مدیر مرکز فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: در نوروز ۹۳، در جادههای استان فارس ۳۶ نفر بر اثر سوانح ترافیکی در جادههای جان باختهاند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، کامران فیروزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: تا ۱۲ فروردین محورهای شیراز – اصفهان با ۲۰۰ تصادف، بیشترین حادثه جادهای را در نوروز ۹۳ داشته است.
وی با بیان اینکه محور جهرم – لار با ۱۵۵ حادثه و محور شیراز – فسا – بندرعباس با ۱۳۰ حادثه پس از محور شیراز- اصفهان بیشترین حوادث جادهای را داشتهاند افزود: تا ۱۲ فروردین، ۲ هزار و ۱۵۰ تصادف در محورهای استان رخ داده است.
مدیر مرکز فوریتهای پزشکی فارس خاطر نشان کرد: از صبح ۲۶ اسفند ۹۲ تا صبح ۱۲ فروردین ۹۳، اورژانس ۱۳ هزار و ۵۰۰ ماموریت انجام داده است که نسبت به سال گذشته، ۲۴ و نیم درصد رشد داشته است.
فیروزی با بیان اینکه ۳۶ نفر در حوادث جادهای فارس جان باختهاند گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته، ۲۶ و نیم درصد کاهش داشتهاند.
با سلام.
به نظر من این موضوع از چند حالت خارج نیست.
۱- فرهنگ رانندگی در جاده ها که متاسفانه روز به روز ما مردم ایران خودمان را بیشتر در آن نشان میدهیم و به علل مختلف، جان خود و دیگران را یا به خطر میندازیم و یا میگیریم. یکی از بیشترین علت های تصادفات مرگبار، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که گوشمان به این هشدار ها بدهکار نیست و هر روز بیشتر میشود.
۲- وزارت راه و شهرسازی نباید با رخداد این گونه تصادفات دست روی دست گذاشته و نبود بودجه را بهانه ای برای رها کردن جاده ها قرار دهد. مطلوب است این وزارتخانه و مخصوصا اداره راه و شهرسازی فارس، در امر ساخت و نظارت بر جاده ها نقش بیشتری از خود نشان دهند و سریع تر بزرگراه ها و آزاد راه های مصوب را به پایان برساند.
اینکه فارس استانی در صدر تصادفات باشد زیبنده این بخش از کشور که همه ساله ملیون ها گردشگر و مسافر را به خود فرامیخواند نیست.
۳- این دلیل نمیشود که چون تهران پایتخت ایران است، اکثر پروژه های راه سازی و آزاد راهی و … را در تهران و استان تهران پیاده کنیم. تا به امروز طرح ها و آزاد راه های قابل توجه و مختلفی در سراسر استان تهران ساخته شده است و بهتر است بجای هزینه کرد دائم در استانها ی تهران- قم و اصفهان، کمی به فارس بپردازند و آزاد های راه های مصوب را تکمیل و تفتیح کنند.
۴- کمربندی شیراز هنوز یکی از پرخطر ترین مسیر های شهری است و این مناسب شیراز نیست. واقعا مایه تاسف است که شیراز در اکثر زمینه ها مثل عمرانی- سرمایه گذاری-فضای سبز و بزرگراهی رشد کند اما کمربندی به شکل امروز داشته باشد وهمه سال جان بسیاری از افراد را میگیردو خانواده های زیادی را داغدار میکند.بدون شک اداره مذکور باید پاسخگو باشد. چرا آقای عشایری در استان اصفهان پروژه های زیادی را اجرا کرد و بزرگراه های زیادی را بوِیژه برای شهر اصفهان ساخت اما با ورود به فارس و شیراز، برای یک زیرگذر کوچک ۱۵۰ متری، ۴ سال طول کشید هنوز اکثر پروژه ها ناقص اند؟؟!!.
امیدوارم رسیدگی شود.
در بیست سال آینده پس از افتتاح آزاد راه شیراز – اصفهان و بهره برداری کامل از خط راه آهن شیراز تهران آمار تلفات کاهش می یابد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این گفته بیان گر نا ایمن بودن و نا مناسب بودن راههای فارس است که برای رفع این مشکل بزرک باید مسولین فکری عاجل بکنند از طرفی نشان دهنده امار مسافرت ها در فارس و این محورها دارد که این جای خوشحالی برای گردشگری دارد و این مسولیت مسولین را برای به سازی و گسترش راههای فارس سنگین تر میکند
ما در فارس ۱کیلومتر ازاد راه و اتوبان هم نداریم چرا؟؟؟؟؟؟؟ باید فکری کرد خیلی دیر شده مسولین محترم
خوشحالم از اینکه آمار تلفات جاده ای امسال کاهش محسوسی داشته و موافق توسعه و آبادانی استان و ایران هستم، که قسمتی از اون زیر ساخت جاده ای و حمل و نقل است و اتفاقا در سرزمین پهناور ایران بسیار مطلوب است.
اما سخنی هم دارم با دوستان و کلا طرز فکری که بیشتر مشکل رو از جاده میدونه.
باید گفت که انسان آنقدر هوشمند هست که میتونه خودشو با شرایط مختلف تطبیق بده و از خطر پرهیز کنه. اینکه بگیم جاده قدیمی باعث حادثه هست همونقدر مسخره هست که فکر کنیم قبل از اینکه حتی جاده ها آسفالت باشن باید تلفات بسیار بالاتر می بوده!
فرق جاده جدید با قدیم در سرعت مجاز اون هست. و هیچ فرقی نداره وقتی که راننده ای مثلا با ۳۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز حرکت کنه.; بلکه در جاده جدید به علت بالا بودن رقم سرعت مجاز اندک تجاوز از سرعت میتونه باعث سخت تر شدن کنترل و البته حادثه خطرناک تر بشه.
پس تا وقتی که سرعت مجاز در هر جاده ای -قدیم و جدید- رعایت بشه حداقل حادثه رو خواهیم داشت.
در آخر هم نباید از فرسودگی و عدم تناسب قدرت و سرعت ماشین ها در ایران با تجهیزات ایمنیشون هم غافل شد. امروزه در تمام دنیا با همین حد سرعت های ایران، ماشین ها بسیار مجهز تر به سیستم های ایمنی استاندارد و کمک کننده به راننده در شرایط بحرانی هستن. که باعث میشه بسرعت کنترل ماشین از دست راننده خارج نشه و در صورت حادثه هم تلفات جانی کم باشه. چیزایی مثل ترمز ABS که ربع قرن هست وجود داره! یا ایربگ های کامل و سایر سیستم های الکترونیکی.
متاسفانه مافیای خودروی ایران ذره ای از سودش به قیمت جون مردم کم نمیکنه. و این روزها شاهد ورود خودروهای بسیار بسیار ناامن چینی هم هستیم که نه تنها پیشرفت نیست که عقبگرد صنعت خودروسازی هست.
در نهایت اینکه خودمون باید مراقب جون و مال خودمون باشیم و انتظار از کسی نداشته باشیم.
قدم بعدی تلاش برای بهبود وضع فعلی هست اول از طریق فرهنگ سازی و بعد ارتقای فیزیکی.
با سلام
راه های استان فارس جوابگوی ترافیک سفرها در این استان نمی باشد. اکثر مسیرها جوابگوی حجم ترافیک ۲۰ سال قبل نیز نمی باشد. به علاوه بزرگراه های ساخته شده نیز با استانداردها فاصله دارند و نیاز به اصطلاح هندسی دارند. متاسفانه پولی خرج می شود، زحمتی صرف می شود ولی نتیجه یک کار بی کیفیت است. برای مثال یکی از دوستان به کمربندی شیراز اشاره کرد. بنده دیروز در این مسیر رانندگی می کردم. واقعا مایه تاسف است. این به اططلاح بزرگراه تاسف بار است. پیچ های تند,، آسفالت داغون و از همه بدتر اینکه بخشی از مسیر آسفالت است ناگهان با مسیر خاکی روبرو می شوید. این چنین مسیری مستعد حادثه است. یا برای مثال بزرگراه حسینی الهاشمی دارای یک پیچ ۹۰ درجه است که به شدت مستعد ایجاد حادثه و تصادفات مرگبار است. آقایان هنوز نمی دانند که زمانی که اسم بزرگراه روی یک مسیر می گذارند باید یک مسیر عریض، پیوسته، با کیفیت و همراه با علائم ایمنی ایجاد کنند نه اینکه انواع مشکلات راهسازی و ترافیکی را در مسیر رها کنند و دلخوش به افتتاح مسیری باشند که مستعد بروز تصادفات مرگبار باشد.
چی شد آزادراه اصفهان شیراز و شیراز بوشهر؟؟؟؟؟؟
راستی واقعا خجالت اوره شهرداری تو نقشه شیراز اسم ورزشگاه پارس رو به اشتباه و به تقلید از برادران پایتخت نشین آزادی گذاشته خجالت خجالت.
مشکل حوادث رانندکی چه جاده ای وچه شهری در استان وکشور ما فقط و فقط فرهنگه و بس