تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

12

طرح تقاطع سه سطحی احمد بن موسی – رحمت

  • کد خبر : 14514
  • 17 آبان 1393 - 9:30

ساخت تقاطع سه سطحی احمد بن موسی – رحمت در سال جاری آغاز می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این پروژه در راستای تبدیل بلوار رحمت به بزرگراه میانی کلانشهر شیراز به اجرا در می‌آید که مانند بسیاری از طرح‌های در حال اجرا با تغییر طرح اولیه، به تقاطعی طبقاتی و سه سطحی تبدیل شده است.

این پروژه شامل یک پل از مسیر شرق به غرب بلوار رحمت به احمد بن موسی و یک پل از بلوار احمد بن موسی به مسیر شرق به غرب بلوار رحمت است.

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

تقاطع سه سطحی رحمت احمد بن موسی

telegram

لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 60در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۰
  1. دقیقا کجاست بسیار عالیه این پاک فطرت بی نظیره

  2. سلام . کاش واسه ترافیک ملاصدرا و ۴ راه خلدبرین هم فکری میکردن . کسی از سرانجام طرح ۲طبقه کردن خیابان ملاصدرا تا بعثت خبر داره ؟

    • دقیقا منم همین نظر رو دارم بهتره از جاهای با اولویت بیشتر شروع کنن . الان مرکز شهر با اون وضع ترافیک نیاز بیشتری به سر و سامون دادن داره . به نظر میاد شهرداری اول دنبال پروژه های راحت و پرونده پر بار کن هست . اجرای پروژه هایی که ریسکی ندارن . یادم میاد خود شهردار یک بار مصاحبه کرد که قصردشت ریسک بالایی داره و سخته به خاطر ترافیکش خب یکی نیست بگه هر روزم سخت تر میشه پس بهتره زودتر رسیدگی کنن

      • سروش جان بی انصافی نکن، قصردشت درحال تملکه و بدون تملک شروعش فایده نداره. الان پروژه کشن، گلستان، فاز دو کوهسار، پل کابلی و … پروژه های اسونی نیستن!

      • ببخشید من اسم ندیدم که با اون اسم خطاب کنم شما رو . شیراز جان کار شده درسته داره کار میشه اونم درسته ولی روند کنده . منم مثال قصردشت رو زدم چون به نظرم شاید مهمترین پروژه باشه چون دقیقا در وسط رینگ قرار گرفته . من اگر انتقاد کردم اصلا منظورم این نیست که کار مفیدی نشده ولی اگر نگاهی به شهر شیراز بندازیم میبینیم خب خیلی جاها اولویت بیشتری داره نمونش همین مطهری خب شما ببین دارن از یک سمت رینگ رو شروع میکنن بعد وسطش یکدفعه مطهری رو فعلا ول میکنن کشن رو میسازن در ضورتی که اگر مثلا اول مطهری شروع میشد حداقل گره ترافیکی مطهری از بین میرفت بعدشم که زیر گذر خوبی داره همونی که چوگان هست ( ببخشید من خیلی اسم پلها رو بلد نیستم ) اینجوری هم گره مطهری از بین رفته بود هم از چمران یا همین پل چوگاه یه مسیر مستقیم و قابل استفاده و بدون ترافیک بود ولی الان اینطور نیست یا مثلا همین قصردست فکر میکنم شما هم موافق باشی هر روز اجراش داره سخت تر میشه به دلیل ترافیک روز افزونش . نظر من اینه که پروژه ها خوبه ولی داره پراکنده اجرا میشه به نظرم بهتره اول شاهرگها رو سریعتر راه بندازن یا پروژهای مرکزی شهر. به نظرم شیراز دچار مشکل عدم برنامه ریزی هست . نمونه میارم براتون . من محل زندگیم نزدیک به فلکه معلم هست چند وقت پیش اومدن یه سمت همت جنوبی رو فضا سازی خوبی انجام دادن مبلمان گذاشتن نور پردازی کردن و کار خوبی بود حالا الان اومدن دارن دوباره خراب مبکنن لوله گذاری میکنن پرسیدم چرا میگن به خاطر پول داریم لوله ها رو میاریم تو پیاده رو خب اگر برنامه ریزی مدونی وجود داشت این اتفاق میوفتاد ؟ قطعا نه چون این پل معلم بحث این چند ماهه نیست و میتونستن بدون خرج اضاف کردن همون موقع زیبا سازی لوله رو هم انتقال بدن . شیراز عزیز شاید اگر همین هزینه هایی که با ۱ برنامه ریزی خیلی ساده میشه از رو دوش شهرداری برداشت از عایدیش میشد ۲ تا پروژه بیشتر شروع کرد یا حداقل تملک کردن رو تسریع کرد چون از این اقدامات بی برنامه رد سطح شهر خیلی زیاد هست که شاید من فقط ۱ موردش رو دیدم . پروژه هایی که گفتید درسته پروژه های کوچکی نیستن ولی در مکانی هم هستن که اجراش چالشی نداره هر چند منکر بزرگ بودن و سختیش نیستم . در کل قطعا من هم دلم برای شهرم میسوزه و دوست دارم شهرم ابادتر از این بشه ولی خیلی برنامه ریزی شده تر و هماهنگ تر بین ارگانها و سریعتر در اجرا

