تاریخ : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴ Friday, 5 December , 2025

آخرین اخبار

📸: فرسودگی کف‌پوش‌های پل منظرگاه چمران ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در شیراز تخصیص ۲۱۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در فارس پایش سلامت ۵۰ درصد از پل‌های شیراز

49

از اتوبوس سربازان آموزشی ۰۵ کرمان تا اتوبوس دانش آموز دختر مینابی؛ فرزاندان ایران قربانی مسوولان

  • کد خبر : 33671
  • 11 شهریور 1396 - 22:13

امین آل شمس ؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: هنوز بغض سنگین لحظاتی که خبر حادثه برای سربازان آموزشی ۰۵ کرمان رو فراموش نکردم که همون حس رو امروز صبح بازهم تجربه کردم. به همین راحتی چند دختر دسته گل وطن پرپر شدند، بازهم داستان چندش آور کمکاری مسوولان، بازهم وعده پیگیری، بازهم پیام تسلیت، بازهم مسوولانی که بجای پاسخگویی دنبال رد گم کنی و بازی در نقش فرد ناراحت و نگران هستند و بازهم چشمان منتظر مادرانی که دیگر هیچگاه نمیتوانند بخشی از وجود خود را در آغوش گیرند.
اعدام قاتل دانش آموزان(راننده اتوبوس که بدلیل خواب آلودگی این حادثه را رقم زده است) مانند زنده یا مرده بودن راننده بی مبالاتی که حادثه نی ریز را رقم زد، فرزندان ایران را زنده نمیکند.
اما برخورد شدید، حبس و مجازات سنگین افرادی که باعث شدند دختران دانش آموز در نیمه شب با فردی که صلاحیت رانندگی ندارد، راهی جاده شوند، قطعا میتواند در آینده از داغدار شدن دیگر خانواده ها جلوگیری کند.
پس از وقوع حادثه برای سربازان مقرر شد نوع رفت و آمد سربازان در مناطقی که امکان دارد به قطار تغییر یابد، از اتوبوسهای مناسب استفاده و یک نفر کادری همراه با سربازان اعزام شود که با گذشت بیش از یکسال مشخص نیست که آیا این وعده ها عملی شدند یا به بوته فراموشی سپرده شدند.
حادثه برای دختران ایران اولین حادثه از این دست نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود. مانند دفعات قبل نیز مسوولان ناراحت شده، وعده پیگیری میدهند و با گذشت چندماه جز داغ دل برای خانواده آنها چیز دیگری نخواهد ماند.
چه کنیم! در برابر این همه کمکاری مسوولان پوست کلفت و بی توجه شده ایم! حق و حقوق خود را نمیدانیم و اینکه چه باید بر سر بانیان این فجایع بیاید. تنها منتظر حاثه دیگریم…

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=33671

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. درود
    این جمله ی قربانی مسئولان رو خوب اومدید.
    اما به نظر خودتون کدوم راننده ای چه شخصی و چه ناوگان حمل و نقل عمومی و چه خود من صلاحیت رانندگی رو داریم.
    مردمی که تا چند سال پیش کمربند بستن رو باعث خجالت می دونستیم ، اما امروز این موررد ر رعایت می کنیم. ما از لحاظ فرهنگی پیشرفت زیادی نکردیم .
    در حال حاضر توی کشورهای متمدن توی شهرها ماشین ها سرعت ۳۰ کیلومتر می رن ولی توی شیراز توی خیابون زند موقع خلوتی ۱۰۰ تا هم میشه رفت . هیشکی هم به هیشکی نیست . عابر پباده و موتور و دوچرخه هم که از هر طرفی که دلشون خواست می تونن برن . تازه این یک مورد از صدها مورد فرهنگ رانندگی که توی کشورهای متمدن رعایت میشه . نمی گم اونجاها هم ۱۰۰% رعایت میشه . اما به خاطر فرهنگ سازی های گسترده از گذشته و سختگیری هایی که میشه این قوانین رعایت میشه و در قبالش هم تصادفات بسیار اندک و اکثرا هم سانحه درود
    این جمله ی قربانی مسئولان رو خوب اومدید.
    اما به نظر خودتون کدوم راننده ای چه شخصی و چه ناوگان حمل و نقل عمومی و چه خود من صلاحیت رانندگی رو داریم.
    مردمی که تا چند سال پیش کمربند بستن رو باعث خجالت می دونستیم ، اما امروز این موررد ر رعایت می کنیم. ما از لحاظ فرهنگی پیشرفت زیادی نکردیم .
    در حال حاضر توی کشورهای متمدن توی شهرها ماشین ها سرعت ۳۰ کیلومتر می رن موی توی شیراز توی خیابون زند موقع خلوتی ۱۰۰ تا هم میشه رفت . هیشکی هم به هیشکی نیست . عابر پباده و موتور و دوچرخه هم که از هر طرفی که دلشون خواست می تونن برن و انگار که محل ردشدن عابرپیاده از روی جدول یا هر جایی جز خط عابرپیاده است و محل رد شدن و دورزدن موتورها هم از گذرگاههای عابرپیاده. تازه این یک مورد از صدها مورد فرهنگ رانندگی که توی کشورهای متمدن رعایت میشه . نمی گم اونجاها هم ۱۰۰% رعایت میشه . اما به خاطر فرهنگ سازی های گسترده از گذشته این مسائل دیگه جا افتادن و اعتراضی هم نیست.
    به همین خاطر بسیار بسیار کمتر شاهد سوانح رانندگی در کشورهای اینچنینی هستیم .
    مسئله دیگه ای که بسیار حائز اهمیته و جا داره اینج بیان کنم اینه که در بسیار از این دست کشورهای مدرن اگر ببینند یک شهروند یک تخلف و یا ناهنجاری رو به دفعات داره تکرار می کنه اون رو جلب می کنند و روانشناس و مشاورانی اون رو مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهند که دلیل و ریشه این رفتارها و ناهنجاری ها رو مشخص کنند و اگر اون فرد مثلا صلاحیت رانندگی ندارد اون رو صلب صلاحیت می کنند.
    اینجوری اروپا اروپا شد و ما ما شدیم.

  2. متاسفانه به دلیل ضعف زیر ساخت و نبود فرهنگ رانندگی، با افزایش شدید تعداد تصادفات در سالهای اخیر، تصلدف منجر به جرح و کشته در ایران به یک امر و خبر عادی تبدیل شده است و مسئولین هیچ برنامه مدون و بلند مدتی برای مقابله با این فجایع ندارند!

  3. به قول جناب عباس آخوندی وزیر دانای!!!!!!!!!!!راه و شهرسازی: مردم عزیز نگران نباشید همه قربانیان بیمه بودند!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. سلام
    من سایت شما رو همیشه بررسی میکنم
    اما چرا مدتی هست که کم کار شده اید و مطالب جدید نمیگذارید؟
    حیفه سایت به این خوبی از دست بره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.