تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

6

فعالیت کارخانه ITI پس از ۱۰سال توقف از سر گرفته می شود

  • کد خبر : 28277
  • 24 خرداد 1395 - 19:27

82110307-70792331مدیر اجرایی کارخانه مخابرات راه دور ایران موسوم به آی تی آی گفت: تجهیزات خط جدید تولید بزودی به این کارخانه منتقل می شوند تا فعالیت این کارخانه پس از حدود ۱۰ سال تعطیلی و رکود از سرگرفته شود.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ، مهدی محمدی نژاد دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نخستین گام، تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید صندوق های فروشگاهی که همه اصناف ملزم به داشتن آن هستند در این کارخانه مستقر و نصب می شود.
وی اظهار کرد: در گام نخست و همزمان با جذب سرمایه گذاران خرد، سفارش تولید برای ۲۰۰ هزار صندوق فروشگاهی را گرفته ایم و طرف قرارداد ما، وزارت امور اقتصادی و دارایی است و شرکتی از سوی اتاق اصناف برای اجرایی کردن این طرح به ما معرفی شده است.
مدیر اجرایی کارخانه مخابرات راه دور ایران گفت: راه اندازی این طرح می تواند زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم کند و زمینه ساز فعالیت کارخانه به مدت دست کم پنج سال باشد.
وی ادامه داد: برنامه ما این بود که ۱۱ اردیبهشت ۹۵ همزمان با روز جهانی کارگر فرایند کار را آغاز کنیم اما به دلیل این که مطالبات کارکنان پرداخت نشده و احترامی که ما برای آنها قائل هستیم، این اقدام را به تعویق انداختیم تا خواسته آنها نیز به گوش مسئولان برسد و از این منظر، از تحصن آنها نیز حمایت کردیم.
محمدی نژاد با اشاره به پایان تحصن کارکنان بازنشسته کارخانه آی تی آی برای پیگیری مطالبات معوق در روز شنبه ۲۲ خرداد جاری، افزود: از وعده ای که گفته می شود کمیسیون کارگری استان به کارکنان بازنشسته آی تی آی داده است اطلاعی ندارم.
وی با بیان این که پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته کارخانه را بارها پیگیری کرده ایم، اظهار کرد: آن دسته از بازنشستگان کارخانه که روزهای گذشته با برپایی چادر در ورودی این کارخانه تحصن کرده بودند را از کارکنان خالص کارخانه می دانستیم و با تحصن آنها مخالفت نکردیم چرا که می خواستیم صدای آن ها به گوش مسئولان برسد.
مدیر اجرایی کارخانه مخابرات راه دور ایران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس امروز دوشنبه جلسه ای را با هدف رسیدگی به مسائل این کارخانه برنامه ریزی کرده است.
محمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره زمان از سرگیری فعالیت کارخانه آی تی آی گفت: تجهیزات بزودی در کارخانه مستقر می شوند چرا که قرارداد تولید صندوق های فروشگاهی بسته شده اند.
وی افزود: تصور ما بر این است که راه اندازی کارخانه مدت زمان زیادی طول نکشد و در این زمینه، هفته آینده و پس از ورود تجهیزات، می توان زمان خاصی را برای شروع فعالیت کارخانه مطرح کرد.
یکی از کارگران بازنشسته کارخانه آی تی آی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: به درخواست مسئولان استان فارس و با هدف فراهم کردن زمینه بازگشایی این کارخانه، به تحصن ۱۶ روزه خود پایان دادیم.
وی که خواست نامش اشاره نشود، افزود: به ما وعده داده شده است که در جلسه هفته آینده کمیسیون کارگری استان فارس به درخواست ما برای پرداخت مطالبات رسیدگی شود.