      • سروش جان امین هستم.
        درست میگی درکل منم موافقم اما تو اجرا و مدیریت مشکل ایجاد میشه. مثلا اگهمطهری اجرا بشه و احمدبن موسی نشه میگن شهرداری فقط به بالا شعرمیرسه. یا مثلا مشکل حفاریها مربوط به نبود مدیریت واحد شهریه.

        در مجموع شهرداری باید ۵ سال دیگه کار کنه نا برسه جاییکه الان اصفهان و تبریز هستن. کار سخته واقعا. ولی بازهم میشه تو همنن محدودیتها بهتر کار کرد

      • سروش جان هیچ جای دنیا نمیان مرکز شهر رو تقاطع غیر همسطح بزنن!!!! به چند دلیل:
        اول اینکه بافت شهری مرکز شهر رو بهم میزنه!!!!
        دوم اینکه به دلیل باریکی خیابان ها و عدم وجود جا و نیاز به تملک بسیار زیاد بعضا هزینه تملک ها چندین برابر هزینه اجرایی خود پل میشه که این اصلا اقتصادی نیست!!!
        سوم به دلیل اینکه در مرکز شهر ها با ساخت تقاطع هیچ تاثیری در ترافیک ایجاد نمیشه و فقط ۵۰ متر به جلوتر منتقل میشه!!!!برای مثال اگه در هر کدوم از تقاطع های نادر یا ۲۰ متری و ۳۰ متری سینما سعدی یا خیابان قصردشت و… یه پل بزنن ترافیک از اون نقطه به تقاطع بعدی منتقل و در تقاطع بعدی ۲ برابر و عملا قفل میشه!!!!
        چهارم در مرکز شهر شیراز ترافیک عموما به دلیل اینه که بیشتر لاین خیابان ها برای پارک و پیاده و سوار کردن مسافر استفاده میشه و حتی اگه در تمام ۴ راه های مرکز شهر هم پل ساخته بشه چون خود خیابان ها کشش ندارن فایده ای نداره و در ترافیک تاثیری نداره!!!!!

        چیزی که الان در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا اجرا شده اینه که رینگ های ترافیکی رو در اطراف شهر برای عبور و مرور خودرو ها ساختن و برای رفت و آمد به مرکز شهر از سیستم های حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و تاکسی استفاده میشه و نه خودرو شخصی!!!!

        در مورد قصردشت هم اگه درست خونده بودی متوجه میشدی که شهردار گفت تملک قصردشت در حال انجام هست و پس از اتمام تملک اول زیرگذرش اجرا میشه تا از ترافیک مسیر کم شه و بعد هم پل رو گذر!!!!

  3. پل بزرگ یا به اصطلاح سطح سوم از بلوار رحمت به سمت احمد ابن موسی هست؟

  4. کاش واسه ترافیک خیابان زند و زیرگذرهای عابر در خیابان زند هم فکری میکردند..

