تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

9

بخشی از پل کابلی ولیعصر شیراز سقوط کرد!

  • کد خبر : 12235
  • 09 مرداد 1393 - 18:37

بخشی از پل کابلی ولیعصر شیراز که با طول یک کیلومتر قرار بود یکی از بزرگترین پل های کابلی کشور باشد،در نیمه راه سقوط کرد!به گزارش شیراز۱۴۰۰،  یک منبع مطلع در این رابطه به خبر پارسی گفت: ظاهرا ساخت پل دست قرارگاه خاتم است و بتنی که استفاده کردند  مقاومتش کم بوده است. به گفته وی ظاهرا قفس ها و داربست های زیر پل را زود کشیدند و همین مسئله باعث شده پل پائین بیاید.

  این پل قرار بود زمستان سال آینده تکمیل و آماده ی افتتاح شود. این پل قرار بود تبدیل به نمادی زیبا و ماندگار برای شیراز شود. این پل از پارک ولیعصر واقع در میدان ولیعصر شروع و قبل از پل دفاع مقدس به زمین رسیده و عرشه ی میانی پل بوسیله ی یک ستون ۶۳ متری ، ۱۰۵ متر در هوا معلق است.

پل کابلی ولیعصر شیراز که قرار بود اوج توانایی مجموعه شهرداری را در اجرای پروژه ای بزرگ به نمایش بگذارد در نیمه راه سقوط کرد. مدعیان ساخت پل کابلی ولیعصر اعتقاد داشتند: این پل به دلیل موقعیت قرارگیری آن توسط مسافران ورودی از شمال و شرق شیراز و همچنین کلیه مسافران ورودی به ترمینال مرکزی شیراز  ( کاراندیش ) بخوبی دیده خواهد شد و اوج عمران و آبادانی شهر شیراز را بعنوان پایتخت فرهنگی ایران به نمایش خواهد گذاشت.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=12235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 48در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۸
  1. درود
    هر چند مایل اینچنینی در هر جایی ممکنه پیش بیاد ، اما به ما حق بدین به مجموعه شهرداری اعتماد نداشته باشیم .

    • سعیدجان شیراز۱۴۰۰ سایت شهرداری نیست که بخواد به کسی این حق رو بده یا نده! هر کسی در بیان عقیده خودش ازاده تا اونجایی که توهین پیش نیاد

      • درود
        اصلا منظور سایت شیراز ۱۴۰۰ نبود . جمله بد نوشته شده . منظور عملکرد کلی شهرداری است . یه آسفالت کردن ساده رو با هزینه بیت المال تو بوقو کرنا می کنن و رو سر مردم منت میذارن . اما در عمل کیفت اجرا بسیار پایینه . همیشه اول کار می کنن بعد به مشکلاتش فکر می کنن . وقتی مشکلی پیش میاد ، همه مقصر میشن به جز عوامل شهرداری .

  2. قرارگاه خاتم الانبیا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بله همون پیمانکار گردن کلفته!!!!!
      .
      به آقای حقدل که هر هفته لباس بسیج میپوشه و گردن همه یک چفیه میندازه و پروژه های شهرداری رو میده به این پیمانکار چونکه روحیه جهادی توش دیده خبر بدید .!!!!!!!!!!!!!!!!
      .
      پیمانکاری این پل رو بدین به یک شرکت چینی هم تا پایان امسال این پروژه رو تموم و کمال تحویل میده
      .
      هم نصف بیشتر این گربه های شیراز رو برای شام نهار میخورن از شر این گربه ها هم خلاص میشیم.

    • قرارگاه خاتم الانبیا توی پل قشم هم معلوم نیست داره چیکار میکنه

  3. متاسفم واقعا…امیدوارم هرچی زودتر عملیات ترمیم آن را شروع کنند…

  4. توقع نداشتم قرارگاه خاتم الانبیا هم مثل خیلی پیمانکارا بخاد پروژه رو ارزون تموم کنه. آخه تو کارای عمرانی تقلب زیاد میشه. پیمانکار پول مشخصی از شهرداری دریافت میکنه اما میاد یه سری کارایی انجام میده که سود بیشتری به جیب بزنه ! مثل اینجا که بتن نامرغوب ساختن. ولی باعث شد که درس عبرت بگیرن و دیگه چنین اشتباهی نکنن. با یه آزمایش تراکم به راحتی میشه به مقاومت بتن دست پیدا کرد اما …

  5. خوب شد که حالا سقوط کرد تا باعث بشه به خودشون بیان و بقیشو با استحکام بسازن و اگر حالا سقوط نمیکرد فردا با یک لرزش کوچک در اثر سیل یا زلزله با ماشینهایی که روش در حال تردد بودند سقوط میکرد و کلی کشته می داد و درست کردنش هم کار ساده ای نبود.

