اجرای روسازی بتنی برای اولین بار در آزادراه اصفهان-شیراز
وی با بیان اینکه مسیر آزادراهی اصفهان-شیراز به عنوان یکی از پروژههای ملی کشور، حجم زیادی عملیات عمرانی دارد، اضافه کرد: این آزادراه یکپارچه ۲۲۰ کیلومتر طول دارد و از منطقه ایزدخواست تا نزدیکی شیراز ادامه مییابد که با عبور از منطقه زیبای کامفیروز و مناطق بکر طبیعی، دارای زیباییهای بسیاری است.
نورزاد با اشاره به اینکه پروژه در دو فاز در حال تکمیل است، بیان کرد: این دو فاز در ۷ قطعه تعریف شده توسط سرمایهگذار با سهم مشارکت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر قطعه این آزادراه ۱۱۰ کیلومتر و کل مسیر ۲۲۰ کیلومتر است، اضافه کرد: این محور همچنین میتواند به آزادراه در دست طراحی شیراز-بوشهر متصل شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: برای اولین بار در کشور در این پروژه از «رویه بتنی غیر مسلح درزدار پیشرفته» استفاده میشود که به صورت پایلوت در این آزادراه عملیاتی خواهد شد که این اقدام هزینه کمتری را در مرحله نگهداری تحمیل میکند؛ همچنین فینیشرِ لازم برای این رویه، به زودی تهیه و وارد گمرک میشود.
کاهش ۱۳۵ کیلومتری فاصله بین اصفهان تا شیراز با ساخت آزادراه اصفهان-شیراز
وی با بیان اینکه با اجرای کل پروژه طول مسیر فعلی ۱۳۵ کیلومتر کوتاهتر میشود، بیان کرد: این مزیت بسیار مهمی و خاصی است و در کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندههای زیست محیطی و نیز کاهش سوانح رانندگی تأثیر بسزایی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: همچنین با افتتاح این طرح، شاهد کاهش ۱۰۰ دقیقهای زمان سفر و ۱۳۶ میلیون لیتر مصرف بنزین در سال خواهیم بود.
نورزاد از مزایای دیگر اجرای این آزادراه به اتصال دو منطقه فرهنگی و قطب گردشگری شیراز و اصفهان اشاره کرد و گفت: این آزادراه از مناطق خوش آب و هوا و جنگلهای سبز بلوط عبور میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی به موقعیت مناسب جغرافیایی استان فارس در کریدورهای بینالمللی اشاره کرد و افزود: استان فارس بر سر کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب قرار دارد و لازم است حلقههای مفقوده این کریدورهای در این استان رفع شود، این پروژه بزرگترین مزیت را برای مردم منطقه جنوب کشور، استانهای بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: از دیگر مزیتهای پروژه آزادراه اصفهان-شیراز این است که از سال ۸۵ که این پروژه تعریف شد عملیات تملک اراضی کل مسیر انجام شده است و از نظر ارزیابی مشکلی ندارد و در همین راستا بستر کار برای پیمانکار مهیا است.
تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز تا چهار سال آینده
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام رضایت از روند پیشرفت پروژه اظهار داشت: کل پروژه حدود ۲۱۰ کیلومتر است که به دنبال رفع معارضان آن هستیم که در صورت رفع معارض تا چهار سال آینده تکمیل میشود البته برای این پروژه احتمال فروش اوراق مشارکت وجود دارد.
طبق اعلام مسئولان از برنامههای وزارت راه و شهرسازی ایجاد ظرفیتهای جدید حمل و نقلی برای روانسازی ترافیک و کاهش سوانح جادهای و رانندگی است.
توسعه اقتصادی کشورها و رشد در دیگر جوانب، زیرساختهای قوی حمل و نقلی را میطلبد و در این راستا باید هر چه زودتر محورهای جادهای خود را در قالب آزادراه و بزرگراه (دارای خط جدا کننده) تکمیل کرده و حلقههای مفقوده کریدورهای بینالمللی را بسازیم تا مثل کشورهای توسعه یافته، در بخش جاده، رشد مطلوبی داشته باشیم و اهداف پیشروی کاهش سوانح رانندگی، هر چه بهتر محقق شود ضمن آنکه توسعه کریدورهای کشور در راستای توسعه ترانزیت یکی از اولویتها در بخش حمل و نقل است.
آزادراه اصفهان ـ شیراز که در زمان آغاز عملیات اجراییاش از آن به عنوان فرصت تاریخی برای سرمایهگذارى مضاعف در منطقه یاد شد بنا به اعلام مسئولان یکی از توجیهدارترین پروژههای راهسازی کشور بهشمار میرود که مدت اجرا در زمان کلنگزنی چهار سال اعلام شده است.
آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۲۰ کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجرا است تا عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود، قطعه اول آن به طول ۱۱۰ کیلومتر از ایزدخواست به سده و قطعه دوم به طول ۱۱۰ کیلومتر از سده به شیراز در حال انجام است.
مشخصات فنی این پروژه شامل عملیات خاکی با حجم ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ مترمکعب، بتن ریزی و سنگچینی ۱.۴۰۰،۰۰۰ مترمکعب، طول گالریها ۲۲۰۰ متر، تعداد ۷۰۰ دستگاه پل کوچک و ۱۵ دستگاه پل بزرگ در کنار احداث ایستگاه عوارضی، راهدارخانه، محل استقرار پلیس راه، پیشبینی جایگاه پمپبنزین و مجتمعهای خدماتی-رفاهی، است.
