تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

5

تله کابین شیراز همچنان در کما، مذاکرات ادامه دارد

  • کد خبر : 28565
  • 07 تیر 1395 - 11:48

لوگو شهرداری شیرازپس از کش و قوس‌های بسیار پارک ۵۸۰ هکتاری شیراز برای ساخت تله‌کابین انتخاب شد و در حال حاضر هیئت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای اتریشی، سوئیسی، ایتالیایی و فرانسوی برای ساخت این جاذبه گردشگری در حال رایزنی با شهرداری هستند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، پس از گذشت ۴ سال از مطرح شدن ساخت تله‌کابین در ارتفاعات کلانشهر شیراز در شورای سوم و چهارم این شهر محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورای شهر از رایزنی شهرداری با هیئت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای اتریشی، سوئیسی، ایتالیایی و فرانسوی برای ساخت این جاذبه گردشگری خبر داد.

به گفته وی براساس مصوبه شورای شهر شیراز درباره تعیین مکان ساخت تله‌کابین شهرداری ابتدا بنا بر این است که شهرداری ظرف ۳ ماه برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کند و در صورتی که موفق به این امر نشود باید خود برای اجرای این مصوبه وارد عمل شود.

نائب رئیس شورای شهر شیراز می‌گوید: در صورت عدم جذب سرمایه‌گذار ظرف مدت مذکور شهرداری مکلف است نسبت به اجرای پروژه اقدام کرده و منابع اعتباری را در متمم بودجه ۹۵ لحاظ و برای تصویب به شورای شهر ارائه دهد.

طالبان امیدوار است که قبل از پایان ۶ ماه ابتدایی سال ۹۵ مسئله تامین سرمایه این پروژه تعیین تکلیف شود و ساخت آن آغاز شود.

در بازدیدهای مکرری که اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز برای تعیین مکان ساخت تله‌کابین داشتند، دروازه قرآن انتخاب شده بود که هر دو مکان به دلایلی از جمله توجه به منظری شهری و مسئله ترافیک رد شد و در نهایت در تاریخ ۲۳ فروردین امسال پارک ۵۸۰ هکتاری شیراز برای این پروژه انتخاب شد.

نائب رئیس شورای شهر شیراز درباره دلایل رد دروازه قرآن برای ساخت تله‌کابین می‌گوید: در دروازه قرآن ظرفیت زیادی برای ساخت تله‌کابین بود اما ساخت تله کابین در این منطقه ترافیک شهری را افزایش می‌داد.

به گفته طالبان فضای موجود در دروازه قرآن بسیار مناسب برای گردشگری است و منظر زیبایی از شهر شیراز ارائه می‌دهد  اما ساخت تله‌کابین با سازه‌های فلزی موجود سبب نازیبایی این منطقه می‌شد به همین دلیل پارک ۵۸۰ هکتاری برای این پروژه انتخاب شد.

پارک ۵۸۰ هکتاری که ساخت پروژه تله‌کابین در آن در نظر گرفته شده است در اتوبان حسینی الهاشمی و اراضی زیر دست سد تنگ سرخ قرار دارد.

علی راستگو، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز ایجاد تنوع‌های گردشگری را عاملی برای رونق بیشتر صنعت گردشگری در این شهر می‌داند و می‌گوید: تله‌کابین می‌تواند در گردشگری شهر شیراز، ایجاد تنوع و جذابیت در آن تاثیرمستقیم داشته باشد و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری برای جذب توریست در این شهر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط لازم برای اقامت بیشتر گردشگران در شیراز را فراهم کرد، می‌افزاید: باید اعضای شورا و مسئولان شهرداری با برنامه‌ریزی رونق گردشگری شهرشیراز را توسعه دهند.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: باید با تمام توان برای پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت بخش خصوصی اجرای تله کابین شیراز عملیاتی شود.

ظرفیت شیراز و استان فارس در جذب گردشگر امری پذیرفتنی است و به گفته موید محسن نژاد، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس در سال ۹۴ در مجموع ۱۷۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی به استان فارس سفر کرده و اقامت داشتند.

بی‌شک ساخت و رونق زیرساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری مانند تله کابین می‌تواند در افزایش تعداد گردشگران و اقامت در شیراز موثر باشد که این امر علاوه بر اشتغالزایی، درآمد سرشاری را نیز نصیب استان می‌کند.

تسریع در انتخاب سرمایه‌گذار و شروع به ساخت این پروژه پس از ۴ سال انتظار به حقی است که از مسئولان استان فارس و شورای شهر شیراز می‌رود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=28565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۳
  1. صحت خواب دوستان! بعد از ۶ سال بی‌ خیالی حالا بفکر افتاده‌اید. خدا خیرتون بده

    اینم بخاطر فشار مردم و رسانه هست که مصاحبه‌ای کردن که باز هم معلوم نیست نهیاتا چی‌ بشه. من شخص علیرضا پاک فطرت را بعنوان شهردار در این امر مقصر می‌دونم چرا که ۶ سال شهردار شیراز بود. اگر به این امر اعتقاد داشت و نگران پیشرفت شیراز بود باید همه جوره شورا را در منگنه میذاشت تا اینکار انجام بشه. بدتر از همه اینکه حتا در بودجه ۹۵ اعتباری برای تل کابین دیده نشده و حالا میخوان متمّم بدن! از طرفی‌ ۱۰۰۰ میلیارد جذب سرمایه برای ارتفاعات پس برای چیه؟ خنده داره که فکر کنیم سرمایه گذار بیاد برای درختکاری و کوهبری سرمایه بیاره! حالا برای چی‌ باید ۳ ماه دیگه به شهرداری برای پیدا کردن سرمایه گذار فرصت داده بشه؟ ۶ ساله نتونستن حالا می‌تونن. اینجوری فرصت بیشتری به پاک فطرت که به پروژه‌های تفریحی اعتقادی نداره داده میشه که از زیر کار فرار کنه. باید اینکار فورا با بودجه خود شهرداری آغاز بشه اونم ۲ خط همزمان نه فقط یک خط… سرنوشت سایر پروژه‌های گردشگری مانند پارک آبی، باغ گلها و پرندگان. آکواریوم و دلفیناریوم و…همچنان مثل تله کابین سرنوشتی اسفبار و در کانون بی‌ توجهی‌ است.

  2. بسیار خوشحال کننده بود.چون بر اساس صحبت های آقای طالبان تا ۳ ماه آینده چه سرمایه گذار پیدا بشه و چه پیدا نشه،شهرداری موظف به ساخت تله کابین هست. دلایلشونم پذیرفتنی و درست هست مبنی بر اجرا نشدن تله کابین در ورودی شمالی شهرکیفیت البته تاخیر چهار ساله در اجرا پذیرفتنی نیست.بنظر منم ساخت تله کابین در پارک دراک علاوه بر دلایلی که آقای طالبان اشاره کرد،برای رونق گرفتن هرچه سریعتر پارک نو پای دراک امری لازم و ضروری بود و باعث میشه پارک دراک بسرعت به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل بشه.
    ما منتظر میمونیم. تا بحال دو تا قول مساعد دادن که باید تا سه ماه دیگه عملی بشه:۱-پردیس تاریخ ایران و پارک مینیاتور. ۲-تله کابین دراک.
    من به این موضوع خوشبین هستم و فکر نمیکنم از اون قول های الکی بوده باشه. شرایط تصویب پردیس تاریخ و پروژه ی تله کابین بنظر بنده با دیگر پروژه های رو هوای شورا متفاوته و بنظر اجرا شدنی میاد. یچیزی که باعث نگرانی بنده شده اینه که هیچ صحبتی از شهربازی دراک دیگه بمیان نمیاد.امین جان میدونم چند بار گفتی،ولی مطمئنی دستگاه های شهربازی خریداری شده و با همون کیفیتی که قول دادن اجرا میشه؟اگه اینطوره پس چرا هیچ صحبتی ازش نیس؟

  3. توی مطالب بالا اشاره شده،۱۷۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی در سال ۹۴ وارد استان شده و اقامت داشته اند که بنظر مطلب اشتباهی هست و رقم خیلی بیش از اینهاست! لطفا تصحیح بفرمایید.

  4. شروع تله کابین دراک باید از پارک ۵۰ هکتاری روبروی پارک ۵۸۰ هکتاری باشه و به عبارتی تله کابین از روی بزرگراه حسینی الهاشمی عبور کنه .
    شهرداری هم باید قرارداد بلند مدت با سرمایه گذار تله کابین مثل قراردادی که خود شهرداری با میراث فرهنگی در مورد خانه های تاریخی بست رو اجرایی کنه و ۲۲ ساله ببنده تا سرمایه گذار هم راحت پروژه رو اجرا کنه و اگر شهرداری نظرش غیر این هست خودش تله کابین رو بسازه و وقت رو با سرمایه گذار تلف نکنیم .

  5. احتمالا میزان جذب گردشگر ۱۱۷۷۰۰۰ نفر بوده است .

  6. این سوال ذهن مرا درگیر کرده که فرزندان و خانواده مسئولین شهرداری و شورای شهر شیراز و سایر مسئولین بلند پایه شهر اوقات فراغت خود را در کدام مجموعه تفریحی شیراز سپری می کنن؟ آیا آنها به کمبودهای تفریحی شیراز اعتراض ندارند؟! شاید هم در جاهایی که جای از ما بهترون هست اوقات خود را سپری می کنند! لطفا یکی به این سوال جواب بده!

    • جنس این افراد جوری هست که نیازی به تفریح ندارن. غذای روح این افراد تفریح نیست!چیزای دیگه ای هست..

  7. چرا در دروازه قرآن ساخته نشه
    من نمی دونم ساخت تله کابین توی اون منطقه شهر چه جای زیبایی رو نشون تله کابین سوار خواهد داد در حالی که دروازه قرآن با اونهمه زیبایی و مکان دیدنی می تونست نقطه بسیار مناسبی باشه

    • کوه های زیبای دراک،فضای سبز انبوه قصرالدشت و منظره ی کلی زیبا از شهر و رونق گرفتن پارک دراک و در نتیجه ایجاد پتانسیل هرچه بیشتر برای سرمایه گذاری های بعدی در این پارک از مناظر و اهداف تله کابین توی اون منطقه ی شهر هست و با توجه به اینکه اطراف دروازه قرآن پتانسیل تحمل ترافیک اضافی و جای پارک نداره،همین پارک دراک بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

    • به نظرم شما تا به حال بالای دراک نرفتی 🙂

  8. به نظر من شهردار شیراز فقط به فکر ساختن تقاطع هست و هیچ اعتقادی به ایجاد جاذبه های تفریحی و گردشگری نداره اگه داشت تو این ۶ سال کاری کرده بود. شهردار تک بعدی به درد شیراز نمیخوره فعلا این ۶ سال فقط وعده و وعید داده کسانی که مخالفند لطفا جواب این انتقادو بدن

    • صادق جان به نظر من حرف شما درسته، در عین حال باید تا پایان امسال صبر کرد ببینیم چه پروژه هایی به بهره برداری میرسن یا آغاز میشن و تحول مورد نیاز اتفاق میفته یا نه؟ اونوقت میشه تصمیم گرفت پاک فطرت بمونه یا شیراز به شهردار بزرگ تر و قویتر نیاز داره…به هر حال متوازن نبودن پیشرفت و توسعه شهر در بخش‌های مختلف در این ۶ سال امری واضح است.

  9. تقصیر از شهردار نیست .دست هایی پشت پرده هست که علاقه ای به تفریحی و زیبا بودن شهر شیراز ندارن و بیشتر ترجیح می دهند شیراز شهری خشک و مذهبی باشد تا شهری تفریحی و زیبا .گواه این مدعا نامگذاری های افراطی خیابانهای شیراز با نام های عربی و مذهبی میباشد

  10. این تله کابین اگر بخواهد یک تله کابین زیبا و خاطره انگیز باشد بایستی حتما در دروازه قرآن ساخته شود. تله کابین لاهیجان در دل شهر و در پارک مرکزی این شهر و با نمای بسیار زیبا از دریا و شهر لاهیجان ساخته شده. تله کابین دراک اگر نمایی از شهر شیراز شامل شاهچراغ و زیبایی های باغهای ارم و پارک آزادی و …. نداشته باشد بسیار برای گردشگران بی فایده است.

    • دراک چشم انداز زیبایی‌ داره و خوبه تله کابین اونجا ساخته بشه. اما چرا دروازه قرآن نه؟ اونجا هم کوه‌ها و منظر زیبایی‌ داره و ایشالا خط ۲ اونجا ساخته بشه. با یک پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۲۰۰۰ خورد‌و میشه مشکل ازدحام در این منطقه را حل کرد. پس تله کابین شد خط ۱ : دراک، خط ۲: دروازه قرآن ( کلا خوشهالیما…! ).

  11. کنترل ذهن کنترل جسم تا چقدر نه ذهن شاد نه جسم ورزیده وشادواسه جوانها نمانده اول باید در انتخاب شورای شهر دقت شود دوم باید شهرداری شجاع و شهرنشین مدرن داشته باشیم سوم مردم در شهر چه کاره هستند نظر سنجی در مورد خواسته ها مثلان پارکهای مجازی چند بعدی تله کابین وسایل وامکانات توسعه ورزش با اینکه فوتبال والیبال بسکتبال ورزش اول مملکت و اسیا هست چند تا زمین رایگان داریم چندتا میز تنیس استاندارد فوتبال دستی بدیبینتون وتنیس چه خاکی چه اسفالت مگر توقع جوانها چیه اگر توسعه اماکن ورزشی در مناطق داشته باشیم دور دوری صورت نمی گیره تا پل طبقاتی بخواهیم چهره شهر را زشت کنیم

  12. فرهنگ چه کار فرهنگی در شهر داشتیم خط نقاشی مجسمه سازی منبط معرق قلم زنی اموزش اینها باید رایگان در اختیار مردم قراربگیردچندتا سینما رو باز تیاتر خیابانی گروه کر خیابانی ما کجاییم مسیولین کجایند نبود یکی از شهرهایمان گم شدمثل دکل نفتی

  13. اهمیت ساخت تله کابین از ۵ تقاطع طبقاتی هم بیشتر هست . چون تله کابین نقطه عطف پروژه های گردشگری هست و جذب توریست و گردشگر بسیاری رو به همراه دارد . با راه اندازی تله کابین سرمایه گذاریهای دیگه بیشتر به چشم خواهند امد .

  14. مهمترین نکته در ساخت تله کابین توجه به فضای بالای ان می باشد یعنی گردشگری که سوار تله کابین میشه دوست داره در انتهای مسیر امکانات گردشگری براش مهیا باشه . مثلا ساخت هتل و شهربازی و پارک ابی و مجتمع تجاری لوکس و رستوران و کافی شاپ مدرن در بالای تله کابین در شیراز باید مدنظر قرار بگیره . اب و هوای مطبوع کوه دراک پروژه بین المللی لازم داره .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.