیشتری ببینند و نگذارند این افراد دور بعد باز به شورا راه پیدا کنن

    پاسخ
    1. شهر راز

      متاسفانه مردم کمتر اهمیتی برای تحقیق در مورد کسی که بهش رای میدن قائل نمیشن و فقط معیارهایی که رو باد هوا هست براشون اهمیت داره. مثلا اگه جو،جو رای دادن به اصلاح طلبا باشه یا اصواگرایان،یه لیست میذارند جلو و بهش رای میدن بدون اینکه بدونن طرف مدرکش چیه، سابقش چیه !
      اوج بی اهمیتی نسبت به انتخابات هم در مورد شورای شهر اتفاق میفته که به اعتقاد من، مهمتز بقیه ی انتخابات هست،چون بیشتر زندگی مرمو میتونه تحت تاثیر قرار بده.

      پاسخ
  5. Reza

    برای بار ۱۰۰۰ ام میگم واقعا از ماست که بر ماست. دیگرشهرها و کشورهای دنیا با قدمت ۲۵۰ و ۳۰۰ ساله ببینید کجا ها هستن و ما کجا…دلیلش هم اینه که مردمشون اگه مسولی کوتاهی کنه ازش بازخواست میکنن…مردم میریزن تو کوچه و خیابون اعتراض میکنن ولی اینجا پایین ترین مسول یه اداره هم خدوش رو ولی نعمت مردم میدونه و جوابگو هیچ کاری نیس…هر کی به فکر خویشه….تا ساختار اجتماعی عوض نشه وضعیت همینه….هروقت ما واسه خودمون و خواسته هامون ایستادیم و جنگیدیم اونوقت این افراد بی کفایت میرن کنار و جرات عرض اندام نمیکنن….

    پاسخ
  6. ایرانی

    اقا اغلب ایرادها نبودن مدیریت واحد شهری هست..اگر مدیریت واحد وجود داشت باور کنید بدترین مدیر هم خودش رو درست میکرد و کارها رو خوب پیش میبرد به این علت که تمام مسئولیت ها و انگشت ها طرف اون هست و بهانه ای براش وجود نداره..اما در جایی که هر سازمانی حرف خودش رو میزنه و با دیگری سازگار نیست خیلی ببخشید میشه خر تو خر و نتیجه میشه جنگل.غیر از اینه؟

    پاسخ

پاسخ دادن به حمید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *