معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس مدعی شد که در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۰٫۴ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان فارس بودهایم.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا منطقه فارس، محمود رضاییکوچی در چهل و نهمین کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان فارس، با اذعان به بالا بودن میزان تلفات جادهای ایران و مخصوصا استان فارس براثر حوادث جادهای، گفت: امسال شاهد کاهش تعداد قربانیان حوادث جادهای در فارس بودهایم.
رضایی خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد از جانباختگان تصادفات در استان فارس را عابرین پیاده و ۲۵ درصد را راکبین موتورسیکلت تشکیل میدهند.
رئیس کمیسیون ایمنی راههای استان فارس گفت: خودروی پراید در تلفات ناشی از واژگونی یا تصادفهای دو طرفه با ۳۵ درصد صدر نشین بوده و بعد از آن پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و پژو ۲۰۶، خودروهای حادثه ساز و تلفات گیر است.
رضایی با یادآوری حادثه تلخ جاده خرامه و پیگیری علت وقوع آن براساس تاکید استاندار فارس، گفت: این اقدام منجر به تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه شمال شرق شیراز در محدوده دروازه قرآن به سمت جاده خرامه شد.
معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به تاثیر اطلاعرسانی سریع، هدفمند و شفاف از حوادث جادهای و پیگیری مطالبات مردمی از سوی رسانهها، این رویه را منجر به شفافیت در تصمیمگیریها و رفع مشکلات احتمالی دانست.
رضایی اجرای طرح گشتهای نا محسوس پلیس با همکاری دستگاههای اجرایی استان، افزایش دوربین های نظارت و پایش جادهای، تکمیل طرحهای نیمه تمام، در مدار قراردادن سه ساختمان جدید پلیس راه شهرستانی و اطلاع رسانیهای کافی در فضای رسانهای را از راهکارهای اتخاذ شده برای تداوم و سرعت بخشیدن به روند کاهشی تلفات حوادث جادهای قلمداد کرد.
معاون استانداری فارس با اذعان به پائین بودن ایمنی خودروهای تولید داخل، رعایت نکات لازم از سوی راننده و سرنشینان خودروها را از مهمترین عوامل کاهش حوادث و تلفات و آسیب های ناشی از تصادفات دانست.
رضایی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش مستقیم و غیر مستقیم توسط متولیان فرهنگ و آموزش کشور در مقاطع و اماکن مختلف اعم از تلوزیون، سینما، مراکز آموزشی، مساجد و … تاکید کرد.
معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد که این استان ۲۱ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را در خود جای داده و به این لحاظ در کشور مقام اول را دارد. رضایی خاطرنشان کرد: بالا بودن آمار حوادث جادهای و تلفات ناشی از آن، تابعی مستقیم از طول جاده و میزان ترددهای جادهای و قرار گرفتن فارس در کریدور اصلی حمل و نقل کشور است.
مشکل مسوولین ما اینه که تازه وقتی که تلفات میشه و مشکل پیش میاد شاید یه فکری به حال اوضاع بد همه چیز بکنن
ایمنی،خدمات و …هیچکدام در سطح مطلوب نیست و تا اتفاقی نیفته کسی اصلا به اصلاحش فکر نمیکنه
حالا هم که حادثه رخ داده میخواهند با اخبار کاهش تصادفات اینطور جلوه بدن که بله ما در راه های استان مشکل نداریم و اگر مشکل هم هست در حال برطرف شدن هست
افسوس که برطرف کردن همین مشکلات هم یا به سرانجام نمیرسد یا سال ها زمان میبرد تا به نقطه قابل قبولی برسد
واقعا جای تاسف داره مرگ یک دختر جوون باید باعث شه یه پروژه کامل شه 🙁
مایه تاسف هست هم برای مسئولین و هم شهروندان شیراز و استان فارس. همه ما با موارد متعددی از نبود تابلو و روشنایی یا نامناسب بودن مکان تابلو و یا مشکلات شبیه به این که میدانیم هم خطر دارد و باعث سردرگمی افراد نا آشنا هستیم از آنجا که احساس مسولیت نمیکنیم یا اینکه امیدی به رسیدگی نداریم آنرا مطالبه نمیکنیم تا جاییکه شخصی جانش را از دست بدهد. ببخشید خاک بر سر مسولانی که در حادثه جاده خرامه مقصر هستند. چون واقعا ماهها بود که هر بچه ای هم که از انجا رد میشد میفهمید مسدود کردن این مسیر در شب حادثه افرین میشود آن هم بدون هشدار کافی. ای کاش عدالتی بود که آنها را مجازات کند. و باید عرض کنم از این موارد به تعدد در شیراز و استان فارس داریم. میدان شیرودی به سمت فرودگاه یکی از خنده دار ترین وضعیت ها را دارد. مسیر انحرافی برای دور برگردان چعرضی چهن تر از مسیر اصلی دارد و آدم تازه میفهمه که چطور وجود مهندسان خبره در شهرهایی مثل تهران و اصفهان انقدر تفاوت ایجاد کرده.