طرح احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان حدود ۴۰ سال قبل پیریزی شده اما تا ابتدای انقلاب مطالعات محدودی انجام و تقریبا از شهریورماه ۹۱ وارد فاز اجرایی شد.
طول مسیر فعلی شیراز – اصفهان ۴۸۰ کیلومتر است، به منظور کوتاه شدن فاصله بین این دو شهر تاریخی و توریستی به میزان ۱۳۵ کیلومتر، کاهش مدت سفر به میزان ۲ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال-جنوب، آزادراه اصفهان-شیراز ساخته میشود.
با تکمیل این آزادراه زمان سفر بین اصفهان تا شیراز با خودرو سواری ۱۲۰ دقیقه، با اتوبوس ۱۱۰ دقیقه و با کامیون و مینی بوس ۱۴۰ دقیقه، کاهش مییابد.
کاهش سالانه ۹۰ نفر از تلفات جانی و ۲۰۰۰ نفر مجروح، ناشی از تصادفات، از دیگر مزایای احداث این پروژه است؛ مسیر آزادراهی مذکور سالانه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی تلفات و تصادفات جادهای را به همراه خواهد داشت؛ کاهش آلاینده های محیطی معادل ۵ هزار و ۷۵۰ تن در سال اول بهرهبرداری از دیگر مزایای بهرهبرداری از این آزادراه است؛ احداث این آزادراه موجب کاهش آلودگی هوا به میزان ۱۳ میلیون پوند در سال خواهد شد.
در حال حاضر سرمایهگذار پروژه قرارگاه خاتمالاوصیاء است که آورده ۵۰ درصدی خود را ارائه میدهد و ۵۰ درصد سهم دولت هم در سه سال اخیر که پروژه جدیتر فعال شده است، پرداخت میشود.
کاش در کنار این طرح ، طرحی هم برای جایگزینی هزاران درختی که در مسیر قطع شده و خواهد شد اجرا بشه
اینم شد حکایت مترو که هر سال تاریخ افتتاح رو ۱ سال میندازن عقب
مترو افتتاح شد 😉
بگیم ورزشگاه میانرود :)))
ماشالله انقدر از این تاخییر در اجراها و بد قولی ها داشتیم که حداقل واسه مثال زدن دستمون بازه . درست میگید میانرودم مثال خوبیه ولی مترو هم فکر کنم فاز دوم خط ۱ قرار بود اخر امسال باشه که افتاد سال دیگه
خدا قوت به مدیران سایت . اطلاع دارید ورودی آزادراه به شیراز حدودا کدوم قسمت شهرک صدرا میشه ؟
علی جان قظعه هفتم که ورودی آزادراه هست هنوز مسیرش اعلام نشده از کدوم سمت هست.
از صدرا آخر فاز ۲
بوسیله تونل
طبق روال و مقررات و قوانین شهرسازی بروز دنیا انتهای ازادراها در مناطق شهری باید به کمربندی ها و بزرگراهای درون شهری وصل بشه نه به بلوارها و خیابان های مرکز شهر بخاطر عبور ماشین های ترانزیت و سنگین هم باعث ترافیک هم خطرزا هم اینکه ماشین های سنگین نباید در داخل شهر تردد کنن.
پس به صدرا وصل نمیشه چون صدرا به شیراز بجز یه بلوار باریک راه دیگه ای نداره و (شهردار صدرا با ساخت بزرگراه شیراز صدرا مخالفت کرده )
به دروازه قرانم وصل نمیشه چون مکان تاریخیه و راه به مرکز شهر داره.و اصلا شهرداری میخواد ورودی شیراز رو ببره سمت کمربندی شمالغرب و بزرگراه کوهسار.
اما امکانش بسیار زیاده از سمت شمالغرب شیراز به بزرگراه ارین (محلاتی) وصل بشه که این خیلی منطقی تره و ورودی شیراز دیگه شمالغرب باشه.و دروازه قران به عنوان بنای تاریخی بیشتر حفظ بشه.
پس دیگه کمربندیه شرق(روبروی زیبا شهر) رو برا چی میسازن؟
اون رینگ شهری هست دوست عزیز و ربطی به آزادراه نداره. برای عبور خوردروهای سنگین که وارد شهر نشن.
ین آزادراه یکپارچه ۲۲۰ کیلومتر طول دارد و از منطقه ایزدخواست تا نزدیکی شیراز ادامه مییابد که با عبور از منطقه زیبای کامفیروز و مناطق بکر طبیعی، دارای زیباییهای بسیاری است.
میدونید فاجعه یعنی چی؟ اگر واقعا میخواید بودنید فاجعه یعنی چی از بیضا به سمت بهشت گمشده برید و ببینید بکرترین جنگل بلوط ایران به چه روز افتاده!
واقعا صحنه شوک آور و حیرت انگیزیه
الآن چهار یاله دارن میگن چهار سال دیگه تمومه!!!!
راستی اون قطعه قبل از شهررضا به طرف اصفهان چه فکری واسش دارن؟