  6. این یک اتفاق که پیش میاد نمونش بارها ریزش پل صدر تهران هست که تازه کشته هم داد
    پس نباید نا امید بشیم و مسله بزرگ کنیم تا رسانه ها دست اندازی در راه پیشرفت شیراز کنن

  7. هر چند که باعث ناراحتی شده، ولی یه نکته مثبت داره. دقت بیشتر در ساخت پلی که قراره نماد شهر بشه. امیدوارم در ادامه ساخت خللی ایجاد نشه و خوشحال باشیم که این فاجعه قبل از ساخت اتفاق افتاد

  8. در هر پروژه ای احتمال خطا و مشکل هست. دلیل نمیشه کل مجموعه و کارها رو زیر سوال برد. خبرنگار این مطلب هم به نظر میاد غرض ورزی کرده…یا شاید تا حالا همچین چیزی ندیده!

    • پروژه در این حد که جای “سعی و خطا” نیست.

      مشکل این پروژه هم با توضیحاتی که در متن خبر داده شده، باز کردن زودتر از موعد داربست ها بوده و این یعنی:

      پیمانکار محترم تجهیزات به حد کافی در اختیار نداشته (تهیه نکرده بوده>>> سود بیشتری نصیبشان شود) و به جهت عقب نماندن از زمان

      بندی پروژه می خواسته سریع تر داربست های قبلی را باز کنه تا در قسمت بعدی مورد استفاده قرار بدهد.

  9. سعید جان نمیدونم چرا شما شیرازی ها همش دوست دارید از شهردار ایراد بگیرید اجرای چنین پروپه های تو شیراز واقعن جرعت وبزرگی میخواد و دادن این پروژه ها به سپاه که دست شهردار نیست من شیراز زیاد میام واقعن با ۲۰ سال پیش هیچ فرقی نکرده بجز پروژه های جدید که شهردار جدید شروع کرده واقعن این وضعیت در شعن شهر علم و ادب ایران نیست واقن همت شما شیرازی ها را میخواه به شهردار کمک کنید یه نگاهی به مشهد و اصفحان کنید شما کجایید

    • درود
      مهدی جان ، اعتراض جزء حقوق ابتداییه شهروندی است که در تمام کشور های پیشرفته وجود داره . اعتراض دلیل بر مانع تراشی برای کارهای عمرانی نیست . بلکه باعث میشه مسئولین با دقت و تجه بیشتری به کارشون ادامه بدن . در مورد مثال هایی که زدی ، بر عکس نظر شما و به واسطه دوستان زادی که در مشهد دارم ، ارتباط مردم در زمان شهرداری مهندس پژمان با مجموعه شهرداری مناسب بود . اما الان دقیقا برعکس نظر شما مردم بزرگترین معترض فعالیت های مجموعه شهرداری مشهد هستند . و اما در خصوص اصفهان ، مهمترین علت تغییرات سریع در اصفهان فرهنگ اعتراضی مردمه . اونجا همیشه مردم از شهرداری طلبکار هستند و همین موضوع شهرداری رو مجبور می کنه عملیات های عمرانی رو با سرعت بیشتری انجام بده .
      البته صرف اعتراض بدون آگاهی و هدف فایده ای نداره . اعتراض همراه با انتقاد سازنده قطعا می تونه به شیراز کمک کنه .

  10. به گفته اخبار استان فارس خسارت وارده رو شرکت مهندسی و پیمانکار تمام و کمال میده و شهرداری موظف نیست هزینه ای پرداخت کنه. مایه ی تاسفه چون این بخش از پل حتی بخش کابلی و معلق پل هم نبود. این سوال پیش میاد که آیا بعد از افتتاح و در برابر زلزله هم باید شاهد اتفاق و خطای انسانی قبلی باشیم یا نه؟؟؟؟

    در ضمن : علت اصلی ریزش مقاومت کم بتن در زمان کوتاه بوده نه مقاوت کم بتن به طور کلی. یعنی تنها به علت باز شدن نصف داربست های زیر بتن در زمانی پیش از موعد پل ریزش کرده. درسته که باید با خاطی به شدت برخورد شه اما قرارگاه خاتم الانبیا پروژه های بزرگی چون اتوبان طبقاتی صدر تهران رو اجرا کرده و امیدواریم با بکارگیری افراد متخصص در این شرکت دیگه شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

    طول پل با مجموع رفت و برگشت به ۲۰۰۰ متر میرسه و ۴۰ متر از این ۲۰۰۰ متر به علت باز شدن زودهنگام نیمی از داربست ها ریزش کرده.

  11. اول از همه خدا رو شکر می کنم که در این پروژه کسی آسیب ندیده!
    بعدش هم خوشحالم که خطای انسانی دلیل ریزش بوده و نه اشتباه در محاسبات ساخت!!! این باعث میشه که هزینه ی جبران این اشتباه به عهده پیمانکار(قرارگاه خاتم النبیا) باشه نه شهرداری شیراز که میشه جیب شهروندان شیرازی!
    چیزه دیگه ای که جای تعجب داره اینه که پیمانکاری با این همه ادعا (میگن آزادراه تهران شمال رو۳ ساله میسازیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) چطور در یه پروژه ای به این معمولی( توجه داشته باشین که قسمتی که ریخته مربوط به قسمت کابلی پل نیست و یه پل بسیار معمولی با ارتفاع کم و دهانه های معمولی بوده) چنین اشتباهی در محاسباتش انجام داده!!!
    . نکته آخری که باید بهش توجه بشه اینه که ریزش این پل هیچ ربطی به شهرداری نداره!!! نه اینکه بخوام ازشون طرفداری بکنم ها!!! اما شهرداری در این پروژه فقط کارفرماست!!!! یعنی پول داده به یه نفر تا پل رو طراحی کنه!!!! به یه نفر دیگه پول داده تا بسازدش و به یه نفر دیگه پول داده تا نظارت کنه بر ساخت!!!
    چون اشتباهی در طراحی وجود نداشته و دلیلی ریزش خطای انسانی بوده پس در اینجا:
    ۱-مقر اصلی پیمانکار هست که قرارگاه خاتم النبیاس!
    ۲- مقصر بعدی ناظر پروژه هست!

    تنها چیزی که خیلی ناراحتم کرد اینه که این اتفاق باعث عقب افتادن این طرح به مدت چند ماه خواهد شد!!!

    • تو خط دوم عرائضت گفتی که اشتباه محاسباتی نبوده، اما تو خط ششم گفتی: “چنین اشتباهی در محاسباتش انجام داده”
      آخرش اشتباه محاسباتی بوده یا چیز دیگه؟!!!

      • هادی جان در خط دوم منظور از محاسبات در ساخت محاسباتی هست که شرکت مشاور و طراح ساخت پل انجام دادن و خوشبختانه هیچ مشکلی ندارن!!!!
        در خط ششم کاملا مشخصه که منظور از اشتباه در محاسبات مربوط به پیمانکار (قرارگاه خاتم) هست که زودتر از زمان موعد جک ها رو باز کرده!!!

      • درسته آقا رضا، من اشتباه کردم و از شما معذرت می خوام.
        اما خدا کنه همینطور که شما میگید باشه و خطای محاسباتی نباشه بلکه خطا در اجرا بوده باشه.

      • خواهش می کنم هادی جان.

    • درست میفرمایید، البته باید در نظر گرفت که چرا شهرداری این پروژه ها را به پیمانکاران بسیار قوی ای که در بخش خصوصی هستند واگذار نیکند…
      البته منظور بنده مجموعه اقایان ر..ق نیست!

  12. “به کار‌های گران مرد کار دیده فرست”! معلوم نیست کسانی‌ که این پروژه را شروع کرده‌اند چند پروژه مانند آن انجام داده اند و آیا اصولاً تجربه و امکانات پیاده کردن چنین پروژه عظیمی‌ را داشته اند یا خیر! جبران ضرر و زیان وارده به عهده کیست؟

    • دوستی را میشناسم که مهندس ارشد بلندترین ساختمان موجود شیراز بوده است، سوابق بسیار درخشانی در اجرای پروژه های بتنی دارد و حتی بعضی از بانیان صنعت بتن پس تنیده را در دورانی اموزش داده است….
      تعجب نکنید که با نقل قول ، ایشان حتی نتوانسته رزومه خود را به دست مدیریت این پروژه برساند.!!

  13. هر ارگان و گروهی واسه یه کاری ساخته شده
    وقتی یه ارگان توی همه چیز سرک میکشه وضع مملکت اینجوری میشه

  14. متاسفم از خاتم انبیا که بیشتر پزوژهای ملی دست این قرارگاه است این اشتباه بزرگ بعیده خدا رحم پروژهای دیکه بکنه
    ولی خدا رو شکر که قبل از افتتاح این اتفاق افتاد امیدوارم در پروژهای دیگه این اتفاق نیفته امیدوارم هر چه زودتر این اشتباه درست بشه و ما شاهد افتتاح این پل باشیم

  15. درود.

    خوشبختانه قسمتی از پل که ریزش کرده است با پایلون اصلی در حال ساخت ، ۱۰۰ متر فاصله دارد و این حادثه، هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته و دوستان مطمئن باشند که ریالی از پول عوارض و … من و شما برای ساخت دوباره قسمت ریزش کرده، هزینه نخواهد شد و خود پیمانکار هزینه ی ساخت دوباره را خواهد داد.
    فقط ۴۰ متر از قسمت تازه بتن ریزی شده ریزش کرده است که خود قرارگاه مربوطه دوباره آن را میسازد.
    متاسفانه در بیشتر خبرگزاری ها و سایتها، بصورت کاملا ناامیدوارانه ای خبر را درج کرده اند بگونه ای که انگار ساخت ادامه پل متوقف و حذف شده است. کار ساخت باقی قسمت های پل در دست انجام است. اینگونه اتفاقات، حادثه های تازه و اولیه ای نیست. همیشه و در همه جا بوده است.

  16. با سلام تا همین العان هم پروژه خیلی دیرتر از موعد افتتاح میشد حالا که این ریزش هم اتفاق افتاده فک کنم تا ۴ سال دیگه افتتاح بشه . معلوم نیست پیمانکار داره چکار میکنه فک کنم دو سال میشه که این پروژه شروع شده پیشرفت انچنانی نداشته .

  17. سلام
    ابتدا خطاب به عزیزانی که این نوع حوادث را بخشی از طبیعت پروژه های ساخت و ساز میدانند عرض میکنم که متاسفانه اشتباه میکنید.
    در این زمان، با این سطح از دانش مهندسی و اجرا چنین حوادثی کاملا غیر قابل قبول است. البته در گذشته به علت ضعف طراحی ، پس از اجرا ی بعضی از ساختمانها این اتفاقات رخ میداد، ولی توجه بفرمایید که بعد از اجرا ، نه در حین ان.
    این مسئله به وضوح ضعف مدیریت پروژه را نشان میدهد.

  18. وقتی‌ آرش فرج زاده شهردار ناکام منطقه ۱ بشه معاون فنی‌ و عمرانی شیراز نتیجه ‌اش همین می‌شه، آقای پاک فطرت هم نشسته فقط شاهکارای مدیران نا لایقش رو نگاه می‌کنه

  19. علیرغم تمام کارهای درخشان مهندس پاک فطرت که موجب تحول عمرانی در شهرمان شده است ولی شورای شهر باید دست از بند و باند بازی های سیاسی برداره و شهردار را در رابطه با انتخاب نادرست مدیران خود و همچنین پیمانکاران اینچنینی مورد بازخواست قرار بده

  20. ان شاءالله ۱۴۰۵ منتظر افتتاح پروژه باشىد.البته اگه دوباره کسى نره به اشتباه جک ها رو باز کنه !ىکى نىست بپرسه ىه اىنچنىن پروژه اى جاى اىنجور اشتباهاته.

  21. پیمانکار باید امکانات و پرسنل بیشتری برای پروژه در نظر بگیره و در سه شیفت کار کنه تا جبران خسارت رو کرده باشه .

  22. با سلام خدمت دوستان،این ریزش بسیار زشت بود،تازه این قسمت آسان سازه بود،حالا من اگر شهردار بودم ،مدیرپروژه را عوض میکردم چون جای هیچ گونه توجیح و بهانه ای ندارد.

  23. تمامی حوادث در پروژه عمرانی که پیش میاد نهایتا فوت یک یا دو نفر کارگر یا مهندس است که طبیعی است،اما سقوط پل به این اسانی که برای مدیرپروژهاآن متاسفام،کار نابخشودنی است و بایستی پاسخگو باشد

    • دوست عزیز اصلا نمیتونم کامنتتون رو باور کنم!!!!!؟؟
      یعنی اگه یکی دونفر مرده بودن مهم نبود و امری عادی بود اما ۴۰ متر بتون و میلگرد ریخته پایین نابخشودنیه؟؟؟؟
      خواهش میکنم متوجه حرف زدنتون باشین!!! مطمئنا جان یک انسان و یا حتی یک حیوان که خلق شده خداوند هست از ۴۰ متر پل که خلق شده ی انسان هست مهمتر هست!!!

