تاریخ : شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۴ Saturday, 6 December , 2025

آخرین اخبار

بزرگ‌ترین بیمارستان سرطان خاورمیانه/ همچنان در انتظار کمک خیرین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۵ آذر ۱۴۰۴ سومین باخت فجر در لیگ برتر فوتبال کشور 📸: فرسودگی کف‌پوش‌های پل منظرگاه چمران ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز

30

هشتمین رام از واگن های مترو شیراز به بندرعباس رسید

  • کد خبر : 24847
  • 18 دی 1394 - 6:50

IMG_8562 [800x600]کشتی حامل رام هشتم قطار های مترویی شیراز در اسکله شهید رجائی بندر عباس پهلو گرفت. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این محموله در اسکله تخلیه شده و پس از طی مراحل ترخیص، بارگیری و به شیراز حمل خواهد شد. واگنهای جدید تا پایان بهمن ماه وارد مراحل آزمایشات فنی خواهند شد. گفتنی است هزینه خرید هر واگن قطار شهری ۹۰۰ هزار یورو معادل حدود ۳ میلیارد تومان می باشد.

با ورود این ۵ واگن به شیراز شمار واگنهای متروی شیراز به ۴۰ واگن رسیده و تا پایان سال ۹۴ به ۴۵ واگن افزایش خواهد یافت.

telegram

لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=24847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. خیلی هم خوب
    ولی کجا بزارنشون ؟ نه جای رام هفت هست نه هشت
    جا داره یه تبریک ویژه بگیم به طراحان توقفگاه احسان از این آینده نگری دقیق

  2. شیراز ۱۴۰۰ عزیز
    اونی که شما توی محوطه روباز ریلی میبینید توقفگاه نیست بلکه سوله درزین هست که هدف از ساختش انتقال لوکوهای قطارشهری به اونجاست تا یکی از شش خط توقفگاه احسان آزاد بشه تا درواقع هر شش خط توقفگاه احسان برای پارک قطار استفاده بشه

    • حجت جان منبع ما سازمان قطارشهری است.
      این توقفگاه که در چمران ساخته شده برای کمبود جای رام های مترو است چون هنوز دپوی مرکزی به بهره برداری نرسیده. به محض آماده شدن این توقفگاه که مراحل پایانی رو سپری میکند، رام هایی که در گمرک بندرعباس هستند به شیراز منتقل میشوند

  3. مهدی جان عزیز مدیر محترم شیراز ۱۴۰۰
    سوله ای که شما در محوطه روباز چمران میبینید تنها دو تا خط داره که این دو خط هم کاملا تعمیراتی هستند . همونطور که قبلا هم گفتم یک خطش رو کاملا سه تا درزین موجود اشغال میکنه و یه خطش هم که چاله سرویس داره برای قطار هست . با ساخته شدن این سوله عملا دو تا خط به خطوط آزاد اضاف میشه . یکی توی توقفگاه احسا ن( با رفتن درزین ها ) و یکی هم توی همون سوله ای که شما میبینید . از دو تا خط موجود تو اون سوله هم فقط یکیش OCS داره که هنوز هم نصب نشده و دست کم یک ماه زمان میبره برای نصب OCS
    تا قبل از آماده شدن دپو هم تنها راه ممکن برای پارک قطارهایی که میرسه همون خط B ایستگاه نمازی هست که تا قبل از تونل های دوقلو بیشتر از شش تا قطار میتونه پشت سر هم پارک بشه که االبته این کار رو نمیکنن چون قطارایی که میرسه نیاز به تست دارن . با توجه به برنامه ای که سازمان قطارشهری داره نهایتا تا آخر امسال یه قطار به قطارهای بهره برداری اضاف میشه که هدوی به بیست دقیقه برسه . بنابراین فعلا ما نیاز به رام های هفتم و هشتم و نهم که البته رام نهم رو من آخرین بار توی شرکت CSR شهر نانجینگ دیدم نداریم . البته نیاز نداشتن به معنای عدم کارایی نیست و هرچه زودتر باید همه قطارها آماده مسافر گیری بشن
    تنها راه حل این مشکلات راه افتادن دپوی مرکزی هست که آخرین بازدیدی که داشتیم مطابق صحبت های پیمونکار اونجا اونا یک ماه از برنامه زمانی خودشون جلوتر هستن و این خیلی خوبه . بخش مدیریت قطار شهری هم به اهمیت هر چه سریعتر دپو و خط یک به صورت کامل واقف هستند خداروشکر
    ایشالا که خط یک مطابق وعده هایی که دادن تا آخر ۹۵ بهره برداری بشه

    • حجت جان ممنون از اطلاعات خوبتون.
      میتونم بپرسم مسوولیت شما در سازمان چیه؟

      • من مسئولیت خاصی ندارم مهدی جان

      • البته با اضافه کردن به حرفهای حجت عزیز باید بگم من به نوبه خودم بدم نمیاد که کمترین استفاده از ماشین شخصی رو داشته باشم و علاقمندم که شیراز هم دارای مترو بشه و شاهد رشدش باشیم. البته چالشها و مسائل حین کار همیشه بوده و هست که جز صبر کردن چاره ای ندارن.
        اگر مشکلات دپو هرچه زودتر حل میشد بمراتب استفاده هر چه زودتر از قطارهای تازه وارد هم سرعت می گرفت و خودم به شخصه میشدم مسافر همیشگی مترو شیراز.
        با تشکر از مدیریت مجموعه مهندس حاجی زمانی و معاونت بهره برداری مهندس مرادی

    • امیدوارم فقط سوله رو زیبا سازی کنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.