وی گفت: پیشنهاد مطرح شده، تامین اعتبارات لازم از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایهای و اوراق مشارکت و هم اوراق خزانه است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط آهن شیراز- بوشهر مراحل اجرایی را طی میکند، گفت: این پروژه در چهار قطعه از مرودشت تا پل فسا و دو قطعه از بوشهر به سمت شیراز مراحل اجرایی را طی میکند و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
قادری گفت: اعتبارات مورد نیاز ادامه این طرح از طریق فاینانس و توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری شده و طی یکماه آینده نتیجه نهایی آن اعلام و در صورت تحقق، سرعت عملیات اجرایی بیشتر میشود.
وی از موافقت وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین اعتبار و قیر مورد نیاز برای تکمیل قطعههای الف و ب کنارگذر شمال شرق شیراز، خبرداد و افزود: این موضوع یکی از موارد مطرح شده در جلسه فوق بود و مقرر شد تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اراضی معوض و مقدار ۳ هزار تن قیر برای تکمیل پروژهها و عملیات آسفالتریزی قطعات مورد نظر توسط وزارت راه و شهرسازی و کارفرمایان پروژهها انجام و مسیرها آماده بهرهبردار شود.
قادری رفع مشکل تردد در مسیر خرامه و افزایش ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی جاده شیراز- خرامه را از جمله مزایای تکمیل و بهرهبرداری از محور کمربندی شرق شیراز دانست و گفت: در این جلسه موضوع تامین مبلغ ۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات سال ۹۲ به همراه قیر مورد نیاز مسیر بزرگراهی فسا- استهبان توسط وزارت راه و شهرسازی نیز مطرح شد.