کشتی حامل رام هشتم قطار های مترویی شیراز در اسکله شهید رجائی بندر عباس پهلو گرفت. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این محموله در اسکله تخلیه شده و پس از طی مراحل ترخیص، بارگیری و به شیراز حمل خواهد شد. واگنهای جدید تا پایان بهمن ماه وارد مراحل آزمایشات فنی خواهند شد. گفتنی است هزینه خرید هر واگن قطار شهری ۹۰۰ هزار یورو معادل حدود ۳ میلیارد تومان می باشد.
با ورود این ۵ واگن به شیراز شمار واگنهای متروی شیراز به ۴۰ واگن رسیده و تا پایان سال ۹۴ به ۴۵ واگن افزایش خواهد یافت.
خیلی هم خوب
ولی کجا بزارنشون ؟ نه جای رام هفت هست نه هشت
جا داره یه تبریک ویژه بگیم به طراحان توقفگاه احسان از این آینده نگری دقیق
توقفگاه جدیدی در چمران در حال ساخت هست
شیراز ۱۴۰۰ عزیز
اونی که شما توی محوطه روباز ریلی میبینید توقفگاه نیست بلکه سوله درزین هست که هدف از ساختش انتقال لوکوهای قطارشهری به اونجاست تا یکی از شش خط توقفگاه احسان آزاد بشه تا درواقع هر شش خط توقفگاه احسان برای پارک قطار استفاده بشه
حجت جان منبع ما سازمان قطارشهری است.
این توقفگاه که در چمران ساخته شده برای کمبود جای رام های مترو است چون هنوز دپوی مرکزی به بهره برداری نرسیده. به محض آماده شدن این توقفگاه که مراحل پایانی رو سپری میکند، رام هایی که در گمرک بندرعباس هستند به شیراز منتقل میشوند
مهدی جان عزیز مدیر محترم شیراز ۱۴۰۰
سوله ای که شما در محوطه روباز چمران میبینید تنها دو تا خط داره که این دو خط هم کاملا تعمیراتی هستند . همونطور که قبلا هم گفتم یک خطش رو کاملا سه تا درزین موجود اشغال میکنه و یه خطش هم که چاله سرویس داره برای قطار هست . با ساخته شدن این سوله عملا دو تا خط به خطوط آزاد اضاف میشه . یکی توی توقفگاه احسا ن( با رفتن درزین ها ) و یکی هم توی همون سوله ای که شما میبینید . از دو تا خط موجود تو اون سوله هم فقط یکیش OCS داره که هنوز هم نصب نشده و دست کم یک ماه زمان میبره برای نصب OCS
تا قبل از آماده شدن دپو هم تنها راه ممکن برای پارک قطارهایی که میرسه همون خط B ایستگاه نمازی هست که تا قبل از تونل های دوقلو بیشتر از شش تا قطار میتونه پشت سر هم پارک بشه که االبته این کار رو نمیکنن چون قطارایی که میرسه نیاز به تست دارن . با توجه به برنامه ای که سازمان قطارشهری داره نهایتا تا آخر امسال یه قطار به قطارهای بهره برداری اضاف میشه که هدوی به بیست دقیقه برسه . بنابراین فعلا ما نیاز به رام های هفتم و هشتم و نهم که البته رام نهم رو من آخرین بار توی شرکت CSR شهر نانجینگ دیدم نداریم . البته نیاز نداشتن به معنای عدم کارایی نیست و هرچه زودتر باید همه قطارها آماده مسافر گیری بشن
تنها راه حل این مشکلات راه افتادن دپوی مرکزی هست که آخرین بازدیدی که داشتیم مطابق صحبت های پیمونکار اونجا اونا یک ماه از برنامه زمانی خودشون جلوتر هستن و این خیلی خوبه . بخش مدیریت قطار شهری هم به اهمیت هر چه سریعتر دپو و خط یک به صورت کامل واقف هستند خداروشکر
ایشالا که خط یک مطابق وعده هایی که دادن تا آخر ۹۵ بهره برداری بشه
حجت جان ممنون از اطلاعات خوبتون.
میتونم بپرسم مسوولیت شما در سازمان چیه؟
من مسئولیت خاصی ندارم مهدی جان
البته با اضافه کردن به حرفهای حجت عزیز باید بگم من به نوبه خودم بدم نمیاد که کمترین استفاده از ماشین شخصی رو داشته باشم و علاقمندم که شیراز هم دارای مترو بشه و شاهد رشدش باشیم. البته چالشها و مسائل حین کار همیشه بوده و هست که جز صبر کردن چاره ای ندارن.
اگر مشکلات دپو هرچه زودتر حل میشد بمراتب استفاده هر چه زودتر از قطارهای تازه وارد هم سرعت می گرفت و خودم به شخصه میشدم مسافر همیشگی مترو شیراز.
با تشکر از مدیریت مجموعه مهندس حاجی زمانی و معاونت بهره برداری مهندس مرادی
امیدوارم فقط سوله رو زیبا سازی کنن