تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

10

پارک آبی ، آکواریوم و تله کابین شیراز شاید وقتی دیگر!

  • کد خبر : 31543
  • 03 آذر 1395 - 10:34

سایت خبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰ : در حالیکه بنابر وعده مسوولان شهرداری می بایست با بودجه خود، سال گذشته پروژه تله کابین، تا پایان شهریور ماه سال جاری برج تاریخ و پردیس باغهای ایران و جهان و تا پایان ماه گذشته پروژه آکواریوم را در صورت عدم ورود سرمایه گذاری شروع به ساخت می کرد هیچ کدام از این طرح ها آغاز به ساخت نشده اند. این در حالی است که رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر در گفت و گو با روزنامه خبرجنوب همچنان از زمان یک ماه به شهرداری برای ساخت آکواریوم خبر داده و جذب سرمایه گذاری را در چند پروژه هتل، تجاری و مسکونی خلاصه کرده است.

مشخص است که وقتی شهرداری خود تمایلی به ساخت طرحهای گردشگری ندارد و به ساخت مجموعه های تجاری روی آورده، سرمایه گذاران نیز رغبتی برای حضور در عرصه گردشگری – تفریحی کلانشهر شیراز ندارند! این در حالی است که تجربه نشان داده است ساخت چنین طرحهایی با توجه به نبود نمونه های مشابه و استقبال مناسب شیرازیها از طرحهای تفریحی و توجه به اوقات فراغت خود، می تواند سودآوری خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد. ای کاش شهرداری یکی طرحهای خود مانند پل کابلی با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان را نمی ساخت و بجای آن ۳ پروژه برج تاریخی، تله کابین و آکواریوم را به نتیجه می رساند. اینگونه که به نظر می رسد تا سالهای آینده شاهد هیچ تحولی در این عرصه نخواهیم بود و شیرازی ها همچنان باید به پاساژگردی و متر کردن خیابانها و بلوارها با خودروی خود به عنوان تفریح بسنده کنند.

در ادامه مصاحبه رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر با روزنامه خبر جنوب:

پارک آبی ، آکواریوم و تله کابین شیراز در انتظار سرمایه‌گذار

کاهش ساخت و سازها و در نتیجه کمبود درآمد شهرداری ها طی چند سال اخیر باعث شد تا مدیران شهری به فکر راه حل هایی نو برای تامین درآمد شهرهایی باشند که هر روز هزینه‌های آن ها رو به فزونی می رفت. در این میان ‌استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری شاید بهترین راه حلی بود که به ذهن مدیران شهر رسید، راه حلی که بعدها به رقابتی برای جذب سرمایه گذاران در شهرها بدل شد در شیراز نیز سال گذشته شورای شهر برای اولین بار در کنار بودجه ۲۶۰۰ میلیارد تومانی شهر تکلیف جذب یک هزار میلیارد تومان را نیز به شهرداری ابلاغ کرد، تکلیفی که به گفته مدیران شهرداری تا حدود زیادی تحقق یافت و این شورا را برآن داشت تا در بودجه سال ۹۵ این تکلیف را ۳ برابر کرده و به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. اما شواهد حاکی از عمل نشدن به حداقل بخشی از آن است این را می توان از اجرایی نشدن برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند پارک آبی، تله کابین، آکواریوم، ‌بسته های سرمایه گذاری در ارتقاعات و بسیاری پروژه های دیگر مشاهده کرد.

در همین ارتباط رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در گفت و گو با «خبرجنوب» گفت: در زمینه جذب سرمایه گذاری، شهرداری طی این مدت بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه کرده که دارای شرایط ویژه ای از جمله ساخت پروژه های مشارکتی با همکاری شهرداری است و در طول این مدت نیز چندین پروژه به مرحله قرارداد و اجرا رسیده است.
شعرا ادامه داد: یکی از پروژه هایی که وارد مرحله قرارداد شد و اجرای آن به زودی آغاز می شود، ساخت یک هتل ۴۸ طبقه با پیش‌بینی مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی است. وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه های مشارکتی، یک مجموعه تجاری- اداری در بولوار ستارخان است که در ۹ طبقه و با برآورد مشارکت ۱۷۶ میلیارد تومان در حال اجراست. به گفته شعرا، ساخت مجموعه پارکینگ در ابتدای بولوار چمران رو به روی بیمارستان حافظ و ۲ پروژه مسکونی در شهرک فرهنگیان خیابان رشد جنوبی از دیگر پروژه هایی است که قرارداد آن ها بسته شده و به زودی عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص سرنوشت ساخت تله کابین در این شهر گفت: با توجه به این که ساخت تله‌کابین نیازمند پیمانکار و سرمایه گذار خارجی است شهرداری نیز به دنبال جذب پیمانکاران خارجی است و شورای شهر نیز یک ماه برای جذب سرمایه گذار به شهرداری مهلت داده و در صورتی که سرمایه گذار جذب نشود شهرداری خود باید برای اجرای این پروژه اقدام کند البته ۲ سرمایه گذار داخلی نیز برای اجرای این پروژه که ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد اعلام آمادگی کرده اند اما آنها نتوانستند طبق شروط به تعهدات خود عمل کنند.
وی در خصوص ساخت آکواریوم شیراز نیز افزود: پیمانکار ترکیه ای این آکواریوم که پیش از این آکواریوم اصفهان را نیز ساخته است تنها تا ۳۰ درصد مشارکت در پروژه را پذیرفت و با توجه به عدم آمادگی دیگر سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه شورا به دنبال آن است که شهرداری خود این پروژه را به انجام برساند.شعرا پیرامون تکلیف جذب ۳ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در بودجه امسال شهرداری نیز گفت: در این زمینه مقرر شد یک هزار میلیارد تومان این تکلیف توسط سازمان سرم
ایه گذاری،‌ یک هزار میلیارد تومان دیگر توسط مناطق شهرداری و مابقی توسط ستاد ارتفاعات جذب شود که سازمان سرمایه گذاری توانسته سهم خود را به طور کامل انجام داده و پروژه های خود را به مرحله قرارداد برساند مابقی بخش ها نیز در حال فعالیت در این زمینه هستند.
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان سال و روند پیش رو احتمال می دهیم تا پایان سال حداقل دو سوم از تکلیف ۳ هزار میلیارد تومانی جذب سرمایه گذاری شهرداری در بودجه امسال یعنی حداقل ۲ هزار میلیارد تومان از آن تحقق یابد.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=31543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. باور کن یه جوری مردم شیراز رو دست انداختند و خودشون دارند میخندند!

    تا روز قیامت میخوان بگن در انتظار سرمایه گذاریم…عجیب اینکه در شهرهائی دیگر ساخته شده ولی‌ همین آقایان تنگ نظر آنچنان عرصه را بر سرمایه گذاران تفریحی گردشگری تنگ کرده اند که آنان حتا شهرهای درجه دوم را برای کار به شیراز ترجیح میدهند.

    واقعا نا امید کننده است که شهرداری از اجرای تله کابین با بودجه ۶۰ میلیارد طفره میره. علت اینه که اعتقاد راسخی به تحول در شهر در نزد آقایان نیست. بودجه از ۱۰۰۰ میلیارد شده ۳۰۰۰ ، کدام تحول اتفاق افتاد؟…پروژه‌های معمولی را که نگاه میکنی‌ همه از زمان بندی عقبند. آقای پاک فطرت اگر واقع به سقف خود نرسیده و خسته نشده باید شهرداری را فورا از این عقب ماندگی و روز مرگی نجات دهد. سال ۹۵ هم رو به اتمام است خیلی‌ از کارها رو که وعده امسال داده بودند انجام نشد و حتا آغاز هم نشد.

    • البته امیر کامیار عزیز الآن( حامد-شهرراز ) میاد میگه پروژه ها چراغ خاموش داره انجام میشه و نباید رسانه ای بشه، (امیرم )هم میاد میگه در کوه دراک پیاده راه و پله و سنگ فرش و دریاچه و درخت ساختند.
      هی میگن تا فلان تاریخ شهرداری باید آکواریم بسازه، تله کابین بسازه، برج پردیس بسازه، بعد که بهش میرسن دوباره ماه به ماه تمدیدش میکنند.
      کاش بجای این دلخوشی ها حرکتی می کردیم، دادی، بیدادی، اعتراضی ، تجمعی، چیزی انجام میدادیم.
      من نمیدونم شهرداری واقعا نمیخواد یه درآمد پایدار واسه خودش داشته باشه که بتنهایی توی این بخش ها دخیل نمیشه؟