  24. البته منبع مطلع ظاهرا به عکسا زیاد توجه نداشته چون هنوز داربست ها موجودن و زیر پل و له شدن ، از اونجایی که هنوز هیچ مسولی به طور مستقیم در این مورد صحبت نکرده پس نمیتونیم بگیم که علت اصلی چی بوده ، و از اونجایی که حقوق شهروندی نداریم نمیتونیم هیچ اعتراض بکنیم و ظاهرا هم هیچ کس هم خودشو مقصر نمیدونه تو این قضیه ، بنابراین بقیه این پل هم دچار شک و تردیده که آیا همینطور ساخته میشن و فرو میریزن یا که نه ، البته ما هیچوقت اینو متوجه نخواهیم شد چون تمام نهاد های مردمی شهرمون اصولا در این موارد سکوت اختیار میکنن و مساله رو ماست مالی میکنن /
    و من عاشق اونایی هستم که میگن این یک مساله عادی در پروژه هاست ، سه حالت وجود داره یا اینکه این عزیزان از خود مجموعه بی کفایت شهرداری هستند و سعی میکنند توجیه تمسخر آمیزی بکنند ، و یا اینکه کلا عزیزان عزیز تر از جان در عالم دیگری همچون هپروت و توهم و . . . سیر میکنند ، یا اینکه ما رو گوش مخملی فرض کردند
    به امید روز های شفاف

  25. واقعا به جامعه مهندسی بایستی تسلیت گفت،خطای انسانی مگه دوربین نقشه برداریست،پل ریخت تمامشد،فردا که مردم رد میشوند چطور،اگه ریخت باز بگیم خطای انسانی،بیایید به خودمان بیاییم،به نظر بنده مجری پروژه باید جوابگو باشد و تعویض شود

  26. واقعا بایستی به این مجری طرح افرین گفت،افرین و افرین لطفا اصلا ناراحت نشیدا و یا اصلا احساس شرمندگی نکنیدا،هیچ اتفاقی نیافتاده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  27. فقط جای تاسف برای شهرداری داره،این همه مهندس کت و شلواری شهرداری شیراز چکار میکنه،

  28. در نظر خواهی از بازدید کنندگان چرا بعض نظرات رابا با عنوان “موافق یا مخالف: “بعضی را با”مورد پسند رای دهندگان، موافق یا مخالف: “و بعض دیگر را با “رد این دیدگاه به وسیله مخاطبان، نظر شما چیست ؟ “همراهی میفرمایید ؟
    ملاک عمل چیست؟
    دوم اینکه در تنظیم اخبار و گزارشات ویراستار چه نقشی دارد و این مهم بعهده کیست؟

    • درباره رای نظرات؛
      دیدگاه هایی که هنوز رای زیادی نگرفتن و یا فاصله ارای مثبت و منفی اون کم باشه عبارت “موافق و مخالف” نوشته میشه.
      دیدگاههایی که رای منفی انها زیاد باشه عبارت “رذ این دیدگاه توسط مخاطبان” نوشته میشه و دیدگاهعایی که رای مثبت زیادی بگیرند عبارت “مورد تایید مخاطبان” مقابل اون قرار میگیره که البته تمام اینها سیستماتیک هست و عامل انسانی نقشی نداره.

      درباره ویراستاری اخبار، خبرهای خبرگزاری ها که با ذکر منبع نقل میشن بدونویراستاری در سایت قرار میگیرن و گزارش های تولیدی سایت بنابر تجربیاتی که در مدت فعالیم بدست اوردم در حد توان ویراستاری میشن که البته خالی از اشکال نیست

  29. سازه ای به این عظمت بدون چند بار ریزش و ده بیست سال تاخیر افتحتاح امکان داره در شیراز ساخته بشه ؟پل زیرگذرچهارراه زندان رو سه چهار بار ساختن و خراب کردن تا درست شد ولی حدودا خوب ساختن این که دیگه خیلی بزرگتره .

  30. یا میان جایی مثل پارامونت و خیابونای اطرافشو که اگر ظهر تابستون تو ترافیکش گیر کنی احتمال زنده موندنت ۵۰۵۰هست رو ول میکنن میرن سه راه قبرستون پل به اون بزرگی میزنن که واقعا احتیاج نداره.

  31. حدود صد نفر عابر پیاده تو کمربندی کتسبس بنی هاشمی کشته شد بعد از کلی درگیری اومدن پل عابر پیاده زدن حالا یه ساله پله هاشو کار نذاشتن لااقل شهرداری دو تا بار اشغال بریزه کنارش بشه جای پله استفاده کرد مردم دعاش میکنن چون ساعتی داره کشته میده

  32. درود دوستان گرامی
    یه سؤال واسم پیش اومده ک آیا واقعا احداث پل کابلی در جایی ک هرتعدادی ستون میشد طراحی کرد قابل توجیح هست روی رودخونه های بزرگ یا دریا محدودیت وجود داره اما اینجا صرف هزینه های هنگفت واقعا لازم بوده؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.