آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه کوهسار مهدی(ع) در منطقه شش شیراز

شهردار شیراز گفت: پروژه‌های این شهرداری بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی اجرا می‌شود.مهندس علیرضا پاک فطرت در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه کوهسار مهدی (عج)، با تشکر از همکاری شهروندان شکیبای سومین حرم اهلبیت (ع)، اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی شهرداری با عوارض پرداخت مردم شریف شیراز با شکیبایی تمامی شهروندان در حال اجراست.

فاز دوم بزرگراه کوهسار

فاز دوم بزرگراه کوهسار

او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه در محله منصورآباد، ادامه داد: پروژه کوهسار مهدی (عج) رینگ شرقی – غربی در شمال جغرافیایی شهر را تکمیل می‌کند.شهردار شیراز با اشاره به تأثیر مثبت این پروژه از لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تصریح کرد: تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی نقش ویژه‌ای در کاهش گره‌های ترافیکی در میدان‌های دانشجو و ارم و نیز بولوارهای میرزای شیراز، چمران و… خواهد داشت.

فاز دوم بزرگراه کوهسار

فاز دوم بزرگراه کوهسار

همکاری شهروندان در تملک املاک مورد مسیر در این پروژه مثال زدنی است

شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به مشخصات فنی این پروژه ۲ و نیم کیلومتری، گفت: این طرح سال‌ها به دلیل عدم تملک دچار مشکل بود که با همکاری بسیار ارزشمند مردم و رضایتمندی آن‌ها عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.مهندس پاک فطرت با بیان اینکه پیمانکار پروژه باید با سرعت و کیفیت بالا کار را پیش ببرد، ابراز امیدواری کرد: طرح‌های متعدد شهرداری بویژه منطقه شش به مرور آماده بهره برداری و تقدیم شهروندان فهیم شیرازی شود.

فاز دوم بزرگراه کوهسار

فاز دوم بزرگراه کوهسار

گفتنی است، بزرگراه کوهسار مهدی (عج) با بیش از ۱۰ کیلومتر طول، به عنوان یک رینگ شریانی از میدان جام جم و مقابل صدا و سیما با عبور از تونل‌های کوهسار مهدی (ع) در منطقه جوادیه به کمربندی و بزرگراه آیت ا… محلاتی (ع) متصل می‌شود.

فاز دوم بزرگراه کوهسار

فاز دوم بزرگراه کوهسار

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

13 نظر

  1. مهرداد پارسا

    ظاهرا قرار بود ساخت این قسمت کنسل بشه! مسئولین شهرداری تکلیفشون با خودشون روشنه؟

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  2. عماد.

    چه خوب که اتصالِ بزرگراهِ کوهسار به بزرگراهِ دراک کنسل نشد و شهرداری متوجه شد که بدون این کار در واقع کوهسار به تنهایی چندان کمکی نمی تونست کنه.
    امیدوارم فقط با سرعت ساختش پیگیری بشه.

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  3. شيراز زيبا

    به نظر من این خود نقطه عطفی در کار شهرداری شیراز هست. چراکه در سال های اخیر با اینکه شیراز تحول عمرانی رو به خود دیده بود اما بیشتر در زمینه تقاطعات بزرگ غیر هم سطح بود و کمتر بزرگراه سازی و رینگ های شهری رو شاهد بودیم. ۵ سال پیش که بزرگراه حسینی الهاشمی رو ساختن و دیگه به جز بزرگراه محلاتی که قسمت کمی از اون ساخته شده شاهد بزرگراه دیگری در شیراز نبودیم. این بزرگراه باید فاز دومش ساخته میشد چون وقتی آزادراه اصفهان شیراز ساخته شد این آزادراه از سمت صدرا به بزرگراه محلاتی متصل میشه و اگه فاز دوم بزرگراه کوهسار ساخته نمیشد ترافیک از بزرگراه محلاتی وارد کمربندی شیراز و از اونجا بزرگراه دکتر حسابی و بلوار تاچارا میشد و همین الان هم تاچارا دیگه کشش ترافیک رو نداره چه برسه به اینکه بخواد به مهمترین وردی شیراز تبدیل بشه. حتی اگه ترافیک آزادراه اصفهان شیراز رو هم وارد حسینی الهاشمی کنن بازم انتهای حسینی الهاشمی به بلوار فرهنگشهر و میدان احسان میخوره و اون قسمت از شهر هم نمی تونه ورودی باشه کشش نداره. اما وقتی فاز دوم کوهسار ساخته بشه و به محلاتی متصل بشه اولا باعث توسعه و رونق روستاهای منصورآباد و دینکان و جوادیه میشه و بافت فرسوده اونجا رو متحول میکنه و اطراف بزرگراه در منصور آباد در آینده امکان بلندمرتبه سازی خواهد بود، ثانیا ترافیک آزادراه اصفهان شیراز شاید نصفش وارد کوهسار بشه و نصف دیگرش وارد حسینی الهاشمی ، دکترحسابی و کمربندی بشه. در ادامه این بزرگراه به دو شاخه تبدیل میشه و قسمتی از ترافیک به تونل ایمان و پل روگذر ایمان منتقل میشه و بخش بیشتری از اون وارد تونل های کوهسار میشه و وارد بلوار جمهوری میشه. به نظر من باید از الان به فکر دو طبقه کردن بلوار ایمان شمالی از پل روگذر ایمان تا میدان معلم باشن. همچنین باید یه تقاطع کارامد در محل جام جم ساخته بشه و همچنین بلوار جمهوری شیراز باید استانداردهاش به بزرگراه نزدیکتر کنن که این بلوار در آینده نقش بسیار مهمتری خواهد داشت ورینگ شمالی شیراز خواهد شد که اتصال دهنده رینگ های شرق به غرب شیراز خواهد بود

