نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی سوریه و مسئول ایمنی منا گفت: امیدوارم با برگزاری موفق رالی ایران در شیراز، وارد تقویم رالی FIA شویم.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، هانی شعبان در جمع خبرنگاران گفت: خیلیها چشم به این رالی دارند تا ببیند این رویداد کاندیداتوری چگونه برگزار میشود و من امیدوار هستم که این رویداد در ایمنی و موفقیت کامل برگزار شود.شعبان خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص در برگزاری موفق این دوره، ایمنی برگزاری است که با توجه به بررسیهای انجام شده، امیدواریم در ایمنی کامل آن را برگزار کنیم.
وی با قدردانی از تلاشهای انجام شده توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و میزبانی شیراز در این رقابتها، گفت: این رقابتها در پنج استیج تکرار میشود که در کل ۱۰ استیج قابل بهرهبرداری خواهد بود.شعبان تاکید کرد: برای افزایش تعداد استیجهای این رقابتها در حال مطالعه هستیم و امیدواریم این تعداد افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، مرحله کاندیداتوری رالی خاورمیانه، در بخش اصلی عصر چهارشنبه دوم مهرماه از محل دروازه قرآن شیراز آغاز شد و بهمدت دو روز ادامه دارد.در این رقابت بینالمللی ۳۰ تیم داخلی و خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
رالی شیراز، اولین رالی بین المللی طی سه دهه گذشته در ایران است
رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سه دهه گذشته این اولین بار است که شاهد یک اتفاق رسمی در عرصه اتومبیلرانی در ایران هستیم.
حمیدرضا مهرعلی در جمع خبرنگاران، رالی را مهمترین و دشوارترین رشته اتومبیلرانی عنوان و اضافه کرد: تمام رالیهای برگزار شده در کشور منطقهای و لوکال بوده و این برای اولینبار است که پس از رایزنیهای بسیار با بخش آفریقای FIA این مسابقات در مرحله کاندیداتوری، در ایران برگزار میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: مرحله کاندیداتوری برای کسب سهمیه در رالی خاورمیانه انجام میشود و ناظران فدراسیون جهانی، براساس ویژگیهای مختلفی، سهمیه را مشخص خواهند کرد.
مهرعلی با اشاره به اینکه قرار بود این مسابقات در جزیره کیش برگزار شود، گفت: تمام شاخصهای مد نظر برای برگزاری رالی در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و تنها استاندارد ۲۰۰ کیلومتر، شاخصی بود که موجب رد شدن آن گزینه شد.
وی با تاکید براینکه شیراز و استان فارس با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و خصوصیتهای گردشگری، اولین نقطه مورد نظر بعد از کیش بود، گفت: خوشبختانه پس از انجام تستهای مختلف و بررسی استانداردها، با برگزاری این مسابقه در شیراز موافقت شد.
مهرعلی با قدردانی از تمام دستگاههای همراه در برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که ایران، استان فارس و شیراز نشان دهد که میتواند میزبان این مسابقات باشد.
وی با بیان اینکه یک تیم ۱۵ نفره از FIA طی دو سه روز گذشته تمام استانداردها را برای برگزاری این رالی آزمایش کردهاند، از درج برخی اخبار در خصوص احتمال بروز مشکل در مجموعه تختجمشید به واسطه برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: احتمالا اخبار درج شده در برخی رسانههای داخلی استان فارس به دلیل کم اطلاعی بوده و نه غرضورزی.
این مقام مسئول تاکید کرد: کمترین فاصله مسیر برگزاری رالی با تختجمشید ۴۵ و بیشترین فاصله ۱۲۵ کیلومتر است و با توجه به اینکه سرعت اتومبیلهای شرکت کننده در این مسابقه نباید از ۸۰ کیلومتر بیشتر باشد و این استاندارد توسط دستگاههای ردیاب به شکل مداوم کنترل میشود، لذا هیچ مشکلی برای تختجمشید وجود نخواهد داشت.
مهرعلی گفت: تنها از پارکینگ مجموعه تختجمشید برای توقف اتومبیلها استفاده میشود و این موضوعی است که هر روز در آن منطقه تکرار شده و اتومبیلهای مختلف در پارکینگ تردد و توقف میکنند.
وی با بیان اینکه استفاده از نام تختجمشید و عنوان شدن این نام شناخته شده در مسابقه رالی شیراز، دلیل اصلی مطرح شدن موضوع بوده است، گفت: انتظار داریم که تمام مجموعهها، خصوصا رسانهها در انعکاس درست و دقیق و مناسب این رویداد بینالمللی همراهی کنند زیرا این رویداد زمینهساز جذب گردشگر و معرفی هرچه بهتر و بیشتر شیراز خواهد بود.
مهرعلی تعداد تیمهای شرکت کننده در این مسابقات را ۳۰ تیم عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش داشتیم تا تیمهایی خارجی متعددی در این رویداد شرکت کنند که پنج تیم از کشورهای مختلف اعلام آمادگی کرده بودند اما بهواسطه لزوم وجود امکاناتی برای انتقال اتومبیلها، اکنون تنها دو تیم از کشورهای قطر و لبنان در این مسابقه شرکت دارند.
رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران تصریح کرد: رانندگان و نقشهخوانهای شرکت کننده از دو تیم قطر و لبنان از جمله حرفهایترین رانندگان رالی هستند که عناوین مختلفی را در کارنامه آنان میتوان مشاهده کرد.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»