شهردار شیراز گفت: با توجه به کاربری ایستگاه که مبتنی بر توقف کوتاه برای تغییر مسیر است، احداث نمازخانه و مسجد در پیرامون ایستگاههای مترو توجیه بیشتری دارد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ،علیرضا پاکفطرت امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس ضمن تائید ضرورت ایجاد فضاهای تفریحی و تفرجی برای پیشگیری از آسیبهای متعدد، نبود فضاهای تفریح سالم و تخلیه انرژی برای شهروندان و بهویژه جوانان و نوجوانان گفت: ما در مورد ارائه بستههای سرمایهگذاری مواردی مانند لوناپارک، تله کابین و آکواریوم آمادگی کامل داریم.
وی افزود: هر سرمایهگذاری در این عرصهها وارد میدان شود امتیاز و تشویقهایی هم ارائه میدهیم و در راهاندازی هم به آنها کمک میکنیم اما استقبال به حد کافی نبوده است.
پاک فطرت ادامه داد: احداث آکواریوم راحت است اما نگهداری آن کار تخصصی است که باید متخصص امر کار را بر عهده گیرد و در این زمینه با سرمایهگذار ترک مذاکرات اولیه صورت گرفته و همانگونه که در اصفهان این آکواریوم شهری راهاندازی شد شرایط برای ایجاد آن در شیراز هم مهیاست و هم شورا و شهرداری با خواستههای اولیه وی موافقت داشتند.
شهردار شیراز بیان کرد: نگهداری آبزیان مختلف اقلیمهای متفاوت کاری کاملاً تخصصی است که از عهده شهرداری برنمیآید و باید سرمایهگذاران همین حوزه وارد کار شوند و به روش «بی او تی» یا طرق دیگر آن را احداث کرده و بعد هم خود مدیریت کنند.
وی یادآور شد: در مورد تله کابین نیز بازدیدهایی از کارخانه در سوئیس انجام شده و مذاکراتی با سرمایهگذاران صورت پذیرفته تا کار آغاز شود.
شهردار شیراز در مورد مناسبسازی ایستگاههای مترو برای جانبازان و معلولان نیز گفت: لازم است برای معلولان آسانسور در ایستگاههای قطار شهری احداث شود چون ارتفاع کم نیست که ایجاد یک رمپ کافی باشد.
پاکفطرت در مورد احداث نمازخانه در ایستگاهها بیان کرد: ایجاد نمازخانه، محل وضو، اتاق شیردهی و مواردی از این قبیل بیشتر در پیرامون ایستگاههای قطار شهری توجیه دارد چراکه ایستگاه محل رفتوآمد سریع، بارگیری و تخلیه مسافر است و کاربری آن ماندن طولانی و استراحت نیست.
وی ابراز داشت: در ایستگاههای قطار شهری افراد باید بهسرعت سوار خط بعدی مقصد خود شوند و بهواقع مترو را جای توقف و ایستادن نمیدانیم که در حال حاضر توقف ایستگاه خط اصلی (هدوی) ما حدود ۱۵ دقیقه است که باید به پنج دقیقه برسد و از این نظر مناسب است در مجتمعهای اطراف ایستگاهها موارد مختلف مورد نیاز شهروندان دیده شود که از سویی ایجاد محلات توقف و ایستادن در ایستگاههای زیرزمین از نظر نظارت امنیتی و اجتماعی نیز میتواند مسائلی ایجاد کرده و به محل تجمع معتادان و کارتنخوابها بدل شود.
حرفهای شهردار درباره امکانات تفریحی توریستی همان حرفهای ۵ سال قبل است که تاکنون نتیجه نداده. عجیب اینکه مشهد و اصفهان و همدان و کرمان و … توانستند و از پس کار بر آمدند و در شیراز همچنان این گره کور پا بر جاست. علت اصلی نبودن اراده و عزم لازم در مجموعه شهرداریست که امکانات تفریحی و گردشگری را در اولویتهای سوم و چهارم حساب میکنند.
موقعی که پروژه های عمرانی فاخر در شیراز توسط شهرداری ساخته میشوند ساخت مراکز تفریحی دیگه نباید برای شهرداری سخت باشد .
مراکز تفریحی جز درامد پایدار شهرداری محسوب میشوند .
واقعا از وعده های تهی خسته شده ایم.