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
    1. فرهاد

      به نظر من به جای بزرگراه محلاتی بگیم آرین تا این اسم هم مثل تونل سعدی جا بیفته

      موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      پاسخ
  4. صادق

    خیلی کار خوبیه امیدوارم توی ساختش جدیت داشته باشند تا این رینگ شهری هر چه زودتر بهرهیرداری بشه

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  5. حامد-شهرراز

    درود.

    خبر بسیار خوبی بود. تبریک به همه شهروندان واقعی شیراز و تشکر از شهردار شیراز.
    چندی پیش و در ماه های گذشته، خبر احتمالی کنسل شدن این پروژه و این بزرگراه را خواندیم و شنیدیم.
    اما انصافا اگر این پروژه کلنگ نمیخورد و شروع بساخت نمیشد و اجرایی نمیگردید، شاید تمام زحماتی که برای احداث پل ایمان برروی بزرگراه چمران- تونل های ایمان و تونلهای کوهسار و .. کشیده شده بود، به نحوی به هدر میرفت. اما با احداث این اتوبان، یک شریان و یک رینگ مهم درونشهری و همچنین یکی از زیباترین و بکر ترین مسیر های شهری، در شیراز احداث میشود.
    همچنین بدلیل اینکه این اتوبان به بزرگراه های دکتر حسابی- وحدت- آرین و آزاد راه شیراز-صدرا و شیراز-اصفهان اتصال پیدا میکند، قطعا به یک ورودی مهم در شهر مبدل میشود.که جا دارد سازمان عمران و شهرداری، مسیر عبوری این پروژه را بصورت عریض تر و همراه با پیش بینی های مختلف و … اجرایی کند. داشتن بزرگراه عریض ، یکی از خواسته ها و لازمه های کلانشهری مانند شیراز است.
    مطلوب است شهرداری و سازمان عمران با توجه به اینکه شاید قرار باشد در آینده ساخت تونلهای ۳ کیلومتری شروع شودو در محل تلاقی بزرگراه های کوهسار و تونل های ایمان و کوهسار و تونلهای ملل( ۳ ک) تقاطعی در خور و در شان شیراز بصورت کاملا استاندارد و طبقاتی احداث کند.
    امین جان ممکنه تونل های ۳ کیلومتری ساخته بشن؟ با اینکه این بزرگراه ساخته میشه!

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  6. محمد

    امین جان از فاز اول پروژه چه خبر؟هنوز نمیشه واسه اون تخمینی برای افتتاح زد؟
    این فاز دوم کار ساختش رو از سمت کمربندی شروع کردن یا از سمت تونل ایمان؟(چون نوشته در محدوده منطقه ۶ واسم سوال شد)

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  7. احسان

    هیچ کس واسه فضای سبز این منطقه و کوههای زیبا دلش نمی سوزه نه؟
    کاش این فضای زیبا و دید زیبا در این منطقه به فضای گردشگری تبدیل میشد تا بزرگراه
    با امدن بزرگراه باغات این منطقه هم تا سالهای دیگه اثری ازش نیست متاسفانه ؟
    احتمالا مالکین را با دادن تراکم راضی کردن که خودش باعث بورس بازی شده و نابود شدن فضای سبز می شه
    واقعا حیییییییییییییییییییییییییییییییییففففففففففففففففففففففف

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  8. وحید

    میگفتن این بزرگراه به صدرام میرسه میخواستم بدونم شما چیزی دز این باره میدونید؟؟؟

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *