تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

23

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

  • کد خبر : 14279
  • 04 آبان 1393 - 18:30

ساخت مجموعه پل‌های چهارراه کشن تا یک ماه آینده آغاز می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، پس از آغاز ساخت و یا بهره برداری از پلهای سه سطحی باهنر – رحمت، ستارخان، معالی آباد، تخت جمشید، دلگشا، معلم و پل کابلی ولیعصر، ساخت سومین پل طبقاتی شیراز بزودی آغاز می‌شود.

این پل که یکی از پروژه‌های بزرگ پل سازی کلانشهر شیراز محسوب می‌شود، از دو پل سه سطحی و طبقاتی تشکیل شده که ارتباط مسیرهای موجود در چهارراه باغ جنت (کشن) و تقاطع رحمت – مطهری جنوبی را به صورت غیر همسطح تعریف می‌کند که بزرگ‌ترین پل‌های طراحی شده در پروژه، بین چهارراه کشن و تقاطع رحمت – مطهری قرار دارند.

طرح قدیم

طرح قدیم

طرح قدیم

طرح قدیم

طرح قدیم

طرح قدیم

گفتنی است طرح اولیه پروژه شامل یک زیرگذر، میدان و روگذر در چهارراه کشن و یک چپگرد و زیرگذر در محل تقاطع رحمت – مطهری بود که با نظر مستقیم مهندس پاک فطرت شهردار شیراز، این طرح به دلیل مشکلات تملک و هزینه بالای انجام آن، به شکل کنونی تبدیل شد تا شاهد یک تقاطع طبقاتی و بزرگ دیگر، اینبار در ورودی غربی شهر شیراز باشیم تا این کلانشهر از حیث تعداد تقاطع‌های ۳ سطحی و طبقاتی بعد از تهران در رده دوم شهرهای کشور قرار گیرد و به نحوی شایسته عقب ماندگی خود را در زمینه پروژه‌های عمرانی جبران کند بطوریکه دیگر طرحهای پل سازی مانند احسان، فضیلت – نصر، فضیلت – سرداران و… در نظر شهروندان طرح‌هایی ساده بنظر آیند. مدت زمان اجرای این طرح، به زودی اعلام خواهد شد.

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=14279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 96در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹۶
  1. خدا رو شکر پروژه جدیدی رو میخوان شروع کنن . فقط امیدوارم زمان ساخت هم کوتاه باشه . لطفا اگر امکانش هست بگید پیمانکارش هم کی هست

  2. درود بر مهندس پاک فطرت
    طرح جدید از نظر زیبایی و هنر مهندسی پروژه منحصر به فرد برای شیراز خواهد بود .

  3. این رو میگن تقاطع مدرن. یعنی پل معالی آباد در برابر این پل خیلی کوچیکه. دومین ورودی شیراز یه تقاطع مدرن خواهد داشت. ورودی سپیدان و یاسوج و حال ورودی بوشهر و اهواز

  4. هر دو طرح قشنگه …طرح قدیم شبیه معلمه با این تفاوت که یک سمتش زیر گذره… طرح جدید زیادی شلوغ شده! ولی خب تملک اون منطقه هم چیزی نیست که بشه راحت ازش گذشت وجود کارگاه های بزرگ تراشکاری و سوله ارژن و…..

    سوالی داشتم سه راهی که به خیابان فراشبندی وصل میشه و بعد به رحمت.. اون سه راه هم تقاطع ایجاد میشه؟ بصورت همزمان؟

    بااین حساب برای تکمیل این رینگ فقط تقاطع میدان مطهری می مونه و بازگشایی محور بعد از تقاطع رحمت باهنر به سمت خیابان فراشبندی که اونم تملک بسیار سنگینی داره بدلیل کارگاه ها و سوله های بزرگ و قدمت دار و گران……

  5. طرح جالبی داره و متفاوت نسبت به بقیه پل های موجود

  6. بادرود.

    تبریک خدمت همه دوستان و تشکر از امین عزیز بابت پیگیری ها و تشکر از مهندس پاکفطرت شهردار محترم.

    همانطور که عرض کردم شهرداری شیراز در آینده ای نزدیک پروژه های عظیمی را شروع خواهد کرد.
    که تقاطع مذکور و تقاطع میدان مطهری و زیرگذر گلستان و …. از این دست هستند.
    همچنین مسیر بلوار مطهری که به بزرگراه تبدیل میشود، با اجرای این تقاطعات، به مسیری ویژه و کامل مبدل خواهد شد.
    طول پل روگذر مسیر رحمت- به مطهری حدود ۱ کیلومتر خواهد بود.

  7. عاااالیه
    واقعا زیبا میشه
    فقط یه مسیر کم داره اونم ماشینایی که از طرف تقاطع رحمت – مطهری میان و میخوان برن سمت بوشهر از کجا میرن ؟ از زیر پل ؟ یعنی قراره چراغ راهنمایی داشته باشه ؟ یا من دارم کلا اشتباه میکنم ؟

    • حمید جان، توی این طرح تمام مسیرها به راحتی به چپ یا راست یا مستقیم برقرار خواهد بود، به جز دو مسیر، یکی از سمت بولوار امیرکبیر به سمت بولوار زینبیه، البته اگه اسمشو درست گفته باشم، و یکی ی از سمت زینبیه به طرف بوشهر، که این دو مسیر از زیر پل عبور خواهد کرد و احتمالا چراغ قرمز خواهد داشت.

      • صابر جان توی یکی از کامنت ها حامد – شهرراز گفت که توی این طرح دارن یه لوپ طراحی میکنن که از بلوار میثم رو به امیرکبیر متصل کنه اگه اینجوری بشه عالی میشه
        چون اصلا با عقل جور نمیاد که چراغ راهنما داشته باشه
        درسته که مسیر بلوار مطهری جز یه رینگ هست ولی مسیر اصلی این تقاطع امیرکبیر هست بعد بیان واسه این مسیر اصلی چراغ راهنما بذارن ؟؟؟؟
        عجبا !!!!

    • خیلی خوبه اما کاش قبل از اجرای این طرح ها اشکالاتش در این مرحله گرفته میشد. ( گرچه همه الان ذوق زده ابراز خوشحالی می کنن! حق هم دارن)
      این طرح علیرغم شکل پیچیدش ۲تا اشکال عمده داره،
      ۱- هنوز برای کامل شدن مسیر های دسترسی نیاز به چراغ خطر داره و تقاطع همسطح کامل حذف نشده.
      ۲- سرعت ترافیک در طرح نسبتا کمه بدلیل پیچ های تند و شیب زیاد.

      کاش در طرح های جدید ترافیکی اهمیت بیشتری به امنیت و سرعت ترافیک داده می شد. و با استاندارد های بالاتر طراحی ها صورت می گرفت.

    • این افراد اصلا نباید به سمت تقاطع امیرکبیر بیان و باید به سمت کمربندی برن و از تقاطع غیرهمسطح امام حسن مجتبی استفاده کنن

  8. من که سرم گیج رفت

  9. درود
    جای خوشحالی و مباهات داره و امیدوارم این طرح بدون حاشیه و مشکل در موعد مقرر افتتاح بشه .
    یک انتقادی که به پل های چند سطحی شهرداری میشه داشت ، عرض کم اون هاست . مثل پل معالی آباد و چپ گرد ابوذر .

    • سعید جان پل طبقاتی معالی آباد با توجه به ترافیکی که از روش رد میشه از عرض مناسبی برخوردار است(من هر روز از این پل رد میشم) فقط تنها ایرادی که میشه به پل معالی آباد گرفت اینه که خیابان کنار عرشه پل از عرض کمی برخوردار است که علت ترافیک هم معمولا به خاطر همین است، که شهرداری میتونه با تعریض خیابان و کمی تملک این خیابان رو به حداکثر استفاده خودش برسونه

    • سعید جان عرشه پل معالی اباد طوری طراحی شده که با توجه به حجم ترافیک در سالهای آینده می شه عرض عرشه رو بیشتر کرد!

  10. اینطور که به نظر میرسه طرحش زیباتر شده و از اون مهم تر به دلایل زیر اقتصادی تر شده :
    ۱-خاک برداری کم تری نیاز داره
    ۲-تملک کمتری لازم هست که صورت بگیره
    ۳-اجرای پل، زمانِ کمتری نسبت به ایجاد زیر گذر نیاز داره

  11. یه تقاطع خوب و کامل در یک مکان کاملا نیازمند همچین طرحی- اینه که من میگم باید ساخت ولی به جا و درست و حسابی ! انشاءالله که فضای سبز زیبایی هم براش پیشبینی بشه طرحش جالبه مخصوصا اینکه محور شمال به جنوب در شیراز که عرض شهر رو طی کنه و البته مسیر عریضی باشه که بتونه ترافیک رو روان انتقال بده کم داریم این پل با امتداد از رحمت تا چمران میتونه تا حدودی بار ترافیک سایر خیابان هارو کم کنه- امیدوارم مطالعت دیگری هم شکل بگیره و مسیر های موازی بیشتری پیشبینی و اجرا بشه البته شرق به غرب هم مشکل زیاد داریم که باید حتما یه فکری بشه! انشاءالله هر روز شاهد پویایی بیشتر شهر زیبامون باشیم

  12. طرح بسیار بزرگیه امیدوارم هرچه زودتر شروع بشه وسریع به اتمام برسه وتشکر از مسئول محترم سایت بابت انتشار این خبراین پل هفتمین تقاطع سه سطحی شیراز هست که خودش شامل دوتقاطع سه سطحی می باشد که درمتن سومین نوشته شده
    با تشکر

  13. زیر گذر هفت تن خوب کار شده خدا کنه تا پایان سال راه اندازی بشه

  14. دم پاک فطرت گرم

  15. به امید روزی که از نظر زمان اتمام پروزه ها ی پل سازی به تهران برسیم ۱۲ تا ۱۸ ماه که به قول خودشون پل سازی دیگر پروزه عادی و ساده برای تهرانه.
    کاش پل طبقاتی معلم رو جوری طراحی میکردن تا ادامه پل به صورت بزرگراه طبقاتی به پل چمران و از طرف دیگربه بزرگراه امام خمینی (کمربندی) وصل میشد چون با افتتاح بزرگراه کوهسار در آینده حجم زیاد خودرو وارد خیابان ایمان شمالی میشه که خیلی باریک و پر ترافیکه و در آینده شاهد ترافیک وحشتناک میدان قصردشت ایمان شمالی خواهیم بود.

  16. وااااااااای این طرح خیلی خیلی بهتر از قبلی هست اصلا قابل مقایسه نیستن. .. پرچم بالاست
    🙂

    • ” با نظر مستقیم مهندس پاک فطرت شهردار شیراز، این طرح به دلیل مشکلات تملک و هزینه بالای انجام آن، به شکل کنونی تبدیل شد تا شاهد یک تقاطع طبقاتی و بزرگ دیگر، اینبار در ورودی غربی شهر شیراز باشیم تا این کلانشهر از حیث تعداد تقاطع‌های ۳ سطحی و طبقاتی بعد از تهران در رده دوم شهرهای کشور قرار گیرد و به نحوی شایسته عقب ماندگی خود را در زمینه پروژه‌های عمرانی جبران کند بطوریکه دیگر طرحهای پل سازی مانند احسان، فضیلت – نصر، فضیلت – سرداران و… در نظر شهروندان طرح‌هایی ساده بنظر آیند. مدت زمان اجرای این طرح، به زودی اعلام خواهد شد.”
      واقعا این اقدام شهردار جای تقدیر داره و طرح قبلی هم تملک بیشتری می خواست هم طرح پیش پا افتاده ای بود که نمونش در شهر کوچکی مثل ارومیه هم وجود داشت.این طرح اما کارامدتر و فوق العاده زیبنده تره. پاک فطرت مچکریم 🙂

  17. خوبه ولی باز هم زیر پل چراغ راهنمایی میخواد.
    اگه ماشینی از سمت ریشمک بیاد و بخواد به سمت کمربندی بپیچه یعنی گردش به چپ چجوری باید بره؟ همچنین گردش به چپ برای ماشینی که از جنوب میاد چطور انجام میشه؟

    • کافیه به تقاطع امام حسن مجتبی برن و بعد از طی کردن مسیر لوپ ها به کمربندی و بعد میثم شمالی برن یا به محل تقاطع امیرکبیر مطهری برگردن و به راست بچرخن (در آینده تقاطع غیرهمسطحی در کمربندی و در تقاطع با میثم شمالی ساخته میشه که کلا همه چیز مرتفع بشه)

  18. خوب بید خوشمان امد
    ای کاش زیرگذر گلستان رو هم به صورت چند سطحی اصلاحش می کردن

  19. اگر به طور کامل و به همین شکل و در زمان کوتاه و مشخص احداث بشه گامی بلند برای شیراز خواهد بود. اینکه تا یک ماه دیگه آغاز می‌شه حتمی و موثق هست؟

