ورودی شمال غرب شیراز با ۱۸۰ میلیارد اعتبار تعریض می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اعتقاد دارد یکی از مهمترین اولویت‌ها برای این منطقه تازه تاسیس، توجه به زیرساخت‌ها است، بنابراین ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اصلی، نسبت به منظر شهری، اولویت بیشتری دارد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، حمید‌رضا اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا منطقه فارس، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم منطقه ۱۰ شیراز، بحث زیرساخت‌ها است، گفت: در این منطقه با مشکل ترافیک سنگین در ایام و ساعت‌های مختلف روز مواجه هستیم و برای حل این مشکل، برنامه‌های خوبی را تدوین،‌ مصوب و اجرایی کرده‌ایم.

او اضافه کرد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته انجام شده، اجرای پروژه ادامه زیرگذر گلستان به سمت پلیس راه را در دستور کار قرار داده‌ایم که در حال حاضر تملک‌ها در مسیر انجام شده و امید است تا پایان سال ۹۵ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

اسماعیلی با بیان اینکه با ادامه این زیرگذر مسیرهای دسترسی به مجمتع خلیج فارس، قصرقمشه و ایستگاه راه آهن برای کسانی که قصد خروج از شهرک گلستان دارند، تسهیل خواهد شد، افزود: این مهم که بزرگترین زیرگذر شیراز به طول ۲٫۵ کیلومترمربع خواهد شد، یکی از پروژه‌هایی است که تملک آن ۱۰۰ درصد قبل از شروع عملیات اجرایی، انجام شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز با یادآوری اینکه دو روستای گویم و دوکوهک به شکل منفصل در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ شیراز قرار دارد، خاطرنشان کرد: املاک مورد مسیر حدفاصل پلیس‌راه تا دوکوهک، مراحل تملک را برای تعریض مسیر طی می‌کند.

 با بیان این نکته که گویم و دوکوهک در محور شیراز-سپیدان در اختیار شهرداری به صورت منفصل قرار داده شده، عنوان کرد:

اسماعیلی با تصریح بر اینکه ساخت و سازها در این محدوده بر عهده شهرداری و عملیات عمرانی و نظارت بر حریم ساخت و سازهای بر عهده راه و شهرسازی است، گفت: برخی از گلوگاه‌های موجود تا گویم را حذف کرده‌ایم اما در گویم به دلیل املاک تجاری‌ که از قبل ساخته شده، با یک گلوگاه مواجه هستیم که در این خصوص هم بر اساس مصوبه شورای محترم شهر، اقداماتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بودجه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای خرید و تملک حد فاصل پلیس راه شیراز-سپیدان تا گویم برای خرید و تملک حدود ۵۴۴ قطعه زمین نیاز داریم تا بتوانیم محور را به میزان تعیین شده، ادامه دهیم.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان صرف آسفالت کوچه و معابر شهرک‌های غرب شیراز شد که امسال نیز ادامه دارد، گفت: از سال ۹۱ گویم و دوکوهک به شهر شیراز الحاق شدند و متاسفانه در سال‌های قبل بدون رویه ساخت و سازهایی در این مناطق بدون پرداخت سهم خدمات و سهم تغییر کاربری انجام شده و افرادی در آنجا مستقر شده‌اند که امروز ما ناگریز به ارائه خدمات به آنها هستیم.

به گفته اسماعیلی، سال گذشته تمام کوچه‌های قصرقمشه و دوکوهک و ۳۰ درصد کوچه‌ها و معابر اصلی گویم آسفالت شدند و امسال نیز ۳۰ درصد از معابر اصلی گویم آسفالت خواهند شد.

وی تصریح کرد: مساحت طرح هادی مصوب گویم در زمان دهیاری ۱۰۵ هکتار ثبت شده بود اما در زمان تحویل به شهرداری ۹۸۰ هکتار افزایش پیدا کرد، به این معنی که ساخت و سازها به ۹ برابر افزایش پیدا کرده بود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز خاطرنشان کرد: برخی از افراد در این منطقه زمین خریداری کرده و ساخت و ساز انجام داده‌اند و امروز به برق، گاز و آب نیاز دارند، در حالی که هیچ یک از فراد مجوز احداث نداشته‌اند و معتقدند در زمان دهیاری بدون پرداخت سهم خدمات براساس تذکر شفاهی ساخت و ساز انجام شده است.

اسماعیلی گفت: تلاش کردیم در قالب طرح تفضیلی، وضع موجود را تثبیت کنیم اما خود مردم هم باید بپذیرند برای ساختن شهر سهم عوارض خود را پرداخت کنند.

وی در خصوص زیباسازی منظر شهری در این منطقه نیز بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها بیش از زیباسازی‌ها و منظر شهری در این منطقه برای ما اهمیت دارد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: اما در عین حال به عنوان مثال در ورودی شهر شیراز حدفاصل گویم-دوکوهک المانی در حال طراحی است تا کسی که برای اولین بار وارد شیراز می‌شود، احساس کند وارد فضای شهری شده است.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

9 نظر

  1. علیرضا

    خدا کنه چندتا دور برگردان در مسیر دیده شود و کند رو از تند رو جدا باشه تا یک مسیر روان داشته باشیم هم مسیر باغ شهر ها و هم مسیر سپیدان و هم در اینده ورودی به ازاد راه اصفهان می باشد واز دادن واحد تجاری لب خیابان جلوگیری کنن

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 20 Thumb down 1

    پاسخ
  2. سینا

    خلی خوبه امیدواریم شهرداری در این محدوده از شیراز بزرگ بتونه به اهداف مدنظرش برسه و با تعریض بزرگراه موجود سطح روانی از ترافیک رو فراهم کنه

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 15 Thumb down 1

    پاسخ
  3. علی @

    اسماعیلی با بیان اینکه : …. ” به طول ۲٫۵ کیلومترمربع ” ….
    “طول ” + “مربع ” ؟؟؟؟
    من دیگه هیچ حرفی ندارم 🙂

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 20 Thumb down 1

    پاسخ
  4. ایمان

    بله واقعا ورودی شمالغرب شیرز با اون واحدهای تجاری حاشیه چهره زشتی پیدا کرده و به یک روستا مانند شبیه هست.
    به نطر من تعریض تنها دردی دوا نمیکنه تا واحد های تجاری حاشیه حذف نشن چرا که باعث توقف خودروها و ترافیک هستند. باید واحد های تجاری حذف و بصورت بزرگراه تعریف بشه اونموقع هست که بله هزینه ها موثر میشه. و بهترین کار هم ادامه زیرگذر تا اخر گویم و دوکوهک که چهره ورودی هم زیبا تر میشه تا فقط یک قسمت المان بزاریم.

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 19 Thumb down 1

    پاسخ
  5. من شیرازی

    یه فکری برای بود بدی که نزدیک زیرگذر شهرک حافظ بکنن حال آدم بهم میخوره و زیبنده نیست مخصوصا بعدازظهر ها

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 9 Thumb down 2

    پاسخ
  6. Farshid

    درود
    با سپاس از شهردار فعال منطقه ۱۰ شیراز
    به نظر من بعد از افتتاح آزادراه شیراز اصفهان ، تکمیل شدن برج و مجتمع تجاری خلیج فارس و افتتاح پارک دراک شیراز ، حتی تعریض ورودی شمال غرب شیراز کافی نیست و نیاز به تغییراتی در تقاطع ها و میدان های اصلی شهرک گلستان و تبدیل آنها به تقاطع غیر همسطح وجود دارد!
    همچنین احداث بزرگراه و اتصال بزرگراه محلاتی به شهر صدرا واقعا ضروریه و شهرداری باید هر چه زودتر اقدام به ساختش کنه!

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 11 Thumb down 2

    پاسخ
  7. فرهاد

    کاشکی شهرداری به فکر بهبود وضعیت فجیع ورودی شیراز از سمت پل فسا هم باشه. هرچند که در چند سال اخیر با حرکت لاک پشتی داره کارهایی می کنه!

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 14 Thumb down 1

    پاسخ
  8. حامد-شهرراز

    درود.
    در حال حاضر تمامی واحد های تجاری موجود در گویم که در طرفین مسیر قرار گرفته تملک شده و بزودی تخریب میگردد. همچنین در برنامه ابلاغی، طرح توسعه زیرگذر گلستان در فاز اول تا پلیس راه ادامه یافته و بعد از آن تا دوراهی قلات تبدیل به زیرگذر خواهد شد.
    از همین زمان حال هم فکری باید برای خط ۳ مترو که از کناره بزرگراه دکتر حسابی عبور میکند، کرد. به احتمال خیلی قوی این خط ریلی از برخی باغ های موجود در تاچارا و صنایع عبور میکند که امیدوارم با طراحی و مطالعات مناسب یا مسیر عبور خط ۳ تغییر کند و یا بصورت هوایی احداث شود.

    مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 13 Thumb down 1

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *