وی بیان کرد: اهمیت بسیار این مسیر به این دلیل است که نقاط تحت پوشش آن را بخش جنوبی و اقشار کم درآمد شامل می شود لذا میتواند به اهالی روستاهای اطراف شهر که برای تامین نیازهای خود مجبورند به شهر سفر کنند نیز کمک کند. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که چرا با آن که تراکم اصلی خط دوم قطار شهری در میانرود و محله عادل آباد است این ایستگاه ها جزو سه ایستگاه ابتدایی برای افتتاح قرار نگرفته است، گفت: خط دوم مترو دارای ١٣ایستگاه است که همه ایستگاه ها به تدریج و بسته به پیشرفت آن ها افتتاح خواهند شد و تا آن زمان این مسیر توسط خطوط اتوبوسرانی پوشش داده میشود. قائدی در خصوص تامین تجهیزات این خط نیز افزود: در زمینه تامین نیازهای اولیه بهره برداری از این خط مشکلی نداریم، در زمینه تامین واگن نیز بخشی را از وزارت کشور خریداری کردیم و به محض ریل گذاری و آزمایش آن تجهیزات پروژه آماده است. عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز در خصوص آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز هم اظهار کرد: ایستگاه وکیل به عنوان آخرین ایستگاه خط یک با توجه به شرایطی که دارد و قرار گرفتن در یکی از مهم ترین نقاط گردشگری شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است و معماری آن نیز با دیگر ایستگاه ها متفاوت است، لذا سعی کردیم از معماری سنتی شیراز در آن بهره ببریم.
قائدی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته ساخت این ایستگاه در مراحل نهایی قرار گرفته و امیدواریم دهه فجر امسال نیز شاهد این ایستگاه منحصر به فرد خط یک مترو شیراز باشیم. سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص تکمیل نواقص دیگر ایستگاه های خط یک از جمله نصب پله های برقی گفت: در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دادیم و به زودی پله های برقی و سایر نواقص خط یک مترو برطرف خواهد شد. وی در خصوص مسیرهای پر سروصدای دوچرخه سواری و واکنشهای متفاوت به این طرح در خصوص ادامه اجرای این طرح و مشکلات فرا روی آن گفت: در شیراز اجرای ٢٣٨کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری پیش بینی شده اما قرار نیست که تمامی این میزان در مرکز شهر و نقاط شلوغ اجرا شود بلکه بخش زیادی از آن ها در محلات و نقاطی است که مشکلی در رفت و آمد خودروها ایجاد نمیکند. قائدی در خصوص استفاده از جداکننده های پلاستیکی در این مسیرها نیز اظهارکرد: بنای ما جداسازی این مسیرها به شکل فعلی نیست و در آینده تلاش داریم با فرهنگ سازی خط کشی معابر این مسیرها را مشخص کنیم. عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز با اشاره به مشکل در رفت و آمد برخی خیابان ها به دلیل اجرای این طرح گفت: به عنوان مثال در خیابان عفیف آباد و رحمت آباد این طرح در سمت چپ خیابان و در جایی اجرا شده که طبق قانون پارک خودرو ممنوع است، البته قبول داریم با ایجاد این خطوط مشکلاتی برای مردم به وجود آمده اما این طبیعی است، چرا که هر گاه یک مدل حمل و نقل جدید در شهرها میخواهد شکل بگیرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در مقابل آن موافقت هایی صورت میگیرد. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز ادامه داد: متاسفانه از گذشته این در ذهن مردم جا افتاده که دوچرخه صرفاً یک وسیله تفریحی است، این در حالی است که از نگاه شهرنشینی دوچرخه مانند خطوط بی آر تی و مترو یکی از مدهای حمل و نقل شهری است و جزو حمل و نقل های پاک و غیر آلاینده است.
قائدی از ورود اولین سری دوچرخه های هوشمند تا چند وقت آینده به خیابان های شهر خبر داد و گفت: طبق قراردادی که اخیراً با یک شرکت تهرانی بسته شده، به زودی در مرحله اول یک هزار دستگاه دوچرخه هوشمند نسل ۴وارد شیراز می شود.
وی با اشاره به برخی نقاط مثبت این دوچرخه ها گفت: نکته مثبت اصلی در این دوچرخه ها آن است که در سامانه ثبت شده و شما در هر جایی که دوست دارید آن را دریافت کرده و در هر نقطه ای از شهر که خواستید رها می کنید و شرکت متولی موظف است دوچرخه ها را جمع آوری کند، البته اگر استفاده کنندگان دوچرخه را پس از استفاده در محل های مورد نظر قرار دهند امتیازاتی به آن ها تعلق میگیرد.