  20. این طرح خیلی مناسب این محدوده هست.
    من هر روز از اینجا رد میشم و واقعا ترافیک سنگینی داره!
    درود بر شهردار توانمند و محبوب شیراز…

  21. این طرحی که اینجا هست ، اینجور که به نظر میاد به تملک نیازی نداره اصلا .چون بافتی که توش پل هست رو با الان مقایسه کردم ، هیچ کدوم از ساختمان ها تغییر مکان ندادن

  22. طرح بسیار خوبی است و در صورتی که مانند همین طرح اجرا شود باید به شهرداری شیراز تبریک گفت. به علاوه می توان با تکمیل همزمان طرح تقاطع میدان مطهری، یک رینگ نمونه ترافیکی در شیراز ایجاد نمود. فقط یک سوال برایم پیش آمده که با نگاه به عکس های فوق نتوانستم آن را پاسخ دهم. در نزدیکی پل های طراحی شده در عکس های بالا، باغ بانوان قرار دارد. آیا رعایت حریم این باغ در طرح دیده شده و یا در حین اجرا متوجه این موضوع خواهند شد و این طرح زیبا را ناقص خواهند کرد؟؟؟

  23. باید به اقای پاک فطرت افتخار کرد که این گونه داره شیراز رو متحول میکنه تو این ۴ سال شیراز رو به اندازه ۲۰ سال پیش برد توی طرح های عمرانی

  24. پیمانکار این پروژه همون پیمانکار پل معالی آباده ؟ یعنی سازمان عمران ؟

  25. تقاطع های بسیار زیبا و کارآمدی هستن و جلوه خوبی به اون ورودی شیراز خواهند داد!!!
    از این تقاطع زیبا تر نمای باغ جنت از بالای این پل هاست که مسافران ورودی به شیراز با دیدن این تقاطع و فضای سبز باغ جنت به زیبایی های شهرسازی شیراز پی خواهند برد….
    فقط یه سوال، امین جان پیمانکار این پروژه کی هست؟؟؟؟ و قراره چه مدته این پروژه احداث بشه؟؟؟؟ و آیا در مسیر ساختش خطوط لوله گاز و اب و موانع دیگه ای هم پیش رو دارن یا نه؟؟؟؟

    طرح رحمت احمد بن موسی رو نداری؟؟؟؟ به چه شکل قراره احداث بشه؟؟؟؟

  26. طرح زیرگذر گلستان رو ندارید؟ با تشکر از شما

  27. درود بر شیراز……….پایتخت فرهنگی ایران……….درود بر پاک فطرت………پاک فطرت یک نام نیکی در تاریخ شیراز از خودش به جا گذاشت

  28. واقعا زیباست اگر مطابق طرح ساخته بشه حرف نداره

  29. با سلام . فقط کافیه از پل ی ایرادی بگیریم اونوقت کلی رای منفی میگیریم . چون همه بازدیدکنندگان سایت عاشق پل هستن . به نظر من طرح قبلی خیلی بهتر بود چون نیازی به گذاشتن چراغ قرمز نداشت ولی العان سه تا مسیر زیر پل به هم میخورن .

    • اردلان جان برای طرح قبلی نیاز بود قسمتی از باغ جنت و باغ بانوان و تعداد زیادی مغازه و گاراژ تملک و خراب شن و این یعنی یه خرج زیاد برای یه طرح که مشابه زیباترش (تخت جمشید سرداران) هم اکنون در دست ساخت بود!!!! اما در طرح جدید هم خرج پروژه کاهش پیدا کرده و هم تقاطع خاص تر و زیباتر شده و هم لازم نیست قسمتی از باغ جنت و باغ بانوان رو به خاطرش تخریب کرد!!!!

      در کل به نظر من این تقاطع با این شکل و چراغ میارزه به تخریب و ناقص کردن باغ های جنت و بانوان!!!! در ضمن فراموش نکن که میشه مسیر رفت و برگشت امیر کبیر رو بلوار احداث بشه و ۲ تا گردش به چپی که به صورت پل نیست بیان ۲۰۰ متر بعد از تقاطع از دور برگردون هایی که همین الان موجود هستن استفاده کنن و کلا چراغی در این تقاطع نباشه!!!!

