مدیرعامل شرکت ساخت گفت: پس از مبادله تفاهمنامه در سال ۱۳۹۳ و با برگزاری جلسات کارشناسی با هیأت چینی، قرارداد فاینانس خطآهن شیراز – بوشهر – عسلویه به مراحل نهایی خود نزدیک میشود.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با تأکید بر گسترش همکاریهای دو کشور ایران و چین اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن برجام و نیز طی کردن مراحل نهایی قرارداد فاینانس خطآهن شیراز – بوشهر- عسلویه، امیدواریم هرچه زودتر این پروژه وارد فاز اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمایل ایران برای همکاری با کشور چین گفت: با توجه به رفع تحریمها و اجرایی شدن برجام، امیدواریم شاهد همکاریهای گستردهتری با کشور چین در احداث پروژههای زیرساختی حمل و نقل باشیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر استراتژی دولت در جذب سرمایهگذاری خارجی با رویکرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: حضور شرکتهای خارجی و مخصوصاً چین در پروژههای عمرانی کشور ایران مورد استقبال دولت جمهوری اسلامی ایران است و زمینههای لازم برای مشارکت در این حوزه فراهم شده است.
وی با اشاره به تاکید رئیسجمهور بر گسترش خطوط ریلی اظهار داشت: خطآهن شیراز – بوشهر – عسلویه یکی از طرحهای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به تأکید رئیسجمهور بر گسترش خطوط ریلی امیدواریم این مذاکرات هرچه زودتر به قرارداد بینجامد.
بنابراین گزارش در دیدار امروز هیأت چینی و مسئولان شرکت ساخت، نماینده شرکت چینی با توجه به جلسات متعدد برگزار شده، موظف به ارایه تعهد مالی مثبته دال بر تامین منابع مالی بانک چینی در یک ماه آینده شد.
البته اگر سریع سیر باشه خوبه
بعد از برجام توقع این بود که پروژه های عظیم عمرانی به شرکتهای مطرح اروپایی واگذار شود زیرا چینی ها در این زمینه سوابق خوبی نداشته اند (آزاد راه تهران-شمال). البته خبرهایی از مشارکت شرکتهای اروپایی در اجرای قطارهای سریع السیر بین تهران و مشهد و همچنین تهران و اصفهان به گوش می رسد ولی متاسفانه باز هم استان فارس نادیده گرفته می شود
چرا تلاش نمیکنن مثل اصفهانی ها و تبریزی ها سرمایه گذار برای صنعت خودرو سازی یا واگن سازی وارد شیراز بشه الان توپولوف اعلام کرده حاضر در ایران خط تولید هواپیما بزنه ای کاش استاندار فارس پا پیش میگذاشت
در حال حاضر سریع السیرترین قطارهای بین شهری جهان در چین می باشد ، از آن جمله شانگهای به گوانگجو . که در اینترنت قابل جستجو می باشد . البته قابل ذکر است که بسیاری از پروژهها ی مترو و قطار در کشور های غربی به دست چینیها می باشد . اون تهران شمال نیز تقصیر کارفرما و قراردادهای ضعیف بوده
دوستان عزیز در نظر داشته باشید که چین یکی از رقبای اصلی خطوط را آهن در جهان در برابر اروپا و آمریکا و ژاپن شده …حتی جدیدا طرح راه آهن سریع السیر غرب به شرق آمریکا در مناقصه شرکت های چینی برنده شده اند ! چون هم تکنو لوژی خوبی و استاندرد بین المللی دارند و هم نیرو و توانایی و پشتوانه مالی قویی
پس منفی نگاه نکنید
الان یه عده هم میان میگن امیدوارم نورپردازیش خوب باشه. خب راه آهن شیراز بوشهر عسلویه که انشالله راه میافته مگه چقدر برای مسافربری صرفه داره که سریع السیر بشه ؟ هدف این پروژه خیلی فراتر از این چیزاس که نگران ملیت تامین کننده فاینانس و سریع السیر بودنش باشیم
چین
چین
چین
و باز هم چین بعد از این همه خرابکاری و لنگ گذاشتن کار و کارای بی کیفیت تو ایران
حالا که تحریم برداشته شده
باز هم پیمانکارای با علم و تکنولوژی در خدمت پایتخت نشینان
ته مونده هاش و دو زاریاش نصیب استان های مظلوم و محروم فارس و بوشهر.
باشد که چپاولگرانی که بر عرصه استان فارس چمبره زده اند و خون مردم فارس رو میمکند وجدانشون بیدار شه.
دوستان چین پرست هم که در بالا به تمجید از چینیا پرداختن عرض کنم که تهرونیا آزاد راه تهرون شمال رو از چین گرفتن دادن به ایتالیایا
صبح بخیر آقایون