  5. برای دوستانی که گیج شدن در تصویر اول مسیر بالا رحمت به سمت پل غدیر، مسیر پایین سمت چپ رحمت به سمت میدان کوزه گری و مسیر سمت راست بلوار احمد بن موسی هست!!!

    نکته ای که خیلی ارزشمند هست اینه که شهرداری بالاخره دست از تقاطع سازی های تک و بدون هدف دست برداشته و تقریبا تمامی تقاطع های در دست ساخت شهرداری در جهت تکمیل رینگ های ترافیکی شیراز هست!!! این تقاطع شاید از نظر خیلی ها اهمیت زیادی نداشته باشه اما در صورت ساختش تاثیر بسازیی در هدایت خودروها به بلوار خلوت احمد بن موسی و از اونجا به کمربندی داره و میتونه ترافیک بلوار رحمت رو کاهش بده!!!!
    امیدوارم که بعد از اتمام این طرح برنامه بعدی که واسه بلوار رحمت دارن در تقاطع رحمت با سفیر های جنوبی و شمالی باشه که نه تنها ترافیک سنگینی رو در اون نقطه وارد رحمت میکنن بلکه به علت سرعت خودروها در اون نقطه معمولا تصادف های بدی رخ میده!!!!

  6. درود.

    طرح بسیار زیبا و چشم نوازی است و همه ی این پروژه ها باعث میشود که بزرگراه رحمت، به یک مسیر و رینگ بزرگراهی درونشهری استاندارد تبدیل شود که وظیفه ی اتصال غرب به شرق و شمال شهر شیراز را دارد.
    بنظر من باید تمامی دسترسی ها و تقاطع های موجود در این مسیر، به غیر همسطح تبدیل شود و دوربرگردان های همسطح مسدود شود.
    در حال حاضر نیز برای میدان کوزه گری نیز تقاطع طبقاتی بزرگی پیش بینی شده که فعلا در حال مطالعست.همچنین مسیر بلوار احمدی شمالی به قائم که از رحمت عبور میکند نیز تقاطع غیر هسمطح پیش بینی شده که فعلا مشخص نیست به زیرگذرتبدیل میشود یا روگذر.
    باید برای بزرگراه رحمت و لاین های اصلی مسیر، محدوده خاصی مشخص کرد.چون در حال حاضر برخی از نقاط رحمت، بسیار آشفته است.

  7. طرح خوبی هست . اگه سطح دوم بجای اجرای دیواره از ستون استفاده شود . طرح زیباتر خواهد شد .

    • اره بنظر میاد سطح دوم با ستون زیباتر و با ابهت تر میشه.امیدوارم اگر مشکل فنی برا اجرا نداشته باشه یه تجدیدنظری بشه.

  8. این طرح پل سازی بسیار بهتر و عالیتر از سایر طرحها و در حد یک کار با برنامه ریزی برای اینده هست . این نشون میده ایده پردازی و طراحی به جد در حال پیشرفت در شهرداری هست .امیدوارم از این طرح ها در پل سازی های اینده مخصوصا بزرگراهها استفده بشه.

  9. ای کاش یه فکری هم برای میدان رودکی ( تقاطع همت جنوبی و کمربندی ) می کردند . خیلی از مواقع ترافیک و تصادف داره . البته می دونم شهرداری می گه اداره راه باید پیش قدم بشه و …

  10. دوستان طرحی برای احداث یه بزرگراه تو محور جنوب به شمال و مرکز شیراز وجود نداره؟ که مثلا جایگزین مسیر بلوار عدالت تا ستاد و یا تا فلکه گاز بشه؟ خیلی وقته این مسیر دیگه جوابگو نیست، همه ماشینا از کوچه پس کوچه ها و خیابون های فرعی میرن

  11. این تقاطع برای دسترسی شرق به جنوب و جنوب غرب شیراز خیلی لازم بود و در کاهش بار ترافیک بلوار رحمت نقش بسزایی داره. اما ای کاش واسه فلکه کوزه گری هم زودتر یه تقاطع اجرا کنن. وضعیت ترافیکی مناسبی نداره.

  12. جام جم اولویت زیادی داره چون بزرگراه کوهسار و تونل هاش تقریبا کامل هستن و پل چمران هم که کامله با شروع کردن زودتر جام جم این مسیر فعال میشه و ترافیک دانشجو و اول چمران تا زرگری خیلی کم میشه اما پروژه ای مثل قصر الدشت اولویت کمنتری نسبت به جام جم داره چون فقط برا همون جا تاثیرگذاره اما با ساخته شدن زودتر جام جم ، بزرگراه کوهسار و تونل ها و پل چمران قابل استفاده می شن و علاوه بر تاثیر مستقیم در بلوار جمهوری تاثیرات غیر مستقیم هم داره

  13. از زمان دقیق ساختش اطلاعی دارید؟ پل های کشن و زیرگذر گلستان چطور کی اغاز میشوند؟ سه چهارم سال داره میگذره چرا شروع نمیکنن

  14. روند فعلی برای پل سازی خوبه و امیدوار کننده است و جای تشکر و سخته نباشید داره
    بهتره یه فکری هم برای مرکز شهر بشه میدونم خیلی سخته اما برای ملاصدرا و پارامونت و سینماسعدی و عفیف اباد و نمازی باید فکری بشه

    • صادق عزیز با تکمیل شدن رینگ شهری بار ترافیک این نقاط هم کاهش پیدا میکنه، در هیچ جای دنیا در مرکز شهر مثل ملاصدرا، پارامونت، سینماسعدی، عفیف اباد و نمازی از پل های رو گذر استفاده نمیشود بلکه با توسعه بزرگراه(رینگ شهری) بار ترافیکی این نقاط رو کاهش میدن

      • مهدی عزیز از توضیحت ممنون اما منظور من صرفا ساخت پل نیست بلکه با اجرای طرح ترافیک و ساخت پارکینگ و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم میتونه مفید باشه
        البته این میان همکاری مردم با مسولین موثره و برعکس به خاطر همین میگم سخته

  15. امین خان اونجا نشد بالا جواب بدم .درسته ممکنه اعتراض بشه که بالا شهر کار انجام میشه پایین نمیشه ولی به نظرم اینکه بگن پایین شهر و بالای شهر یخورده کوته بینی هست چون اونی که پایین شهره شیرازیه اونیم که بالای شهره شیرازیه و قطعا دارن از امکانات شیراز استفاده میکنه همونی که سمت احمد ابن موسی میشینه خوب قطعا و یقینا کارش به وسط شهرم میرسه پس منفعت عام اینجا مطرح میشه و مرکز شهر جایی هست که از همه سمت شیراز مجبورن واسه انجام کارشون بیان اونی که گلستان هست واسه خیلی از کارهاش مجبور میشه بیاد مرکز شهر اونیم که فلکه فرودگاهه همینطور نظرم به عنوان یه شیرازی اینه که بهتره همه دیدمون رو به شهر عوض کنیم و بزرگتر ببینیم اگر پلی هر جای شیراز احداث بشه کل شهر از اون پل منفعت میبره و ساختار اون شهر ارتقا پیدا میکنه حالا هر جای شهر میخواد باشه . ممنونم که با حوصله جوابم رو دادی امین جان و باز هم ممنونم از اینکه باعث ارتقا فکر و اندیشه و فرهنگ شیراز هستید

  16. کاش شهرداری یه قدم به جلو بزاره و کمتر از خاکریز استفاده کنه و ستون بزنه

  17. امین جان سلام
    شیراز ازنظرپروژه های شهری خیلی جولوتر از تبریز هست اونجا از لحاظ تقاطعات چند سطحی وتونل شهری خیلی عقب تر از شیراز هستند حالا چجور به نظر شما در شیراز باید ۵سال کار بشه تا به تبریز برسیم این صحبت شما واقعا جای تعجب داره اگه مستنداتی دارین ارائه بدین تا صحبتاتون به پای بی اطلا عیتون گذاشته نشه
    باتشکر

    • من گفتم هاشم جان؟!

      • امین جان تو این مطن نوشتید
        شیراز۱۴۰۰
        آبان ۱۷, ۱۳۹۳ در ۴:۴۵ ب٫ظ

        سروش جان امین هستم.
        درست میگی درکل منم موافقم اما تو اجرا و مدیریت مشکل ایجاد میشه. مثلا اگهمطهری اجرا بشه و احمدبن موسی نشه میگن شهرداری فقط به بالا شعرمیرسه. یا مثلا مشکل حفاریها مربوط به نبود مدیریت واحد شهریه.

        در مجموع شهرداری باید ۵ سال دیگه کار کنه نا برسه جاییکه الان اصفهان و تبریز هستن. کار سخته واقعا. ولی بازهم میشه تو همنن محدودیتها بهتر کار کرد

        مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: Thumb up 6 Thumb down

      • عجیبه! متظورم تهران بوده اشتباه نوشتم:))))

  18. هنوز زوده به رحمت گفت بزرگراه.کاش شهرداری از رحمت درس میگرفت بجای بلوار سازی و همسطح کردن خطوط کند رو و تند رو و چهارراه سازی .از همون اول بزرگراه دو سطحی احداث میکرد به صورت زیر گذر سراسری مثل امام علی تهران(کندرو در تراز صفرو تند رو در تراز منفی ۱) با رمپ های ورودی و خروجی و پلهای دوربرگردان دیگه احتیاج به این همه زمان و تعدد پل سازی و صرف هزینه زیاد به مراتب سنگین تر از پل سازی ها نبود.
    جهت رینگ شمال جنوب باید مطهری به بزرگراه تبدیل شود.و قسمت پل ستارخان تا تقاطع چمران به صورت تونل یا زیر گذر مسقف و پل یادگار امام و میدان مطهری تا پل ستارخان به صورت زیرگذر سراسری.
    همچنین ایمان شمالی و جنوبی باید طبقاتی بشه و چمران قسمت پل معالی آباد تا زیرگذر زرگری با ساماندهی پارکینگ حاشیه که باعث ترافیک شده به بزرگراه تبدیل بشه و به کوهسار و مطهری متصل شود شیراز دارای سامانه یا شبکه بزرگراهی میشود مثل سایر کلانشهر ها

  19. امین جان
    الان دیگه یقین داریم که از نظر پروژه های شهری کمتر از تبریز و اصفهان و مشهد نیستیم بلکه جلوتر هم هستیم . کدامیک از این شهرها این تعداد تونل دارند ؟
    در ۵ سال اینده اونها باید برنامه ریزی کنند که چگونه به ما برسند . مطمئن باشید .

    • منم با نظر امیرم کاملا موافقم. به خصوص در زمینه ی تونل شهری بقیه شهرها (بجز تهران) در برابر شیراز هیچ حرفی واسه گفتن ندارن…

    • منم ۱۰۰% موافقم .
      واقعا باید به شهرمون افتخارکنیم و پرچم شیراز و شیرازیا همیشه بالاست .
      و همچنین باید از شهردار بسیار خوبمون مهندس پاک فطرت تشکر کنیم که از هیچی برای شیراز کم نگذاشته.
      به امید موفقیت و پیشرف روز افزون برای شهرمون و همه ی شیرازی های عزیز.

  20. با سلام در این سایت اعلام کردید که پروژه تقاطع کشن و چند پروژه دیگه و فرهنگسرا ۵شنبه ( پریروز) کلنگ زنی‌ خواهد شد. اما به نظر نمیرسه چنین اتفاقی‌ افتاده باشه. منبع خبر شما کجا بوده. اگر درست نیست لطفا اطلاع رسانی کنید.

    • امیرجان خبر کلنگ زنی رو در نظرات اعلام کردیم و بطور رسمی در سایت منتشر نشد. منبع خبر معتبر بود ولی انگار برنامه بازدید از پروژه کوهسار جایگزینش شد.