    • اردلان جان؛

      به فرض که در زیر پل هم چراغ راهنما احتیاج داشته باشد. اگر چراغ راهنما گذاشته شود، حدود ۲ تا ۳ مسیر عبور محلی را پوشش خواهد داد.و زمان چراغ های راهنمایی بسیار کم است چون ترافیک و عبور و مرور اصلی از روی خود پل انجام میشود و دغدغه ای برای زیر پل باقی نمیماند.
      عرض کردم، هنوز معلوم نیست که چراغ راهنما در زیر پل نصب خواهد شد و یا خیر، اما احتمال آن کم است.

  30. تقطع قصردشت و میدان جام جم کی شروع به ساخت میشود؟؟؟
    طرحی واسه پل میدان جام جم هیست؟؟؟
    اخه ورودی اتوبان کوهسار میشود

  31. ادمین جان اگر بدونی این طرح دست منطقه ۴ هست یا ۹ ؟

  32. سلام دوستان به نظر میرسه که میشه با استفاده از فضای جلوی پارک بانوان یک دور برگردون به سمت چپ بعد از پل طراحی کرد تا وساءل نقلیه ای که از خیابان میثم شمالی می خواهند به سمت پلیس راه بوشهر بروند پس از عبور از پل و ورود به مطهری جنوبی در جلوی باغ بانوان گردش به چپ کرده از زیر پل به سمت جاده بوشهر و پلیس راه ادامه مسیر دهند همچنین برای گردش به چپ از جاده بوشهر به سمت میثم شمالی یک دور برگردان زیر پلی که از سمت پلیس راه به مطهری جنوبی میرود لازم است

  33. سلام..انشالا زودتر شاهد باشیم..لطفا واژه کشن رو اصلاح کنید..گلشن درست هست..سپاس

  34. درود به آقای پاک فطرت
    واقعا ایشون تحول عمرانیی رو توی شیراز ایجاد کرده و با پروژه های بزرگ و توجه به زیباسازی اونها شیراز رو از یک شهر معمولی (از لحاظ پروژه های عمرانی ) به یکی از برترین شهر ها تبدیل کرده
    واقعا حیف شهر و مردم شیراز هست که با او غنای فرهنگی و تاریخی و مذهبی و ادبی و هنری بخاطر نبود تقاطع های مطلوب در درون شهر همیشه دچار مشکل باشند
    خدا رو شکر توی این سالها با حضور شهردار محبوب شیرازی ها این نواقص داره به سرعت برطرف میشه

    ممنون از شیراز ۱۴۰۰ بابت خبر خوبتون

  35. طراحی این پل صدها برابر بهتر از پل کمربندی و الهاشمی خنده دار ترین طرح پل هاست مثلا اگه کسی بخواد از سمت تاچارا وارد کمربندی بشه بره سمت فرهنگ شهر راهی نیست باید چند کیلومتر بره بالا تر دور بزنه یا از سمت فرهنگ شهر کسی بخواد بره داخل کمربندی به سمت جاده بوشهر راهی نداره مگه بری سمت تاچارا دور برگردون برگردی کدوم ابلهی اینو طراحی کرده خدا میدونه

  36. میترسم یه انتقاد کنم همه شروع کردن به شمشیربستن از رو و منفی دادن!اول که این طرح های اولیه و رویاپردازانه رو همیشه دیدیم ولی اون چیزی که عملی میشه همیشه باطرح اولیه کلی فرق داره!(چهارراه ستارخان،ریشمک،سرداران،چوگان و…دوما درساخت تقاطع ها نباید فقط به همون چهارراه توجه کرد..مسیرهای دسترسی،نوع وسایل نقلیه عبوری و..سوما به نظر من که ساکن اون منطقه هستم اگه این هزینه های سنگین که درساخت پلها وتقاطع ها ی شیراز هزینه میشه و عمدتا هم به خاطر فشار جوعمومی شهروندان وتقلید از شهرهای دیگه و جبران صوری عقب ماندگی شیراز ساخته میشه،یه مقدار درزیرساخت های شریانی وحیاتی شیراز هزینه کنند خیلی نتایج بلند مدت بیشتری خواهدداشت..جاده بوشهر به خاطر نداشتن کمربندی درشیراز محل عبور خودروهای سنگین وکامیون ها شده و همیشه شاهد تصادفات شدید و جان باختن عابرین هستیم.کمربندی هر شهری خودروها رو به بیرون شهر هدایت میکنند ولی گمربندی اکبرآباد میاد وسط شهر!!!کمربندی نیازحیاتی شیراز هست.کامیون ها نباید از مکان تفریحی دروازه قرآن تردد کنند!

    • دوست عزیز بجز یک مورد کلیه تقاطع های ساخته شده در دوره مهندس پاکفطرت عینا مثل طرح بوده. من نمیدونم مثل اینکه شما ۵ سال پیشو فراموش کردین که اوج کار شهرداری زیرگذر باهنر بود بعد ۴ سال! هیچکدام از پروژه ها تقلیدی نیستن و با مطالعه ساخته شدن. غر زدن عادت ما شیرازیها هست.مشکلات وابروریزیهای کمربندی هم مربوط به اداره راه هست

    • محمد جان چند سال پیش که برای اولین بار طرح ۳d تقاطع معالی آباد در سایت وزین شیراز ۱۴۰۰ اطلاع رسانی شد شیرازی های کمی باور داشتند که این طرح به سرانجام برسد و آن را طرحی رویا پردازانه می دانستند ولی همگی شاهد بودیم که این طرح در کوتاهترین زمان انجام شد و جلوه ای ماندگار در شیراز شد پس شهردار و مجموعه شهرداری شیراز توان اجرای طرحهای بزرگ را دارند و باید همگی به اجرای این پروژه باور داشته باشیم. از طرفی در سالهای اخیر شیراز از نظر تعدد پروژه های عمران شهری در ایران زبانزد شده است و نه تنها نیازی به الگوبرداری یا تقلید از سایر شهرها را ندارد بلکه خود الگویی برای سایر کلان شهرها شده است. با آرزوی موفقیت برای شهردار محبوب، کارکنان شهرداری و همه همشهریان عزیز شیراز

  37. ای کاش فکری هم به حال میدان نمازی تا قبل از پل زرگری می شد.میدان علم که فکر کنم سطح سرویس F رو هم رد کرده باشه.
    باز هم از زحمات شهردار محترم متشکرم

  38. خیلی خوبه
    آیا برنامه ای هم برای تعریض ادامه رحمت به سمت بولوار رحمت در کنا این پروژه هست سا خیر؟

  39. ای کاش روی عکس ها نام خیابان رو نشون می دادید که انقدر باعث سردرگمی نمی شد.

    • حمید جان اون خیابونی که اسکلت یه ساختمون در اون دیده میشه، بولواری هست که به کمربندی میرسه.اگه اشتباه نکنم اسمش زینبیه هست….
      اون قسمتی هم که باغ بانوان و روبروی باغ بانوان، سنگ بری هست، بولوار مطهری هست.

  40. برای بهتر فهمیدن موقعیت پلها در این طرح باید در نظر داشت که ششمین عکس ۳ بعدی طرح جدید که همه ی تقاطع ها رو با هم نشون میده، با ۹۰ درجه چرخش دوربین در محور شمال-جنوب انجام گرفته.

    یعنی اینکه شمال در سمت چپ عکس ششم قرار میگیره.

  41. ذر عکس دوم شما دارید از طرف بلوار مطهری به بلوار میثم شمالی که به طرف کمربندی میره نگاه میکنیدبلوار سمت راست بطرف پلیس راه و کارخانه سیمان است و بلوار سمت چپ بطرف چهار راه ریشمک و فلکه فرودگاه است

  42. عکس سوم از طرح جدید با سایر عکس ها متناقض بوده و اشتباه می باشد و بقولا غلط انداز است
    لطفا تصحیح بفرمائید
    یه سوال؟
    در طرحی که از نمای بالا دیده میشه تقاطع سه راهی بین بلوار میثم و پشت باغ جنت هم بصورت پل ترسیم شده است آیا این پل هم جز مجموعه پل فوق می باشد یا اون در آینده و پس از ساخت پل اصلی ساخته می شود ؟

  43. تکلیف خیابان سروش شرقی رو برامون مشخص نکردید… این بار دومه که سوال میکنم.

  44. امیدوارم به همین شکل و کیفیت و زیبایی ساخته بشه..

  45. سلام
    با عرض معذرت میشه یه نفر آدرس دقیق این طرح رو مشخص کنه روی عکس- و بگه کدوم طرف به سمت بلوار امیر کبیره؟

  46. مدیر محترم سایت
    سلام.
    توی عکسهای جدید پروژه چهاراه کشن یه نکته خیلی تعجب برانگیز وجود داره !!

    آیا مسیر مستقیم و بسیار پرتردد بلوار امیرکبیر که در زیر پل و همسطح زمین قرار داره باز هم چراغ خطر بکار گرفته میشه ؟؟؟؟؟؟؟
    یا چشمهای من چراغ خطرهای توی عکس رو داره اشتباه میبینه ؟؟؟
    همچین پروژه ای با همچین عظمت و سرمایه گذاری و هزینه … بازهم چراغ راهنمایی؟؟؟؟؟ اون هم توی همچین لاین پرترددی ؟؟؟

    من تخصصی ندارم توی این زمینه ولی آیا به نظر شما واقعا این یه طرح کارشناسی شده هست ؟؟؟؟

    ممنون میشم اگه براتون امکان داره توضیح بدید و یا از مسئولین طرح پرس و جو کنید

    یک لحظه پل چهارراه ریشمک و فلکه خاتون توی ذهنم اومد که با اون همه هزینه بازهم چراغ راهنمایی … و بعد از مدتی پی بردن به اشتباه طراحی شون و ماست مالی کردن پروژه و بستن یه سری مسیر ها و ……..

    امیدوارم این یکی دچار دوباره کاری های مهندسین!! و متخصصین!! نشه .

    • این طرح تا الان چندین بار کارشناسی شده و یک بار هم در طرح اولیه به دلیل هزینه سنگین تملک بازنگری کلی انجام شده که تبدیل شده به این طرح که میبینید، ان شاالله اگر این طرح به صورت کامل ساخته بشه نیازی به چراغ خطر نداره

  47. درود به شما و دوستان گلم
    از آنجایی که معلومه پروژه ی زیبایی هست
    نکته قابل توجه اینجاست که از کشن بخواهیم برویم سمت احمد آباد بایستی بریم تووی کمربندی و تا تقاطی که نزدیک پل امام حسن هست طی کنیم و دوباره این مسیر رو برگردیم تا بتونیم وارد احمد اباد – ولفجر – شهرک فرهنگیان شد.
    سوالم اینجاست بعد از این پروژه بزرگ ، پروژه ای برای کمربندی در نظر گرفته شده که به راحتی بدون وارد شدن در کمربندی به مکان های قید شده رفت؟

  48. با عرض سلام خدمت آقای پاک فطرت و تمام کسانی که شبانه روز برای پیشرفت شهرمون زحمت می کشند میخواستم بگم دم همشون گرم کارشون خیلی درسته

  49. با سلام
    حیفه که اسمه همچین پروژه بزرگی رو با اسم کشن میارید. این اسم دیگه منسوخ شده و گلشن نام گداری شده. لطفا اصلاح کنید.

  50. این پروژه به نظرم،پل معالی آباد(بصیرت)رو هم تو جیبش خواهد گذاشت.چون برخلاف اون،دیگه زیر پل با چراغ قرمز مواجه نمیشیم

  51. هم اینکه در ابعادی بزرگتر از پل معالی آباده!

  52. دیدم خیلی از دوستان براشون جای سوال هست که چرا چنین لیست نا مرتبط با شورا توسط اصلاح طلبان ارائه شده.
    پاسخش راحته ، شنیدید مادر شوهر میره از خونواده ی ضعیف تر عروس میاره؟ دلیل اینکه این لیست رو اصلاح طلبان ارائه دادند دقیقا همین موضوع هست.
    چون ۱۲ تا آدم بله چشم قربان گو وارد شورا شدند ، اگه چند تا آدم سرشناس و کارآمد و با نفوذ و متخصص اصلاح طلب رو به شورا می فرستادند ، عملا نفوذشون کم میشد و رگ خواب شورا از دستشون خارج می شد. چون اونها مطیع اوامرشون نبودند.
    اینها از علاقه ی شیرازی ها به جریان اصلاح طلبی سو استفاده کردند و عملا دست روی نقطه ضعف شیرازی ها گذاشتند.
    برای دوستانی هم که سوال براشون پیش اومده که من به کی رای دادم و اون دوستانی که به خیالشون من به اصولگرا ها رای دادم که الآن ناراحتم که اصلاح طلبان اومدند بگم که من به دونفر رای دادم که هیچ کدوم نه در لیست امید و نه در لیست اصولگرایان نبودند. شور زدن من برای شیراز هست نه احزاب.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.