تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

18

افتتاح کامل پروژه کوهسار در سال ۹۶

  • کد خبر : 24053
  • 28 آذر 1394 - 14:07

بازدید شهردارشیراز از پروژه کوهسار

شهردار شیراز گفت: پروژه بزرگراه کوهسارمهدی به لحاظ حجم عملیات و ابعاد اعتباری، معادل ۲۰ پروژه بزرگ شهری است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس علیرضا پاک فطرت در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه بزرگراه کوهسارمهدی، گفت: این پروژه به طول ۱۸کیلومتر از بلوار جمهوری اسلامی در شمال شیراز آغاز می‏شود و تا پل شهدای جهاد در شمال غرب این شهر امتداد می‏یابد.
وی با بیان اینکه پل چمران که در مسیر این بزرگراه احداث شده به تنهایی یکی از این پروژه های بزرگ محسوب می‏شود، اضافه کرد: در طول مسیر این بزرگراه ۶تونل طراحی شده که چهار تونل ساخته شده و ۲ تونل دیگر هم با قول مساعد پیمانکار ظرف یکسال یا حداکثر ۱۸ ماه آینده احداث خواهد شد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: علاوه بر شش تونل ذکر شده، این بزرگراه چهار تقاطع بزرگ و چند زیرگذر و پل زیرسطحی عابر پیاده و آبراه را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: این پروژه بسیار عظیم با چشم انداز فوق‌العاده زیبا با دقت بر مسائل زیست محیطی و الزامات گردشگری طراحی شده و مراحل ساخت را طی می کند.
علیرضا پاک فطرت با تاکید بر این که در فرایند عملیات پروژه، درختی قطع نخواهد شد و درختان مورد مسیر با دستگاه ویژه، انتقال داده می شوند، گفت: فاز نخست این پروژه که از بزرگراه آیت الله محلاتی تا تقاطع غیر همسطح در حال احداث جوادیه است و پل آرین را نیز در بر می گیرد، تا دهه فجر افتتاح می شود.
او ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم فاز دوم پروژه کوهسار که از میدان جام جم و بلوار جمهوری آغاز می شود و به سمت تونل ایمان و پل شهید چمران امتداد می یابد را تا شب عید زیر بار ترافیک ببریم.
شهردار شیراز اضافه کرد: عملیات اجرایی تقاطع سه سطحی جام جم را نیز اخیرا آغاز کرده ایم که در صورت همکاری سازمان صدا و سیما آنرا هم در سال ۹۶ آماده بهره برداری خواهیم کرد.
وی افزود: از محل سه راهی تقاطع ایمان تا پل در حال احداث جوادیه، علیرغم آنکه بخش قابل توجهی از اراضی موردمسیر تملک شده اما هنوز موارد تملک نشده وجود دارد که همزمان با اجرا در حال تملک است.
شهردار شیراز با بیان اینکه ظرف ۱۸ ماه آینده این فاز نیز به اتمام می رسد، تصریح کرد: کل پروژه سال ۹۶ زیر بار ترافیک می رود.
علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ترافیکی محور غرب به شرق شیراز و بالعکس و ارتباط آن به جنوب شهر در این بخش با تکمیل این پروژه رفع خواهد شد، اظهار داشت: در مسیر پروژه پارکینگ هایی نیز احداث می شود و مسیرهای پیاده روی و ورزش مردم و دسترسی آنان به عرصه های طبیعی نیز حفظ خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه بهره برداری از این پروژه زمان سفر را به یک سوم کاهش می دهد، افزود: پروژه بزرگراه کوهسار مهدی تأثیری مستقیم بر کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات درون شهری خواهد داشت.
شهردار شیراز با بیان اینکه در طول این پروژه پل عابرپیاده احداث نمی‌شود، گفت: ایجاد امکان دسترسی عابران پیاده از جنوب به شمال بزرگراه و بالعکس را با احداث تونل‏های عابرپیاده عملیاتی خواهیم کرد.
وی با تصریح اینکه مسیر قنات خیرات در مسیر بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح جوادیه قرار دارد و باغهای مرکزی شهر از این قنات سیراب می شود و به هیچ عنوان نباید قطع شود، گفت: یکی از اهداف انجام این بازدید تذکر مواردی نظیر گذرهای عابرپیاده و موضوع اهمیت قنات خیرات و همچنین یافتن راهکاری برای حل مشکلاتی نظیر تملک، تاسیسات یا مسائل اجرایی بود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=24053

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۹
  1. توی تهران خیابان ۲ طبقه رو تو ۲ سال ساختن و حالا آقایون تو ۱۰ سال هنوز نتونستن جمع کنن این پروژه رو….آخرشم که ناقص و بی کیفیت افتتاح خواهد شد….فقط پول و وقت مردم هدر میره

  2. دو تونلی که هنوز ساخته نشده کجا رو به کجا وصل خواهد کرد؟

  3. چه میشه کرد جز اینکه امیدوار باشیم که حرف شهردار و وعده اون به تحقق برسه و در سال ۹۶ واقعا بطور کامل , تاکید میکنم واقعا واقعا بطور کامل و بی نقص به بهره برداری برسه. تورو خدا به این طرح بودجه خاص و اضافه اختصاص بدین. سال ۹۶ هم تموم نشه و بگین هنوز صدا سیما همکاری نکرده یا فلان قسمت کار بعدا تکمیل میشه! ۱۰ سال صبر کافی است.

  4. واقعا متاسفم درسته مدت زمان اجرای این پروژه داره طولانی میشه اما هیچوقت نمیشه شهر شیراز رو با تهران مقایسه کرد اونا از همه لحاظ مدیران دولتی پشتیبان شهرداری هستن و بعدشم با این همه جمعیت دوازده میلیونی و حجم عوارض شهرداری و پروژه های بزرگ ساختن خیابان دو طبقه واسه پایتخت یه فاجعه هست با این همه پشتیبانی از سوی دولت این شهر در الودگی در کشور حرف اول میزنه یا بقیه کلانشهر ها اما میبینم که در خبرها اسمی از الودگی شیراز زده نمیشه پس باعث افتخار واسه شهرمون به نظر من دلیل تاخیر بعضی از پروژه های شهرمون عدم همکاری بقیه دستگاه های استان و بعضی از مدیران تنگ نظر و حتی بحث تملک زمین و جابجایی تاسیسات هم هست مطمءنن اگه این مساءل حل شه شهرداری در اسرع وقت پروژه ها رو با اتمام میرسونه .

  5. ممنون امین جان از گزارشت امیدوارم هرچه زودتر پروژه تکمیل بشه، پل جوادیه واقعا با سرعت خوبی داره ساخته میشه و پل آرین هم تکمیل شده فقط قسمت زیرگذر کار کمی مونده، ،یک سوالم داشتم منظور از دو تونل باقی مانده همون تونل ۳ کیلومتری هست که به وسط کمربندی جوادیه ختم میشه؟

  6. ازینکه به رفت و آمد عابرین پیاده اهمیت میدن باید قدردانی کرد. در شهرهای بزرگ ایران مدیران شهری به این جزئیات خیلی توجه نمیکنن و فقط به کاهش ترافیک فکر می کنند. ولی این مسیر مناظر خوبی داره و باید از این پتانسیل در زمینه گردشگری استفاده کرد. البته امیدوارم اون پارکینگها به منظور احداث مجتمعهای تجاری ساخته نشه. باید فضای سبز رو گسترش داد و امکان مشاهده مناظر دوردست رو فراهم کرد.