  2. انقد رو هر پروژه ای میخورن که دیگه پولی نمیمونه ، به نکته ی خوبی اشاره کردین که اگه جای پل کابلی سه تا پروژه تفریحی میساختن بهتر بود ، شهرو دارن واسه ماشینا آباد میکنن تا آدما ، انقد پل بسازین تا شهر به بتون زمخت بی روح تبدیل بشه ، واقعا بعضی پل ها توجیح ترافیکی نداره و فقط ساختن که یه چی داشته باشن

  3. واقعا خجالت اور الان شهرهای کوچیکم از شیراز دارن جلو میزنن نمونش سیرجان من از اونجا زیاد رد میشم باید ببینید چه مرکز تفریحی بزرگ سرپوشیده ای دارن میسازن
    اصفهان پارک آبیش رو هم تموم کرد شرم بر مسئولان شیراز

    • حالا دیگه قرار نیست بگیم سیرجان و اینا از شیراز بهترن، میشه بگید کاربری مرکز سرپوشیده ی سیرجان چی هست؟
      در مورد اصفهان هم درسته که در بحث تفریحی بهتر عمل کردند ولی اگه به پارک آبی اصفهانه، که اگه نسازند بهتره، چون خیلی کوچیکه، یه چیزی تو مایه ی استخر کوثر هست ولی با تراکم سرسره های بیشتر، حتی یه استخر بزرگ هم نداره. پارک آبی شیراز باید بهتر از سرزمین موجهای آبی مشهد باشه چرا که سالهاست قول پارک آبی برف فروشان و صدرا رو بهمون دادند حالا بیان مثل پارک آبی اصفهان رو بسازند؟ حتی نمونه ی سرزمین موج های آبی هم قابل قبول نیست. مگه مردم مسخره ی دست این مسئولین بی کفایتند؟؟؟ باید همون طرح های عظیمی رو که سالهاست قولشو دادند بسازند، یکی مثل پارک آبی اصفهان اصلا بدرد نمیخوره. فقط بدرد بازی رسانه ای و خبری میخوره.

  4. یه زمانی سرمایه گذار خوب میومد تو شیراز. من عدد دقیق نمیدونم ولی با اطمینان میتونم بگم بعد از تهران و کیش بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی تو شیراز بود. ولی با سیاست های غلط (دله دزدی، سهم خواهی) همه سرمایه گذارا ترجیح دادن یه مقدار از پولشون فراموش کنن و برن. نمونه اینا برج تجارت جهانی و مجتمع خلیج فارس بود. همین دوتا اگه کامل اجرا میشدن آکواریوم و تله کابین و… در برابر حجم سرمایه اونا مثل اسباب بازی بودن. اینکه شهرداری و زیرمجموعه هاش بگن مشکل شخصی داشتیم با اونا یا مجوزای قبلی خودشون و همکاراشون رو برای سهم خواهی بیشتر باطل کنن دلیل واضحیه برای فرار سرمایه گذارا

  5. پارک آبی صدرا کنسل شده کلا؟
    اگر نشده روند ساختش چطوره؟ کی سرمایه گذارشه؟ و چه زمانی تومو میشه؟

  6. علی جان
    مشکل خلیج فارس با بانک حل شد و سینما ها با اطلاعی که من دارم قطعا تا اخر سال افتتاح خواهند شد و بعد از ان نوبت شهربازی روباز و تکمیل هتل میباشد .
    یکی از مشکلات برج تجارت جهانی ارتفاع زیاد ان بود که حریم باغ عفیف اباد رو مخدوش میکرد و اگر دقت کنید ارتفاع مجتمعهای تجاری خیابان عفیف اباد هم در یک ارتفاع مشخص هست .محل ساخت برج تجارت جهانی از اول اشتباه انتخاب شده بود .
    در مورد پروژه های سرمایه گذاری هم به نظر میاد شهرداری فقط میخواهد زیرساختها رو اماده کند تا سرمایه گذار وارد شود ولی یک نکته وجود دارد که اگر پروژه های تله کابین و اکواریوم و پارک ابی و برج تاریخ توسط شهرداری انجام شود قسمت اعظمی از درامد شهرداری بصورت سالانه به عنوان درامد پایدار محقق میشه و شورا هم با اجرای این پروژه ها توسط شهرداری موافق هست . اگر سرمایه گذار این پروژه ها رو اجرا کنه از درامد پروژه ها چیزی نصیب شهرداری نخواهد شد و احتمال اینکه درامد پروژه ها در شهرهای دیگه خرج بشه هست .

    • صد البته که اجرای این پروژه ها توسط شهرداری، سود مطلق رو برای شهرداری به ارمغان میاره و یک درآمد پایدار برای شهرداری به حساب میاد ولی با حرف که مشکل حل نمیشه، اگه شورا واقعا موافق اجرای این پروژه ها توسط شهرداری هست پس چرا تا حالا دستور اجرا نداده؟ چرا شهرداری هی دست دست میکنه؟ دلیلش چیه که بودجه رو شورا به این پروژه ها اختصاص نمیده؟

    • ممنون از اینکه وقت گذاشتین و جواب دادین. خلیج فارس که توسط اون نهاد خاص خریداری شد، برج تجارت جهانی ساختش اگه اشتباه بوده تقصیر شورای شهر و شهرداری بوده که از اول بهش اجازه دادن، اینه که میگم سرمایه گذار ریسک نمیکنه حتی وارد پروژه های شهرداری بشه

      • هیچ نهاد خاصی خلیج فارس رو نخریده و فروش مجتمع به سپاه هم شایعه ای بیش نبود.

  7. ما از پاک فطرت انتقاد میکردیم که همه پروژه ها خلاصه شده توی پلسازی و همه منفی میدادن. حالا خود شما تو متن نوشتین کاش به جای پل این ها ساخته میشد. به این میگن عدم مدیریت درست در مجموعه ی شهرداری. مگر میشه ما باغ های موجود رو بیایم مجوز بدیم تخریب کنیم و بدون کارشناسی بریم روی کوه درخت زیتون بکاریم که هنوز بعد از چند سال یه متر هم نشدن؟ اگر اونجا قرار بود پوشش گیاهی سبز بشه بیاد بالا تا الان اومده بود! ابن چه افتخاریه که شهردار شیراز ازش صحبت میکنه جز هدررفت منابع شهرداری؟ گود روبروی کارخانه سیمان یکی از مکان هایی هست که شهرداری میتونه اونو بخره و روش سرمایه گذاری کنه، حالا برن این همه هزینه کنن و تو ارتفاع ۲۰۰۰ متری تو پارک ۵۸۰ هکتاری آلاچیق بزنن و هر روز وعده و وعید بدن که مردم فکر کنم که اینجا قراره معجزه بشه. شهرداری هیچ طرح و ایده ای از مکان های تفریحی نداره.

  8. دو راه برای ورود سرمایه گذار به پروژه های گردشگری وجود داره که راه دوم پیشنهاد بنده هست .
    ۱ – با توجه به اینکه مالکیت ارتفاعات قابل واگذاری نیست شهرداری باید به سرمایه گذار ضمانت بانکی دهد تا خیال سرمایه گذار راحت باشد .
    ۲ – در خیلی از موارد اختلاف بین شهرداری و سرمایه گذار مربوط به مدت بهره برداری هست که مثلا سرمایه گذار گفته ۲۰ سال و شهرداری مثلا گفته ۱۰ سال و کار به سرانجام نرسیده است . راهکار اینه که از زمان شروع بهره برداری در سال اول سهم سرمایه گذار از سود ۹۵ درصد و سهم شهرداری ۵ درصد . در سال دوم سهم سرمایه گذار ۹۰ درصد و سهم شهرداری ۱۰ درصد و … در سال بیستم به بعد سود تماما به شهرداری میرسد .

  9. به نظر من پاک فطرت جواب خودش را در مجموعه شهرداری شیراز پس داده است و برای ایجاد تحول و حرکت نو در پروژه های تفریحی شیراز نیاز به نیروی تازه نفس با دیدی وسیع و جامع نگر هست

    • فرهاد جان منم این احساس را دارم که پاک فطرت واقعا به سقف خود رسیده . انرژی و شادابی ۳ سال اول در ایشان دیده نمی‌شود. در این ۶ سال شیراز در بخش پروژه‌های تفریحی و زیبا سازی و بهسازی معابر شهر و فضای سبز قافیه را به شهرهای رقیب باخت. دود این عقب ماندگیها به چشم شهر و شهروندان میرود.

  10. ارشیا جان.
    شیراز از نظر عمرانی واقعا عقب بود و عمران و آبادی دوروی یک سکه هستند، عملکرد شهرداری در زمان پاکفطرت خوب بوده از هر لحاظ ولی بجز جذب سرمایه گذار در بخش تفریحی.
    ساخت مترو، ساخت بزرگراه ها و پلها و تونلها، ساخت پارکهای بزرگ مقیاس از کارهای بزرگی است که شهرداری شیراز در دوره ی صدارت پاکفطرت انجام داده، از کارهای دیگری که زمان پاکفطرت انجام شده، مدیریت خوب اقتصادی شهر شیراز هست که بودجه های کلان مصوب خودش رو به نحو احسن محقق میکنه و همچنین برای مواردی مثل مترو هم بسیار پیشتاز از تبریز و اصفهان تونست جذب فاینانس و تامین اعتبار کنه و پایاپای مشهد با بودجه ی نجومی دولتی داره پیش میره و تقریبا میشه گفت اختلاف متروی مشهد و شیراز بیشتر مربوط به قبل از ورود پاکفطرت هست و چند سالی هست که در مترو داریم با سرعت مشابه مشهد پیش میریم. من از منتقدین عملکرد شهرداری شیراز در زمینه ی تفریحی هستم ولی معتقدم که پاکفطرت در طول دوره ی ریاستش در شهرداری بحق بهترین شهردار شیراز و حتی نسبت به هم دوره ای های خودش در تمام کلانشهرها، حتی تهران با احتساب امکانات مختلف موجود که در اختیار قالی باف هست، بهترین شهردار ایران بوده.
    خوبه که در انتقاداتمون جانب اعتدال رو رعایت کنیم. هیچ عذری از شهرداری پذیرفته نیست بابت ناتوانی در جذب سرمایه گذاری تفریحی و شهردار باید برای این موضوع هم سرافکنده باشه و هم در صدد جبران بربیاد، و این صحبتهای من به هیچ وجه نشان انکار عیبها در مجموعه ی شهرداری نیست.

    • در زمینه ی اینکه گفتید شهرداری بجای ساخت پل کابلی باید فلان پروژه ها رو میساخت، مگه یادتون رفته که اون قسمت از شهر چقدر ترافیک داشت واقعا فکر میکنید ساخت اون پل در اون منطقه از شهر بیهوده بود؟ و همچنین کابلی شدن پل هم به این علت هست که زیر قسمت کابلی پل ایستگاه مترو وجود داره، ضمن اینکه این پل کابلی یک نماد برای شیراز در ورودی شیراز از سمت شرق و جنوب شرق و فرودگاه و ترمینالهای مهم بین شهری به حساب میاد و ساخت چنین سازه هایی به شهر عظمت میده. من بشخصه ساخت پل کابلی رو از ابتکارات شهرداری میدونم و بعنوان شهروند هم از ساخت اون راضی هستم.

  11. سلام
    مقایسه کنیم
    پل ساختن واسه کی خوبه شرکت عمران شهرداری و ماشین سواران وایران خودرو
    تله کابین واسه مردم اشتغال زایی جذب تووریست
    وزیر راه اعلام می کند علت الودگی هوا توسعه بلوارهای شهری می باشد در همین سایت در مورد شهردار سئول که به علت تخریب طبقه دوم خیابان جایزه گرفت
    پس به جای توسعه و تخریب و عقب نشینی اجباری و تملک شهرداری ها باید شهردار ی ها دنبال توسعه پایدار درامد و معضل بی کاری باشن یزد اصفهان مشهد مثال داخلی دبی بانکوک استامبول توکیو نمونه خارجی
    اصلان نظر سنجی بگذارن ببینن مردم چی می خواهن
    اجباری واز روی احساس وبدون مطالعه کارکردن خوب نیست کپی زدن هم فایده نداره مسابقه و نظر سنجی در مورد شهر جوابمی دهد

    • حالا یزد و اصفهان و مشهد رو که شما مثال زدی توسعه ی پایدار درآمد شهرداری دارند؟ مشهد که رتبه ی اول وابستگی به منابع درآمد ناپایدار رو در بین کلانشهرها داره، اصفهان هم کمتر از شیراز وابسته به منابع ناپایدار نیست، یزد هم که معلوم الحاله.
      توی ایران اصلا چنین شهری وجود نداره، الگوی ما نباید شهرهای داخل کشور باشه.

  12. پیشرفت وتحول شیراز درچند سال اخیر فقط در زمینه ساخت پل و تقاطع بوده و لاغیر وپیشرفت درسایر زمینه ها همچون تفریحی ،پیاده رو و جاده سازی ،آزاد راه و بزرگراه ،اماکن ورزشی ،نورپردازی خیابانها و اماکن تفریحی، مقابله با دستفروشی و وانت بار فروشی و بسیاری دیگر اگه بدتر از قبل نبوده بهترم نبوده ، حتی دربعضی زمینه ها مثل حفظ فضای سبز و باغات شهر و نظافت عمومی شهر مانند جمع آوری زباله ضعیفتر از قبل هم بوده.مثلا درحال حاضر سطل های زباله شهر مربوط به بیش از ده سال قبله و نه تعویض میشن نه به وضعیت نظافت خودشون رسیدگی میشه! یا اینکه بسیاری از جوی های آب سالهاست دست نخوردن و نظافت نشدن! دلیلشم اینه که شهرداری (بهر دلیلی که بنده درجریان نمیباشم ولی میتوان حدس زد ) تقریبا تمام توجه و بودجه خودشو به ساخت پل و تقاطع اختصاص داده تا موقتا این عقب ماندگی شدید شیراز نسبت به بقیه کلانشهرها برطرف بشه و مقدارى از فشار جو عمومی کم کنه

    • (( پیشرفت وتحول شیراز درچند سال اخیر فقط در زمینه ساخت پل و تقاطع بوده و لاغیروپیشرفت درسایر زمینه ها همچون ،پیاده رو و جاده سازی ،آزاد راه و بزرگراه ،اماکن ورزشی ،نورپردازی خیابانها ضعیفتر از قبل هم بوده.))
      این بخش مهمی از گفته ی شما بود.
      یه بار دیگه خودت بخونش.
      پیاده رو؟ بزرگراه؟ اماکن ورزشی؟ آزادراه؟
      آخه کجای ایران آزادراه شهری داره که شما میگی توی شیراز شهرداری باید میساخته که نساخته؟
      واقعا معتقدی که بجز پل و تقاطع توی شیراز اتفاق دیگری نیفتاده؟ یعنی الکی سومین شهر مترو دار شدیم و دو سه سال دیگه خط دو رو هم افتتاح میکنیم؟ الکی بزرگراه های شهری توی شیراز یا ساخته شده یا داره ساخته میشه؟ خود به خودی؟ توی تبریز ۳/۵ کیلومتر پیاده راه کوهستانی دارند میسازند، چند روز پیش توی تبریز مدرن تیتر زده بود بزرگترین پیاده راه ایران در تبریز، ولی توی شیراز ۲۰ کیلومتر پیاده راه کوهستانی میسازند و چند مسیر بیش از پنج کیلومتری پیاده راه سلامت میسازند، همشهریامون میان میگن پیاده راه نساختیم! فضای سبزمون الکی سرانش در چند سال اخیر از ۱۵ متر رسید به ۲۵ و تا پایان سال به ۲۹ متر میرسه؟ الکیه که اولین شهر با سرانه ی فضای سبز میشم؟ چند وقت پیش مسئول شهری تبریز میگفت ما در چند سال اخیر ۸ زمین چمن مصنوعی و چنتا سالن سرپوشیده ساختیم و به استناد همین موضوع در زمینه ی ورزشی سرآمد کلانشهرها هستیم ولی توی شیراز شهرداری۳۳ زمین چمن مصنوعی و چندین سالن سرپوشیده میسازه و شهرداری انکار میکنی! شهرشیراز تا یکی دو سال پیش جز پنج شهر هوشمند ایران هم نبود ولی الکی و شانسی امسال بعنوان اولین شهر هوشمند ایران در تهران معرفی شد؟
      عملکرد شهرداری در زمینه ی تفریحی ضعیف بوده، خیلیم ضعیف بوده، ولی چرا وقتی میخوایم از یه چیزی انتقاد کنیم چشم هامونو بروی همه چیز باید ببندیم؟

  13. تا ای ملک و ای روزگاره. بنشینید تا براتون درخت بکاره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.