  21. همه متفق القول میگن که پروژه های فلکه قصردشت و جام جم مهم ترین پروژه های شیراز هستن که باید اجرا بشن. نمیدونم چرا شهرداری نسبت به این ۲ تا پروژه بیخیالی داره طی میکنه. همین امروز این دو پروژه شروع بشن، با این سرعتی که شهرداری داره ۲ سال دیگه ساختشون طول میکشه . باور کنید پروژه کوهسار بدون این دو تا پروژه اندازه یک کوچه معمولی بیشتر ارزش نداره. حتی پل چمران هم که زدن طرحشو عوض کردن به نظرم اشتباه کردن چون حتی اگر پل نعلی شکلی هم ساخته بشه(که خدا میدونه کی بشه) بازم چمران به کوهسار ارتباطی پیدا نخواهد کرد. شهرداری شیراز هنوز تو زمینه ساخت کامل یک پروژه لنگ میزنه که به نظرم جای تاسف داره. آخه اینا با خودشون چند چند هستن من نمیدونم، اگر قرار باشه همت دو طبقه بشه باید از الآن به فکر باشن که مستقیم وصلش کنن به پل معلم که نخوای یه بار بیای پایین دوباره بری بالا! تازه هنوز یه مشکل دیگه هم داریم اینا حتی اگر پل قصردشت رو هم بسازن بازم تو تقاطع قدوسی مشکل ترافیک خواهیم داشت.
    من قبلاً چند بار از صفحه تماس با شهردار توی سایت خود شهردار به آدرس eshiraz.ir/mayor چند تا پیشنهاد شهری دادم که همشون خونده میشن توسط خود شهردار و عمل هم میشن اگر در مورد مسائل کلان شهری باشه. حتی یه دفعه مدیر روابط عمومی شهرداری باهام تماس گرفت و از طرف شهردار ازم تشکر کرد. ازتون خواش میکنم از صفحه تماس به شهردار این مسئله رو به شهردار بگید و باور کنید که اونا رو میخونه و و دستور کار قرار میده و نظرات کلان شهری که مردم میدن براش خیلی ارزش داره و بها میده بهشون.

  22. والا این جا پل لازم نداره.اصلا بار ترافیکی نداره برن برسن به کوزه گری هست
    این مهندس پاک فطرتی که ازش طرفداری میکنین بخاطر تقاطع هااشتباهه.فقط داره پول حروم میکنه تمام تقاطع ها ناقصه و بار ترافیکی رو برنمیداره

    • محمد جان. دلیلت جالبه….

      میشه بگی کدوم تقاطع ناقصه؟؟

      بنظرت دلیل برداشته نشدن بار ترافیکی چی میتونه باشه؟

      ۱- ساخت اشتباه پل و بقول شما حیف و میل میلیارد ها تومان پول برای ساختن پلهای بیهوده؟؟؟

      ۲- نحوه ی اشتباه رانندگی در ایران و در شهر و دوبله و سوبله پارک کردن های مردم در نردیکی این تقاطعها؟؟؟

      ۳- تقصیر مردم ماست که هرجا میتونن ماشین پارک میکنن و یا تقصیر شهرداریه که پل میسازه برای راحتی من و شما و بازگشایی مسیر؟

    • محمد جان اتفاقا یکی از اهداف ساخت این تقاطع کاهش ترافیک ورودی به رحمت و میدان کوزه گری هست!!!!
      در حال حاضر برای ورود به احمد بن موسی باید حدود یک کیلومتر بری بالاتر و دوربرگردون رو دور بزنی و برگردی که خیلی ها دیگه حوصلشون نمیشه این همه مسیر رو برن و برگردن و همون رحمت رو برای ادامه مسیر انتخاب میکنن که به ترافیک رحمت اضافه میکنن!!!
      یادمه یه بار داشتم با آژانس از بلوار مدرس و پل غدیر به سمت شهرک فرهنگیان میرفتم که خلوت ترین و بهترین مسیر رفتن به همین احمد بن موسی و بعد از اون کمربندی و رسیدن به فرهنگیان بود اما راننده آژانس مسیر رحمت و بعد باهنر و بعد شهرک رو رفت!!! (بماند که سر بریدگی ۵۰۰ دستگاه و قبل از ۴ راه زندان و سر سفیر چقدر شلوغ و شیر تو شیر بود) وقتی پرسیدم چرا از احمد بن موسی نرفتی گفت نمیصرفه یک کیلومتر بری بالا و یک کیلومتر برگردی تا تازه وارد بلوار بشی!!! بنده خدا گفت اگه یه چپگرد مثل ابوذر غفاری اینجا میساختن چقدر مسیر برای ما هم بهتر میشد!!!
      در اصل هدف از ساخت تقاطع احمد بن موسی کاهش ترافیک اون نقطه نیست بلکه هدایت خودروها بین رینگ میانی و خارجی شیراز (رحمت و کمربندی) و در نتیجه کاهش ترافیک رینگ میانی (رحمت) هست!!!!

    • اینو قبول دارم که شاید شهرداری درست نمیتونه پروژه های پلسازی رو اولویت بندی کنه اما در مورد احمدبن موسی یک نکته وجود داره که شما توجه نکردی! شاید احمدبن موسی به قول شما آنچنان ترافیکی نداشته باشه اما به نظرم ساخت این تقاطع اونجا یک آینده نگری به تمام معنا هست. خود احمدبن موسی یک معبر جدیدالاحداث هست و با توجه به تازه تفکیک بودن بسیاری از زمین های اطرافش، به نظر میاد در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش چشمگیر جمعیت در اون محور باشیم که شهرداری با آینده نگری در بهترین زمان اقدام به سخت این تقاطع کرده اما هنوز هم میگم هیچ پروژه ای برای شیراز در حال حاظر کلیدی تر از جام جم، قصردشت و قدوسی-همت نیست

    • بهتره یکم فکر کنیم بعد به دیگران تهمت بزنیم دوست عزیز. اشتباه بوده ولی نه در حد زیر سوال بردن کل تلاش مجموعه شهرداری

  23. با سلام و تشکر از مدیر سایت

    بهتر است مکان ساخت چنین طرح هایی را روی نقشه شیراز هم نشان دهند تا همه متوجه مسیر ارتباطی که قرار است ایجاد گردد بشوند

  24. بلوار احمد بن موسی جهت دسترسی به کمربندی مسیر خوبی هست و این پل مفید فایده است.
    اما در صورتی که فکری به حال انتهای بلوار جهت ورود به کمربندی بشود.
    ببخشید به موضوع پل ربطی نداره ولی یک نکته در خصوص کمربندی خط کشی اون هست که بسیار گمراه کننده است . وجود خط کشی های در هم و نا مشخص . کاش یک فکری بحال اونا موضوع بشه

  25. لطفا به مسئولین شهرداری بگید یه فکری هم برای انتهای ایمان جنوبی که به کمربندی میرسه بکنند آخه بسیار ترافیک و تصادف هست به نظر من از اولویتهاست .

  26. سلام لطفا چاره ای هم برای کمربندی شیراز از پل اکبرآباد به سمت شهرک جوادیه بکنند این جاده دوتا باند باریک بدون حاشیه دارد و با توجه به وجود پایانه بار نیاز شدی به دوربرگردانهای استاندارد از نوع پل یا زیرگذر دارد و مهم اینکه وجود یک تا دوتا باند در هر طرف احساس میشود یعنی هر طرف بایستی سه تا چهار باند جاده داشته باشد و بصورت بزرگراه شود کمااینکه یکی از ورودی های شیراز از سمت شمال میباشد که بسیار حائز اهمیت است . در ضمن جلوی شهرک جوادیه هم بجای این دو دور برگرداندن بسیار خطرناک که اکثرا موجبات تصادف را بهمراه دارد و شلوغی تردد از سمت دینکان به جوادیه و بالعکس به نظر من اگر جاده اصلی جلوی شهرک جئادیه بصورت پل هوایی باشد که خودروها براحتی و بدون خطر به شهرک جوادیه از مسیر دینکان رفت و برگشت داشته باشند عالی میشود .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.