  7. سلام. حرفی از تقاطع قصر دشت به میان نیامده، یعنی هدف این است که بدون ساخت تقاطع قصر دشت، پروژه رو به پایان برسونن؟

  8. بازم وعده و وعید همچین میگن پیمانکار قول مساعد داده انگار تاحالا تمامی قولها محقق شده الان همین پل فلکه معلم رو قرار بود ۱ ماهه تحویل بدن ۲ ساله دارن کار میکنن هنوزم میگن سال دیگه یا ولیعصری که قرار بود ۴ تحویل بشه . وافعا پیشرفت پروژه ها تو شیراز از بد هم گذشته و افتضاحه . همین ورودی سمت امیرکبیر چند ساله شروع شده ؟ به کجا رسوندن ؟ بخدا من هر جمعه از اونور رد میشن نهایت ۴ تا کارگر هستن و از لحاظ بصری پیشرفت خاصی نمیبینم

  9. بازم تشکر از گزارش خوبتون
    امین جان امکانش هست یه پلان کلی از این پروژه تو سایت بذاری ؟
    یه نکته هم خواستم بگم، دوستان ما که تو سایت نظر می دن به این نکته هم توجه داشته باشن که کار عمرانی با این وسعت نیازمند صبر و حوصله هست، با تمام کم کاری های که تو بدنه ی شهرداری و سایر ارگان ها بوده بازم باید خدا رو شکر کنیم که به هر حال یک تفکر حاکم بر شهرداری هست که قصد از بین بردن عقب افتادگی ها رو داره، و اگر این پروژه ها حتی کلنگ زنی نشده بود اونوقت باید چی می گفتیم؟ ! من خودم به شخصه امیدم به انتخابات مجلس هست تا با روی کار اومدن نماینده های لایق، عمران و آبادی نه تنها توی شیراز که در سراسر ایران سرعتی چند برابری بگیری، به امید اون روز .

    • مجلسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس؟! اونم نماینده ها واسه شیراز!؟
      نه کاکو نماینده ها از همی الان دارن به بعد از ۴ سال نمایندگیشون و خونه ی توی پایتخت و انتخاب شغل توی پایتخت فکر میکنند و لا غیر! نماینده دیدی سلام برسون!
      یه سازمانی باشه واسه شهر کار کنه همین شهرداریه اونم باید چندتا مشاور دنیا دیده و با کلاس و متفکر و با سواد داشته باشه تا سیستم اجرایی شهرداری بتونه از الگو برداری به الگو سازی ارتقا پیدا کنه

  10. عملیات عمرانی سنگینی است اما متاسفانه توی شیراز رسم شده طول کشیدن اجرای طرح های عمرانی و ناقص و نا زیبا افتتاح شدن امیدوارم این پروزه مهم در اسرع وقت ادامه یابد و کامل و زیبا اجرا شود

  11. در مورد اتصال این بزرگراه به شهر صدرا هم یه گزارش تهیه کنید،با تشکر از سایت خوب و پر بارتون…

    • برنامه ای برای این اتصال وجود نداره فعلا رامین جان

    • طبق گفته های مدیر شرکت عمران ، طرح اتصال صدرا به شیراز از طریق باجگاه و محور قره پیری منتفی شده( که البته بدلیل وجود معارضین متعدد محلی و همچنین علاوه بر اون دلالینی که مدتهاست در این محورها منتظر هستند که این طرحها اجرایی بشه و پول هنگفتی بابت تملک زمینخواریشون نصیبشون بشه، منتفی شدنش منطقیه)
      اولویت فعلا ادامه خط یک مترو( همون خط ۳) تا ایستگاه راه آهن شیراز و اتصال ریلی به صدرا، و اتصال صدرا به آزادراه شیراز-اصفهان هست که امیدواریم یه روزی!!!!!!! به وقوع بپیونده…..

  12. سلام دوستان تو شهر ما هم اگر بجای شعار دادن مسئولان شهری.پیمانکاران سه شیفت و غیرتی کار می کردند مثل شهر اصفهان که واقعا با مدیریت درست سه شیفت کاری مشغول کار هستند.پروژه های شهری شهر ما هم با سرعت بیشتری به اتمام می رسید و این همه پول بیت المال و وقت روح مردم آسیب نمیدید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.