به گفته این کارگر بازنشسته کارخانه آی تی آی، از سال ۸۵ تاکنون حدود یک هزار و ۲۲۶کارگر این کارخانه بازنشسته شدند که هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال نتوانسته اند حقوق و حق سنوات خود را که افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال است دریافت کنند.
پیش از این مدیر اجرایی کارخانه آی تی آی پنجشنبه ۱۳ خرداد جاری در جمع خبرنگاران حضور یافته در این کارخانه گفته است: هیات حمایت از صنایع قول داده است در صورت به راه افتادن دوباره چرخ تولید در این کارخانه، حاضر به تامین پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی به این کارخانه است تا مدیران کارخانه مطالبات کارکنان بازنشسته را پرداخت کنند و از دیگر سو از محل درآمدهای آتی، اقساط این تسهیلات را پرداخت کنند.
به گفته محمدی نژاد، سنگ بنای این کارخانه سال ۵۲ با هدف تولید زیرساخت های مخابراتی کشور نهاده شد و پس از سال های فعالیت در این عرصه، فرایند خصوصی سازی این واحد صنعتی در سال ۸۲ شروع و در سال ۸۳ رسما به بخش خصوصی واگذار شد.
وی گفت: نمی توان همه مشکلات این کارخانه را متوجه فرایند خصوصی سازی دانست چرا که شرکت مخابرات ایران به عنوان تنها مشتری کارخانه آی تی آی، قبل از خصوصی این کارخانه، سفارش محصولات مورد نیاز خود به این کارخانه را به تدریج کم کرد و با روی آوردن به مصنوعات خارجی، پس از خصوصی سازی آی تی آی، دیگر به این کارخانه سفارشی برای تولید نداد.
مدیر اجرایی کارخانه آی تی آی افزود: این کارخانه در اثر کم توجهی مدیران به آینده این واحد صنعتی، یک مشتری بیشتر نداشت و آن هم شرکت مخابرات بود و با حذف این مشتری، روزهای بحران جایگزین روزهای شکوه و افتخار و بالندگی تولید در این کارخانه شد.
وی با بیان این که ساخت سامانه های الکترونیک کارت هوشمند سوخت از افتخارهای کارخانه آی تی آی است، گفت: بر اثر اشتباه مسئولان وقت کارخانه در حوالی سال های ۸۴ یا ۸۵ که به دلایل خاص خود، جلوی خروج دستگاه های کارت سوخت را از کارخانه گرفتند، شرکت نفت، قرارداد پشتیبانی کارت هوشمند سوخت را یک طرفه قطع کرد و در نهایت، رگ حیاتی تولید در این واحد صنعتی قطع شد.
محمدی نژاد گفت: سال ۸۸ آغاز بحران کارگری در کارخانه آی تی آی بود و پرداخت نشدن حقوق و مطالبات، زندگی کارگران این کارخانه را تحت تاثیر منفی قرار داده بود و پس از آن بود که بنا بر تصمیم دولت وقت، این کارخانه به هیات حمایت متشکل از معاونان پنج وزارتخانه که وظیفه شان جلوگیری از نابودی و تعطیلی صنایع است، سپرده شد.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی پیشین کارخانه منصوب شده از سوی اعضای وقت هیات حمایت، از آنجا که از تخصص لازم برای اداره کارخانه بی بهره بودند، به توصیه های مشاوران داخلی در کارخانه و بازنشستگی زودتر از موعد کارکنان و تعطیلی تدریجی بخش های کارخانه عمل کردند و در نهایت، تا سال ۹۰ بیشتر کارکنان بازنشسته شدند و در این سال، بیش از ۱۴۰ نفر از کارکانان باقی مانده بودند که آنها نیز در فرایند بازنشستگی قرار گرفتند و کارخانه به سمت تعطیلی رفت، موضوعی که با دستورالعمل هیات حمایت مغایر بود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=28277

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. امیدواریم شروع و حرکت دوباره مخابراتی شیراز رونق بگیرد

  2. امیدوارم با تلاش مدیران اجرایی و راه اندازی مجدد این کارخانه با سابقه افتخاری دیگر برای شهرمان رقم بخورد .

  3. واقعا متاسفم که مدیر اجرایی که میبایست بعد از ده سال از حق و حقوق کارگران زحمتکش بازنشسته دفاع کند وبعد به فکر راه اندازی کارخانه باشد فقط صحبت از اقساطی کردن مطالبات کارگران بعدازده سال تازه اونم پس از راه اندازی کارخانه صحبت میکنه

  4. من سال ۸۸ در کارخانه ITI کارآموز بودم. دو نفر از کارگرها اقدام به حلق آویز کردن خود کرده بودند که خوشبختانه موفقیت آمیز نبود. کارمندهای قدیمی آنجا انسانهای شریف و کار بلدی بودند . مدارهای مخابراتی ماکس و دیماکس کننده با بردهای سه لایه -با کمک خط تولید اتوماتیک آلمانی که در اختیار داشتند- می ساختند و تعمیر می کردند. دستگاه اتومات کار با مدار های پنج لایه هم داشتند در انبار که داشت خاک می خورد. یک سری مدار های مخابراتی با تکنولوژی قدیمی که پایه تکنولوژی موبایل های امروزی هست می ساختند و تعمیر می کردند. کارایی این قطعات دادن خطوط ثابت به نقاطی از کشور که شبکه تلفن وجود ندارد بود ،مثل مناطقی از صدرا در آن زمان.دستگاهی برای تست مدارهای مخابراتی راه دوری که تولید می کردند در آنجا وجود داشت که فقط آمریکا آن را می ساخت، ولی چون درون متن قرار داد خط تولید الزام تحویل دادن یکی از آنها وجود داشت، شرکت آلمانی برای تکمیل قرار داد یک دستگاه ساخته بود و تحویل داده بود. یک سری سوئیچر مخابراتی که سر هر کوچه ای بر روی یک میله چسبیده به دیوار قابل مشاهده می باشد را هم می ساختند. در کل تکنولوژی که داشتن قابل توجه بود.

    ولی با اومدن مدیریت جدید همه چیز داشت تعطیل می شد بجز ساختن باکس های مربوط به کارت سوخت در پمپ بنزین ها. قرارداد ننگینی بسته بودند با یه شرکت انگلیسی، مدار مربوط به باکس های پمپ بنزین را یک دانشجوی سال سوم الکترونیک می توانست طراحی کند و بسازد. خبری از مدار چند لایه، قطعات اس ام دی یا تکنولوژی بالا نبود ولی مدار ها خارج از کشور ساخته می شد و به کشور وارد می شد. تنها یک CD در اختیار شرکت بود برای program کردن پردازنده و ساخت جعبه و مونتاژ کل جعبه. در کل تکنولوژی ساخت مدارات اصلی جعبه کارت سوخت خیلی پایین تر از توانایی های ITI بود اما درون کارخانه ساخته نمی شدند. تو قسمت قرارداد نگهداری و تعمیرات قطعات مربوط به این دستگاه هم که بخش سود آور این کار بود یک شرکت هنگ کنگی مناقصه را برده بود که صاحب آن شرکت کسی جز رئیس جدید کارخانه نبود. در کل کارخانه در حال تاراج شدن بود و کسی به داد کارگران نمی رسید، هرکسی رو که میتوانستند -با اضافه کردن تبصره سختی محیط کار به بخش های مختلف کارخانه- داشتند بازنشست می کردند تا کارخونه تعطیل بشود و زمین کاخانه را هم بفروشند. در ضمن کاخانه یه دانشکده برای رشته های برقی هم داشت که فکر می کنم هنوز در حال فعالیت می باشد.

    واقعن احتمال راه افتادن دوباره ITI بهترین خبر امسال مربوط به شیراز هست که در سایت شما دیده ام،البته اگر واقعیت داشته باشد.

    صحبتی با ادمین: تمام موارد گفته شده مشاهده ها و شنیده های اینجانب می باشد که سندی برای اثبات آنها نداشته و فقط به دلیل حس همدردی که با این کاگرهای عزیز داشتم خود را لازم به بیان کردن آنها دانستم. در صورت مغایرت این نوشته یا بخشی از آن با قوانین سایت یا خبر رسانی خواهشمندم آن قسمت را حذف نمایید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.